MAC Studded


De här bilderna är egentligen från i tisdags, men jag har inte hunnit lägga upp dom förrän nu. Studded heter ett av de tre matta nagellack som släpptes med kollektionen Riveting hos MAC. Riveting kommer tyvärr inte till oss i Sverige, så jag fixade så att jag kunde få det jag ville ha langat från USA. Gillar du matta nagellack och snygga metallicfinishes så lär du antagligen älska studded; lacket består liksom av flera små partiklar i olika nyanser av grått, silver och svart, vilket i kombination med den matta finishen ger intrycket av en grov stålyta på naglarna.

Det är mattare än ManGlaze-lacken men inte så matt som de matta OPI-lacken. Det här är ett riktigt speciellt och snyggt lack, tre lager behövdes på mina gel-naglar för full täckning. Lacket torkar riktigt fort så se till att vara snabb när du målar!












In English: These pictures are from this tuesday, but I haven't had the time to upload them until now. Studded is one of the three matte nail polishes that were released with the Riveting collection from MAC. Riveting won't be released in Sweden, so I got it CP'd from the US. If you like matte nail polishes and gorgeous metallic finishes, you'll probably love studded; the polish somewhat consists of small particles of different shades of grey, silver and black, which in combination with the matte finish makes it look like rough steel on the nails.

It's more matte than the ManGlaze polishes, but not as matte as the matte OPI's. This is a truly special and gorgeous polish, and it took three coats on my gel nails for full coverage. It dries in an instant though so make sure to be quick while painting your nails with it!




Maggie Makeup Addict

GLLLRRAAAGGHHH! MASTE. KOPA. NU!

2010-03-05 @ 11:12:51
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Potatisbruden, <3 x'3

Det ser coolt ut!

2010-03-05 @ 12:16:53
URL: http://michilicious.blogg.se/
Missne

Detta måste vara ett av de coolaste lacken jag sett! Gud så grymt, det ser ju faktiskt verkligen studded ut!

2010-03-05 @ 12:56:49
Pleu

Jag som inte äger en enda MAC-grej eftersom det är sjukt över min budget blir rejält frestad att försöka få hem den där gobiten!

2010-03-05 @ 13:02:31
URL: http://pleu.blogg.se/badankor
Purity

Maggie: Fixa langning!



Potatisbruden: Det är skitsnyggt! =D



Missne: Visst är det häftigt!



Pleu: Om det är till någon tröst är det billigare i USA, om du ska försöka få det langat därifrån (kollektionen kommer inte till Sverige).

2010-03-05 @ 15:34:12
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Detta var super! Typ det ända från Riveting jag ville ha...

2010-03-05 @ 17:12:28
URL: http://emla82.blogspot.com
Josephine (Makeuponista

Riktigt coolt lack, och härlig färg! :D

2010-03-05 @ 17:37:25
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Tess

Jäklar vad snyggt! :) Kram <3

2010-03-05 @ 19:10:16
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/
Tove

Ja det var väldigt tjyyyysigt... är du inte glad att jag inspirerade dig att köpa det ;-) Tycker det sitter lite dåligt däremot men det kanske är avsaknaden av överlack?

2010-03-05 @ 20:07:01
Helena

vill ha! synd att den inte släpps här

2010-03-06 @ 17:25:24
URL: http://sminkdiva.blogg.se/
Carolina

Vilket snyggt lack, den här vill jag se med något fint konadmönster till! ;)

2010-03-08 @ 18:22:08

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy