China Glaze Yellow polka dot bikini


Jag har fastnat för gula och orange nagellack på senaste tiden, senast att pryda mina naglar är det neongula Yellow polka dot bikini från China Glazes sommarkollektion Poolside.

Som bekant så brukar varken gula lack eller neonlack tillhöra skaran av lack med bra formula, vilket gör Yellow polka dot bikini ganska svårlackat. Det är tjockt, skirt, trådigt och svårt att få jämt på samma gång, så jag behövde fyra lager för att få en jämn yta och då är det fortfarande en aning transparent vid nageltipparna. Dock torkar det snabbt, så det gör inte så mycket att jag behöver så många lager, det jag stör mig mest på är att det är svårt att få det opakt. Nästa gång jag använder det här kommer jag nog att baslacka med ett vitt lack för att få ett mer opakt resultat med färre lager av Yellow polka dot bikini. Eftersom det här lacket är ett neonlack så torkar det halvmatt, så jag har toppat det med ett lager snabbtorkande överlack, Nubar Diamont.

Vad tycker ni om neonlack, läckert eller gräsligt?












In English: I've been hooked on yellow and orange polishes lately, the latest polish to decorate my nails is the neon yellow Yellow polka dot bikini from the China Glaze summer collection Poolside.

As you might know, neither yellow polishes or neons are famous for having a good formula, which makes Yellow polka dot bikini pretty hard to work with. It's thick, sheer, thready and hard to get even all at once, so I needed four coats to get an even surface and it's still a bit transparent at the tips of my nails. It does dry pretty quick though, so the many coats aren't a really a problem, what grinds my gears is that it's difficult to get an opaque result. I'll use a white polish as a base the next time I use this polish to get a more opaque result with fewer coats of Yellow polka dot bikini. Since this is a a neon polish, it dries semi-matte, so I've topped it with a coat of fast dry top coat, Nubar Diamont.

What do you think of neon polishes, hot or not?




Honi

Superläckert, man ser så brun ut med neonlack :) Synd att det var lite svårlackat dock, men ett vitt baslack låter som en bra ide!

2010-08-19 @ 10:54:56
URL: http://honi.blogg.se/
Lynn

Liite gräsligt är det allt, men mest astufft! :)En liten fråga; hur tycker du att nubar-överlacket är jämfört med Seche Vite? Bättre/sämre eller likvärdigt?

2010-08-19 @ 11:06:22
URL: http://thestrange.blogg.se/
Viola, Killer Colours

Haha aaaah, hjärnblödning! Galet! :D Neonlacken har någon skön balansgång för mig, vissa är råfräsiga i särskilda färger (i huvudsak rosa och rött) medan vissa nyanser är nästan rentav obehagliga ;D Och så förstås beror det ju på vem det sitter på!

2010-08-19 @ 13:28:36
URL: http://killercolours.blogg.se/
Purity

Honi: Ja, med ett vitt baslack blir det nog kanon, känns som att det blir ett snäpp ljusare då med =)



Lynn: Diamont torkar lite långsammare än Seche vite, men när det väl är torrt så håller det glansen, blir hårdare och chippar mindre än Seche Vite. Det är vad jag har upplevt än så länge i alla fall, kommer en recension när jag har testat det mer!



Viola: Ja, jag är nog mest förtjust i de röda och rosa nyanserna också egentligen, blev dock positivt överraskad av det orange sun worshiper som är min favorit från den här kollektionen =)

2010-08-19 @ 13:52:29
URL: http://purity.webblogg.se/
Aila

Ouch, jag fick ont i ögonen ☺!

2010-08-19 @ 14:41:57
aminda

Snyggt, det var längesen du hade mönstrade naglar nu tycker jag ;)

2010-08-19 @ 18:43:42
Purity

Aila: haha =P



aminda: ja, jag har inte känt för att konadstämpla på sistone, trots att jag har massor av otestade mönsterplattor... Får dra igång med det snart igen kanske, det är roligt att stämpla!

2010-08-19 @ 18:59:36
URL: http://purity.webblogg.se/
Florence

Wow, great! The colour is really deep

2010-08-19 @ 20:18:07
URL: http://ouchilistic.blogspot.com
Michilicious ~

Omg! Awesome! Jag har redan Kiwi Cool-Ada, men jag MÅSTE ha detta oxå :D

Viola, Killer Colours

Ja men precis, det enda jag köpte var Sun Worshiper! :) Det är faktiskt förvånansvärt lättburet.

2010-08-20 @ 17:39:49
URL: http://killercolours.blogg.se/
Lina

Jag tycker det är snyggt med neonlack. :D

2010-08-22 @ 00:22:26
URL: http://florentziaart.yolasite.com/
IDA

Jag tycker det här lacket är jättesnyggt på så här brunbrända händer eller mer. Det passade GRYMT bra på dina! Har själv dock väldigt ljus hy så tycker inte att det alls är så smickrande på mig.

Sun Worshipper gillar jag också men det här slår nog nästan det enligt mig.

2010-08-23 @ 18:55:01
URL: http://iiea.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy