All that glitters


Det här är sminkningen jag bar på julafton i år. Inget fancy, utan jag lekte med skuggor och highlighting och körde på varma, skimriga neutrala toner.


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • Shisedo natural finish cream concealer - 2 Light medium
  • Shiseido dual balancing foundation SPF15 - O40 Natural fair ochre
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC mineralize skinfinish - by candlelight
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - all that glitters
  • MAC eyeshadow - mulled cider
  • MAC eyeshadow - embark
  • MAC eyeshadow - dazzlelight
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC chromaline - black black
  • MAC haute & naughty lash mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar /Lips
  • MAC tinted lip conditioner - feelin' good





















Skuggornas placering: All that glitters på hela det rörliga locket, Mulled cider i globlinjen och längs nedre fransraden, Embark i yttre v:et. Dazzlelight som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån.





In English: This was my christmas eve makeup this year. Nothing fancy, I wanted to play with sculpting and highlighting and went for warm, shimmery neutrals.

Shadow placement: All that glitters on the lid, Mulled cider in the crease and along the lower lash line, Embark in the outer v. Dazzlelight as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.





Linda

Jättefint, du är så söt.

2010-12-26 @ 15:04:32
URL: http://lineofbeauty.blogg.se/
Anonym

jättefin blogg! :)

2010-12-26 @ 17:52:34
URL: http://melzies.blogg.se/
Emma

Nice, enkel och fin!

2010-12-26 @ 18:28:49
URL: http://emla82.blogspot.com
Pinch

You're looking gorgeous as always, Sanna =) What a wonderfully pretty neutral eye! :)

2010-12-28 @ 20:15:37
URL: http://pinchypea.ch/
Anna

Jag har hört mycket om All that Glitters från MAC men det är först nu som jag verkligen ser hur den ser ut :)

Vet du, jag slutar aldrig att vara imponerad över sätter du lägger ögonskuggorna och eyelinern.. hur mycket jag än försöker får jag inte det att bli lika fint som du får det :)

Måst bara fortsätta att öva antar jag :)



kram

2010-12-28 @ 22:52:12
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Linda Runn

Åh, du är så jäkla duktig på smink!

Tänk om jag kunde.



Mvh Linda Runn

2011-01-02 @ 19:32:53
URL: http://lindarunn.blogg.se/
Purity

Linda: Tack! =)



Anonym: Tack, kul att du har hittat hit!



Emma: Ibland är less more =)



Pinch: Thank you so much sweetie!



Anna: Visst är den fin! Tycker den påminner mycket om Sin från Urban Decay. Det är bara att öva och öva med skugga och eyeliner, jag misslyckas ibland jag med =)



Linda Runn: Tack! Övning ger färdighet =)

2011-01-04 @ 16:36:21
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy