Färgjämförelse: IsaDora Vintage Mint vs. MAC Peppermint Patti


Läsaren Andrea frågade för ett tag sedan ifall jag kunde jämföra de två mintgröna nagellacken Vintage Mint från IsaDora och Peppermint Patti från MAC med varandra. Jag äger tyvärr inte Vintage Mint, men som tur är kunde min snälla kursare Maria tänka sig att låna ut det till mig så jag kunde swatcha dom bredvid varandra här på bloggen =)



 

Mint green nail polish comparison: MAC Peppermint Patti (index and ring) vs. IsaDora Vintage Mint (middle and pinkie), three coats each.

 

 

 

Ser ni någon skillnad? Inte jag heller! Däremot måste jag säga att Peppermint Patti är trevligare att lacka med - Vintage Mint är tjockt, segt och torkar väldigt långsamt. Jag trodde faktiskt inte att de skulle vara så pass lika varandra som dom är!

 

 

 

In English: A while ago, reader Andrea asked me if I could swatch the mint green polishes Vintage Mint from IsaDora and Peppermint Patti from MAC next to each other. Unfortunally, I don't own Vintage Mint, but luckily my sweet classmate Maria lended me hers so I could do some swatches for the blog =)

 

Notice any difference? Me neither! Allthough, I have to say that Peppermint Patti has a better formula - Vintage Mint is thick, goopy and takes forever ty dry. I honestly didn't think that they would be this similar to each other!






badbomben

Vad de är lika, kul med en jämförelse! Tror att vintage mint favoriseras av mina synorgan, den känns ännu trevligare.

2010-04-15 @ 10:24:52
URL: http://badbomben.blogspot.com
Andrea

Ååh, tack så mycket!

Wow, de är ju superlika i färgen!

Men formulan var alltså sämre i Isadora,

fast det kanske man kan bättra på lite med en thinner?

Men så bra, det mintgröna jag har är bara en aaaning blåare än dem där.

Tack för den jättefina jämförelsen!

2010-04-15 @ 10:25:18
Pinch

Wow, they're identical! Who would've thought. I was looking at that polish at H&M just yesterday!

2010-04-15 @ 10:41:43
URL: http://pinchypea.ch
Lina

Ahhh vad bra då kan jag sluta sukta efter Peppermint Patti....

Sist jag använde Vintage så hände en väldigt konstig grej, lackad naglar på kvällen och kvällen efter så började överlacket bli gult, först ute på tipparna och sen spreds det sig. Så tillslut hade det antaget en vacker spygrön färg....Hel skumt.

2010-04-15 @ 11:04:58
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Potatisbruden, <3 x'3

Oj, de ser väldigt olika ut på de olika naglarna! Alltså Peppermint Patti ser olika ut på de olika naglarna och Vintage Mint ser olika ut på de olika naglarna. Jag tycker iaf att Vintage Mint ser lite grönare ut i färgen och båda är väldigt fina! :)

2010-04-15 @ 15:38:30
URL: http://michilicious.blogg.se/
betty

vad läser du? är en nyfiken nästanstudent som inte vet vad jag vill i livet, alltid kul att höra vad andra studerar :)

2010-04-15 @ 17:10:31
Maggie Makeup Addict

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIH! ÄNTLIGEN EN DUPE! SOM JAG HAR LÄNGTAT! OOOIEEEEEOO!



Det rycker i klickfingret, vart kan man köpa IsaDora online?

2010-04-15 @ 17:44:58
URL: http://maggiemakeupaddict.comm
Sexy Sadie

Jeg er glad for min versjon av Vintage mint da, men jeg bruker uansett hurtigtørkende lakk over.

2010-04-15 @ 20:41:08
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Purity

badbomben: Ja, jag blev lite chockad över att de var så pass lika varandra väl på nageln för det ser inte ut som det i flaskan!



Andrea: Thinner kan man nog absolut förbättra vintage mint med, men som sagt är det inte mitt lack så vill inte börja mixtra med det =)



Pinch: I know, I honestly didn't think that they would be that similar on the nail, because it doesn't look like it in the bottle for some reason! :O



Lina: Vad underligt! Det låter som att ditt överlack har blivit missfärgat på något sätt, eller att det reagerade väldigt konstigt med just vintage mint... vad använder du för överlack?



Potatisbruden: Peppermint patti ser mörkare ut på pekfingernageln på grund av ljuset och vinkeln, som du ser på ringfingret =) Peppermint patti är aaaaaningen kallare i tonen, men jag kunde ärligt talat inte se skillnad på de två när jag hade lackat. Galet lika!



betty: Jag läser till sjuksköterska på Röda Korsets högskola i Stockholm =)



Maggie: Whee! =D Jag har ingen aning tyvärr, men jag kan spana åt dig om jag hittar ett och kan langa ett åt dig om du inte hittar någon onlineshop? <3



Sexy Sadie: Ja, ett snabbtorkande överlack är nog ett måste med vintage mint, annars lär det nog aldrig härda helt, tyvärr.

2010-04-15 @ 22:05:31
URL: http://purity.webblogg.se/
Andrea

På tal om att köpa Vintage Mint på nätet,

så brukar det finnas ibland på Tradera,

iallafall nu när det är inne med mint ;)



Jag kan alltid lägga ut ett på Tradera om "Maggie" vill.

Jag kan absolut också langa lack, om någon vill det. Det finns ju på H&M här i stan (Örebro).

2010-04-15 @ 23:57:20
Lina

Ja visst låter det underligt, använder Seche Vite.

Har inte hänt förut med någon av de andra lacken....

2010-04-16 @ 09:28:12
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Purity

Andrea: Vad snällt av dig att erbjuda! Maggie bor i Shanghai så det är därför hon vill få tag på det online, jag brukar langa grejer till henne då och då.



Lina: Men vad underligt! =/

2010-04-16 @ 10:09:21
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie Makeup Addict

Har inte hittat någon webbshop som säljer detta :C men nu är jag ändå pank så det får vänta. Jag håller tummarna för att både detta o Blue india finns kvar när jag kommer till Sverige i sommar <3

2010-04-20 @ 17:55:15
URL: http://maggiemakeupaddict.comm
Maggie Makeup Addict

Såg Andreas svar nu. Supersnällt av dig att erbjuda dig! <3

Tyvärr är jag pank just nu, men kanske senare :D

2010-04-20 @ 17:56:39
URL: http://maggiemakeupaddict.comm
Potatisbruden, <3 x'3

Jag köpte Vintage Mint i lördags :)

Min kompis såg den och sa ååh! och pekade på den (hennes favoritfärg är grönt) och jag bara omg är det Vintage Mint? Och det var det och det slutade med att jag köpte den ^^

2010-04-20 @ 19:25:31
URL: http://michilicious.blogg.se/
Sonny

Hej hej!



Jag bloggade om mintgröna nagellack för någon månad sedan, och kunde konstatera att jag faktiskt tycker att det ser ut som häftmassa på naglarna, men det är ju en smaksak! :-)



Och så ville jag bara säga att jag gillar din blogg.



So long!



2010-06-24 @ 15:24:06
URL: http://sonnyojonny.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy