Swatches: MAC Beauties play it cool eyeshadow palette


Sen förra året har jag bestämt mig för att börja samla en ögonskuggepalett från varje julkollektion MAC släpper. Förra året föll jag för den neutrala paletten, Devil may dare, och i år stod den lila och grå paletten Beauties play it cool från årets julkollektion A tartan tale på önskelistan. Jag hittade den under granen i ett paket från min mamma, och jag är dunderförtjust i den. Lila är min absoluta favoritfärg på ögonskugga, och den här paletten går i lite dovare lila och grå toner med en schysst blandning av matta och skimriga skuggor vilket gör det till en perfekt sotningspalett.



MAC Beauties play it cool eyeshadow palette



MAC Beauties play it cool eyeshadow palette



MAC Beauties play it cool eyeshadow palette



MAC Beauties play it cool eyeshadow palette



MAC Beauties play it cool eyeshadow palette:
Silverwear, Hold my gaze, To the ball
Altered state, Magic moor, Heather belles



MAC Beauties play it cool eyeshadow palette: 
Silverwear, Hold my gaze, To the ball
Altered state, Magic moor, Heather belles


Mina två favoritskuggor är helt klart Hold my gaze, som har ett svagt guldskimmer i sig bland det grå vilket gör den lite mer intressant, och Altered state som är en helt fantastisk och djup lila.



In English: As from last year, I've decided to start collecting one eyeshadow palete from each holiday collection from MAC. Last year, I fell for the neutral palette, Devil may dare, and this year, the purple and grey palette Beauties play it cool from this year's holiday collection A tartan tale was on my wish list. I found it under the christmas tree in a package from my mum, and I'm totally chuffed about it. Purple is my absolute favourite shade of eyeshadow, and this palette contains deeper shades of purple and grey with a nice blend of mattes and shimmers which makes it a perfect smoky eye palette.

My two favourites are definately Hold my gaze, which has got a subtle golden shimmer mixed in with the grey which makes it a bit more interesting, and Altered state which is an absolutely stunning, deep purple.





HazeDesign-smyckesblogg

hold my gaze färgen var min favorit, men alltihop väckte habegär!

Madde

Jättefina färger. Jag beställde Reezer & Rockers häromdagen, valde mellan den och Play it cool. Tror jag ska inhandla den, ångrar mig lite att jag inte tog den oxå. Men plånboken fick bestämma för att det bara blev en palett ;)



Vore kul om du sminka dig snart i dessa färger =)

2010-12-28 @ 19:20:59
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Pinch

Thanks for the swatches! I have this one, but always find that Altered State applies so much darker than it looks in the pan, I'm slightly afraid of using it, plus the other two shades that are supposedly darker.



Funny, I've made the same resolution - to buy one holiday palette each year ;)

2010-12-28 @ 20:12:04
URL: http://pinchypea.ch/
Christer

Ursäkta men MAC är rena skiten enligt mig. Det dom (företaget)gör är att ta Kryolans paletter och trycka in i sina plastburkar med loggan på! Dessutom ta två till tre dubbla priset. Ursäkta min rant, men jag har jobbat med detta nu i snart 15 år så jag vet vad jag snackar om.



Gå in på http://www.kryolan.com/index.php

2010-12-29 @ 07:49:53
Emma

Så fin köpte denna typen av palette från förra året i år tog jag den metaliska Reals & Rockers

2010-12-29 @ 07:59:51
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

HazeDesign: jag älskar det diskreta guldskimret!



Madde: jag tycker alla paletterna var väldigt fina i år faktiskt =)



Pinch: it's definitely a smoky eye palette. Try using light application with a fluffy brush like the 217, it gives a really pretty translucent result!



Christer: vad tråkigt att du känner att du behöver lämna en sån här kommentar det första du gör när du hittat till min blogg, speciellt när det du skriver inte stämmer. Jag tror du har blandat ihop MAC med MIST: http://www.miststockholm.com/main.asp?pageStr=products kolla igenom deras sortiment så hittar du stora likheter med kryolan.



Emma: reelers & rockers verkar vara poppis! =)

2010-12-29 @ 13:11:50
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy