Färgjämförelse: Guldgröna ögonskuggor från MAC


Läsaren keijukainen var nyfiken på hur pass lik ögonskuggan Lucky green var skuggorna Juxt och Fresh green mix, alla tre från MAC. Tyvärr har jag inte Juxt, men Fresh green mix har jag tillgänglig så jag swatchade dom bredvid varandra ihop med pigmentet Golden olive.

De tre skuggorna tillhör samma färgfamilj, men ingen av de är dupes till varandra. Fresh green mix är ljusast och även mest gul, och Golden olive är mörkast och drar mest mot blått. Lucky green ligger någonstans mellan de två i både färgton och ljushetsgrad =)




 

MAC Golden green eyeshadow comparison: Fresh green mix MES (Solid side), Lucky green eyeshadow, Golden olive pigment.




In English: Reader keijukainen was curious about how similar the eyeshadow Lucky green was to shadows Juxt and Fresh green mix, all three from MAC. Unfortunally, I don't own Juxt, but I do have Fresh green mix available so I swatched those two next to each other together with the pigment Golden olive.

All three shadows belong to the same colour family, but none of them are dupes. Fresh green mix is the lightest and also most yellow, and Golden olive is the darkest and leans a bit more towards blue. Lucky green is somewhere in between the other two =)





Emelie

Så fina färger! Varför äger jag ingen av dem?!

2010-03-30 @ 17:46:04
URL: http://www.pssion.se
Emma

Lucky green är verkligen supersnygg! Jag har Juxt den är väl ännu lite ljusare grön.

2010-03-30 @ 18:14:25
URL: http://emla82.blogspot.com
Anonym

Hej! Jag har en liten fråga angående MACs ögonskuggor. Om man köper dem i stockholm kan man köpa dem både i pro-pan och vanlig förpackning då? Eller måste man depotta dem om man vill ha dem i en palett? Har aldrig handlat MAC i sthlm nämligen.

2010-03-30 @ 18:48:04
keijukainen

Thank you for the swatches!

After that beautiful look you did with Lucky green and this comparison you really made me want to buy it :)

2010-03-30 @ 18:50:57
Purity

Emilie: Bra fråga! Alla tre är verkligen superfina =)



Emma: Juxt står med på min önskelista, jag älskar guldgröna skuggor!



anonym: I Stockholm kan du köpa MAC-skuggor i refillform, men endast hos disken på Åhléns city. Där kan du även köpa paletter!



keijukainen: You're welcome sweetie, I'm glad they were helpful! =D

2010-03-30 @ 20:05:08
URL: http://purity.webblogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Åh vad fina! Gröna ögonskuggor är så fina! Särskilt guldgröna :P Jag har några från en palett, men de är icke så fina som de här. Jag borde skaffa någon! Men kanske icke just nu, jag vill icke att alla mina pengar ska ta slut på en gång

2010-03-30 @ 20:32:26
URL: http://michilicious.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Btw så gillar jag nog Lucky Green bäst :)

2010-03-30 @ 20:33:25
URL: http://michilicious.blogg.se/
Eleni

Bara för att det varit så mycket grönt här fick min sminkning bli grön idag, se bloggen :) Tack för inspirationen!

2010-03-30 @ 21:06:16
URL: http://elenisen.blogspot.com
Doolallymakeup

Golden olive pigment är så snygg irl, sminkade min bästa till hennes bröllops dag i den...den är yummie....de andra är cokså fin fina

2010-03-30 @ 23:17:09
URL: http://doolallymakeup.wordpress.com
Purity

Potatisbruden: Jag älskar guldgrönt, superfint!



Eleni: Vad fint det blev!



Doolallymakeup: Ja det är skitfint, var min favoritguldgröna tills jag skaffade lucky green. Är helt kär i den färgen!

2010-04-01 @ 12:32:18
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy