Tävling!


I samband med att min blogg fyllt 1 år tänkte jag anordna en liten tävling! Priset som ligger i potten är en trio med fullsizeögonskuggor från Ninja Minerals. Färgerna väljer vinnaren själv!

För att vara med och tävla behöver du svara på frågorna nedan i en kommentar:


1. Vad tycker du är det bästa med bloggen?
2. Vad tycker du är det sämsta med bloggen?
3. Vilken sorts inlägg skulle du vilja se mer av framöver?


Du kan vara med och tävla fram till onsdagen den 23/9-09 klockan 21.00 och vinnaren dras slumpvis av mig. Glöm inte att ange ditt namn och en giltig e-mailadress så att jag kan kontakta dig om du har vunnit. Får jag inget svar inom 24 timmar efter jag har kontaktat vinnaren så kommer en ny vinnare att dras. Lycka till!



In English: To celebrate my blog's one year annaversary, I thought I'd organize a small contest for you guys. International readers are very welcome to participate =) The prize I'm giving away is an eyeshadow trio from Ninja Minerals, and the winner gets to choose the colours!

To participate, all you have to do is to answer the following quesions in the comments section:


1. What do you like most about the blog?
2. What do you dislike about the blog?
3. What kind of entries would you like to see more of?


The contest is open until September 23rd 2009, 9pm (GMT+1). The winner will be drawn at random by me. Make sure to include your name and a valid e-mail address with your comment so that I can contact you if you win. If I don't get a reply within 24 hours after I've contacted the winner, a new winner will be drawn. Good luck!




suss

Hej söta purity!

här kommer då mina svar:

1: det bästa med bloggen.. hmm.. Inte så svårt direkt :P alla underbara sminkbilder! Massor av inspiration och sen så klart är jag faktiskt lite avundsjuk på hur sjukt duktig du är!



2: sämta? uff. Jag har så svårt å leta nackdelar, inte nog med sminkbilder? :P Har ju själv en blogg å vet att det är lite pilligt å hålla med en sminkblogg, så att säga att det finns för lite sminkbilder går lixom mig emot.. Jag gillart nu ju!



3: hmm.. lite mer tutorials på mer avancerade grejjer kanske? jag gillar hela helheten som det är nu men fick jag välja så är det nog så :)

2009-09-16 @ 17:32:11
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Anna-Viktoria

Kul med en "utvärdering-tävling" =)



1. Alla sminkbilder och recensioner ihop med att du är så otroligt duktig.



2. Sämsta är lite svårare att komma på.. men uppdaterinstakten kanske. Och att det är mkt naglar just nu - jag själv är ingen nagelmänniska så självklart blir det att jag inte tkr det är så intressant.



3. Mer tutorials! Och även lite mer recensioner.

2009-09-16 @ 17:48:15
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Maja

1. bäst: att inläggen är snarare längre och seriösa än korta meningslösa!

2. sämst: hm ... vet inte riktigt... för lite recensioner?

3. mer tutorials!! :D

2009-09-16 @ 17:49:23
Viktoria

Hej hej o grattis till 1 år med bloggen :D



1. Det absolut bästa med din blogg är sminkningarna. de är alltid vackra, välgjorda och man får inspiration.



2. Hmm det sämsta måste vara abstinensen jag får när du inte skriver nått, hehe.



3. Det som kan utökas är väl tutorials på hur du gör dina sminkningar och även mer utav de briljanta guiderna och tipsen du ger oss läsare.



Grattis på 1-års dagen igen :D (även om det var några dagar sedan)

2009-09-16 @ 18:02:20
Jeanette

1. Dina ögonsminkningar och tutorials av dessa är helt suveräna! Jättevackra färger som du kombinerar fint och som jag bara kan drömma om att själv göra. Sen tar du ju så bra foton på dem också. Du verkar fånga alla starka färger.

2. Hmm. Svårt. För lite recensioner kanske. Men du är ju en MACoholic och det kanske är så att de är absolut bäst? Jag själv har tyvärr aldrig testat MAC då de inte riktigt passar min ekonomi =/

3. Har verkligen gillat dina senaste inlägg med nagellack. Tänker främst på Matte About You och den här konaden du gjorde med ett MAC-lack som var så grymt snyggt! Så mer naglar och tutorials vill jag såklart se.

2009-09-16 @ 18:09:10
URL: http://jeanettesvard.blogg.se/
Jeanette

Kom på en till sak =)

Det skulle vara kul med någon mer "Vad vill ni se?"-sminkning. Du gjorde en sån fin skogsalv eller vad det nu var. Minnet sviktar tyvärr vid min höga ålder.

2009-09-16 @ 18:11:02
URL: http://jeanettesvard.blogg.se/
gabban

1. Vad tycker du är det bästa med bloggen?

Jag tycker om att du alltid lägger up pvarierade inlägg. Det är inte alltid "dagens sminkning/naglar" utan även tips och frågor! det gillar jag! Jag gillar också att du inte är rädd för att testa på galna färger i dina sminkningar!



2. Vad tycker du är det sämsta med bloggen?

Oj, det är alltid svårt att säga det sämsta, eftersom att jag gillar deen som den är. Men jag är väl lite hemligt förälskad i tutorials, så jag kan tycka att dte är lite för få sånna :)

3. Vilken sorts inlägg skulle du vilja se mer av framöver?

Jag skulle vilja ha fler tutorials, somsagt! :)

2009-09-16 @ 18:13:13
URL: http://sandigt.blogg.se/
gabban (igen)

TILLÄGG:

2. det skulle även vara bra om du skrev vilka ögonskuggor/produkter du använder i tutorialsen, undertiden man läser tutorialen.

sen där du skriver ALLA produkter du använt, skulle det vara bra om det flyttades till sist på inlägget istället för först, för då vet man vad du pratar om, eftersom att man sett dte hela. Man vet då även vilka produkter man gillade och kan, tycker jag, lättare lägga dem på minnet! :)

2009-09-16 @ 18:17:26
URL: http://sandigt.blogg.se/
Eleni

1. Vad tycker du är det bästa med bloggen?

Att du är så otroligt duktig och är flitig med att uppdatera ofta. Samt att du har varierande inlägg med allt från naglar, smink till tips och tricks.

2. Vad tycker du är det sämsta med bloggen?

Du är jätteduktig men jag skulle vilja se dig flippa loss lite mer i sminkningarna. Älskade till exempel din gulsvarta harrypotter-sminkning med lösfrallor och allt och alv-sminkningen

3. Vilken sorts inlägg skulle du vilja se mer av framöver?

Se nr 2 ;)

2009-09-16 @ 18:24:31
Sugarpuss

1. Det måste nog vara.. Dina nyskapande EOTD's, och ditt MAC-skrivande. Du är en av de få riktigt bra bloggar som lägger upp mycket in action-bilder, och inte bara swatches!



2. Jadu, inget dåligt direkt vad jag kan se! Dock blir det rätt långa texter ibland, som jag oftast inte hinner läsa klart innan jag måste springa iväg ;D



3. Jag vill se mycket info om MAC-disken i stockholm! Då kanske jag själv vågar mig dit tillslut.. ;)

2009-09-16 @ 18:49:47
Fröken Frodig

Åh så kul med tävling, och Ninja minerals är jag supernyfiken på efter att ha läst om dom här. Nu till svaren:

1. Jag älskar dina färgglada sminkningar, dom piggar upp mej!

2. Kanske lite fler recensioner...

3. ...fler naglar med konad!!! Personligen skulle jag gilla ett tips på någon bra "eye fix" som går att blanda lösa pigment i när man ska måla eyeliner. Har testat Makeupstores och den tålde jag inte.

2009-09-16 @ 19:21:17
Gabriella

1. Dina inspirerande sminkningar, dina alltid perfekta tutorials och dina förklaringar kring olika produkter.

2. Jag ser inget direkt dåligt, bara att du inte uppdaterar så ofta som jag är och kollar dig, och att det kanske kan bli lite för mycket naglar.

3. Kanske lite mer mörka sminkningar, med lite mer eyeliner och kanske längre ögonfransar? (:Och kanske lite mer tutorials?

2009-09-16 @ 19:25:26
Emelie

1. Det bästa med bloggen är dina smink tutorials. De är alltid välarbetade med många och bra bilder så att de är lätta att följa och förstå. Dessutom är dom väldigt inspirerande då man ofta kan bygga vidare på dom själv :)

2. Svårt, det är nog ingenting som jag direkt ogillar med bloggen. Lite fler recensioner kanske? Fast det borde nog snarare stå under punkt tre antar jag :p

3. Jag skulle gärna vilja se lite fler recensions inlägg. Versus inlägg skulle jag också gärna vilja se, tex billig mascara vs. dyr mascara, för och nackdelar och lite sådär :)

2009-09-16 @ 19:27:11
Jillian

1. What do you like most about the blog?

I think you come up with some of the prettiest eyeshadow combinations. None of them are too complicated or over the top, so are a nice reference point for days when you want color (or even neutral colors), but don't want to layer on a thousand shadows like some people tend to do.



2. What do you dislike about the blog?

I would like to see more frequent posts, right now they seem pretty sparse, but I understand that life gets in the way! :-)



3. What kind of entries would you like to see more of?

Tutorials and/or more FOTDs.



Thanks!

2009-09-16 @ 19:33:38
URL: http://medicamina.blogspot.com
Maria

2009-09-16 @ 19:45:12
Maria

1. Du har olika inlägg, bra bilder och tips.

2. Inget, vad jag kan komma på nu.

3. Tips på billigare smink, videoinlägg, mer recensioner, hudvårdstips.

2009-09-16 @ 19:48:23
URL: http://ops, sorry för spammning
Maria

^ , sorry xD glömde mailadressen förut >.<'

2009-09-16 @ 19:51:38
Ika

1. Det bästa med din blogg är att du är så fantastiskt duktig och gör så härliga och inspirerande sminkningar!

2. Svårt att säga... Eller jo, du har fått mej så himla sugen på en massa MAC-skuggor, blir dyyyyyrt varje gång jag är nära en MAC-disk :)

3. Gärna fler inspirerande fotd's och tutorials.

2009-09-16 @ 19:52:24
URL: http://miika79.blogspot.com
Mimmi

1. Det bästa är förstås att du sminkar snyggt OCH tar snygga, tydliga bilder. En fröjd att se på!

2. Kollektionsbilder är inget som intresserar mig så de fick gärna vara färre eller kortare.

3. Fler sminkningar med annat än MAC. ;)

2009-09-16 @ 19:56:21
URL: http://yta.bigmouth.se
Jennifer Pettersson

1. Vad tycker du är det bästa med bloggen? Dina fotd! Du sminkar dig så otroligt vackert och är enormt duktig.

2. Vad tycker du är det sämsta med bloggen? För få inlägg. Fast det stämmer egentligen inte men jag kan verkligen aldrig få nog av din blogg! Du ger en sån otrolig inspiration.

3. Vilken sorts inlägg skulle du vilja se mer av framöver? Möjligtvist tutorials så jag kan lära mig mer av dig! Sen älskar jag recensioner så det får det gärna bli mer av.

2009-09-16 @ 19:56:42
Camilla

Hej och Grattis! :D



bästa;

Tydliga tutorials och speciellt nu när du har pilar också som visar vart du placerat dom olika färgerna.



sämsta;

Att det inte uppdateras så himla ofta som man hade velat ;D



jag skulle vilja se mer av;

recensioner och hemskt gärna video-tutorials!

2009-09-16 @ 20:38:13
Amanda H

Hej hej!



1. Vad tycker du är det bästa med bloggen?



Kvalitén. Det känns inte som att du skriver ett inlägg bara för att, utan att det faktiskt ligger en tanke bakom varje. Det får mig att stanna vid en blogg.



2. Vad tycker du är det sämsta med bloggen?



Inget. Helt ärligt.



3. Vilken sorts inlägg skulle du vilja se mer av framöver?



Tutorials. Så att jag i alla fall kan låtsas att jag är lika duktig som dig.

2009-09-16 @ 21:49:35
Ninni

Bäst är dina fantastiska härliga färgrika sminkningar, de är helt fantastiskt proffsiga.

Sämst är nog att du nästan bara håller dig till MAC, själv är jag en otroligt otrogen kund när det gäller märken.

Jag vill gärna ha en liten film att titta på nån gång där man får höra din röst där du berättar hur du gör när du suddar skuggorna sådär fint och visar hur det går till.

2009-09-16 @ 21:59:20
sara

1. De bästa med din blogg är alla sminkbilder och gillar även att du börjat mer med naglar! Du är så himla bra på allt du gör.



2. Har svårt att hitta nåt dåligt.. Hmm.. Fan jag försöker! Det går inte. Du är bra på allt!



3. Mer naglar! :D

2009-09-16 @ 22:01:38
URL: http://saranilsssoon.blogg.se/
Emma

Bästa: ÄLSKAR dina FOTD. Helt sjukt inspirerande.

Sämsta: Kanske skulle vilja ha lite jämnare uppdateringar. Alltså VARJE dag =)

Inlägg Framöver: Inköp. Tycker om att se vad du har köpt.

2009-09-16 @ 22:03:47
creme-idiot

Åh, svårt... Vad är det bästa..? - Dina underbara sminkningar!! (denna var lättast)

Vad är sämst? - denna får min plånbok svara på: Att du kostar mig MASSOR, eftersom jag bara måste köpa något du visar väääldigt ofta, eftersom det är sååå fint på dig!!!! (Disciplin, vad är det..?;))

Vill ha mer av: Kanske swatches som är "färgsorterade" då, d v s att du visar upp alla turkosa swatchade bredvid varandra, för att jämföra... nej, jag vet inte, eller att du bloggar för lite (jag menar alltså att jag inte kan få tillräckligt av dina inlägg). Har mkt svårt att vara objektiv och önska något mer på din blogg, jag är så nöjd och gillar den så mkt!!

Kramar på dig!

2009-09-17 @ 00:22:02
Marybeth



3. Vilken sorts inlägg skulle du vilja se mer av framöver?



1. Absolut dina bilder, du tar väldigt bra bilder både på sminkningar och produkterna du använder. Dina sminkningar är också jättefina. Trevligt skrivna inlägg.

2. Om jag ska säga något så är det nog att det är väldigt mycket MAC, jag förstår att du nischar dig lite på det eftersom du verkligen älskar det märket men för en annan som bor långt ifrån en MAC-disk är det frustrerande.. :)

3. Mera "crazy" sminkningar. Temasminkningar. Recensioner är alltid trevliga med.



2009-09-17 @ 10:54:42
URL: http://marybeth.blogg.se/
Marybeth

Eh, glömde visst radera frågan överst i mitt inlägg, hade klistrat in dom där medan jag skrev.. bortse gärna från det :)

2009-09-17 @ 10:55:23
URL: http://marybeth.blogg.se/
Hannah Rautiainen

Hej



1. Det bästa är att jag får inspiration från dig, med att till exempel blanda färger som jag själv inte hade kommit på. Och att du tar en bild på hela ansiktet och inte bara på ögat. Mycket bra!

2. Det finns nog egentligen inget som jag tycker är dåligt, men det jag kan tycka är jobbigt är att det nästan alltid är märket MAC du använder. Skulle vara kul om du använde andra märken lite mer.

3. Jag vill se fler andra märken och fler FOTOs, för dom är så bra. Kanske lite fler FOTOs i bruna nyanser. :)



2009-09-17 @ 13:55:01
Malin

1. Jag gillar att du i bloggen delar med dig av din kreativitet, vilket gör att man känner sig inspirerad.



2. Ibland lite röriga inlägg.



3. Jag tycker att man aldrig kan få nog av tutorials. Fler av dom!:)

2009-09-17 @ 18:17:09
URL: http://shades.blogg.se/
Sarah Johansson

Det bästa med din blogg tycker jag är att man känner att du är en vanlig människa, som oss andra. Du är liksom personlig utan att vara för personlig utan håller dig till ditt "ämne". Och sättet du lägger sminket och använder färger som du gör, jättesnyggt! En stor inspirationskälla och det var först när jag började läsa din blogg som jag började våga experimentera med smink och tekniker och upptäckte en rolig och givande hobby.:)

Det sämsta med bloggen skulle väl vara att jag inte har alla grejer som du har, både sminkprodukter och verktyg, och inte har råd att köpa dem.:P

Jag skulle gärna se lite mer inlägg med sminkningar, i inspirationssyfte.:) Någon tutorial då och då skulle inte heller vara fel, de du har är lättföljda och bra.

2009-09-17 @ 19:58:27
Pleu

1. Alla inspirerande bilder på smink och naglar, vettiga recensioner och att man faktiskt lär sig något av att läsa din blogg.

2. Frustrationen över att inte ha (eller ha råd) med dina produkter, verktyg och att inte ha din skicklighet.

3. Mer tutorials, alltid! :D

2009-09-17 @ 20:03:48
URL: http://pleu.blogg.se/
Jessica Lundberg

1. Vad tycker du är det bästa med bloggen?

Inspirationen! Framförallt sminkningarna med olika färger, som är lite udda. Jag får alltid en sådan lust att använda mitt ansikte som målarduk för abstrakt konst när jag ser hur fint du lyckas kombinera "svåra" färger.

2. Vad tycker du är det sämsta med bloggen?

Att jag blir sur för att jag aldrig kommer få sån där snygg ögonfärg. Hehe, men annars så tycker jag det är synd att den uppdateras lite ojämnt.

3. Vilken sorts inlägg skulle du vilja se mer av framöver?

Temasminkningar tycker jag är jättekul! Sminka dig som ett land? (I stil med Geisha - Japan, Flamencodansare - Spanien osv) Eller som en dödssynd?

2009-09-17 @ 22:37:22
Mandy

1. Inspirationen man får utav dig, din blogg & dina bilder är ju helt fenomenal! Tycker det är skitskoj och har själv vågat börja testa lite mer "vågade" saker!



2. Ingenting som jag kan komma på på rakt arm så, förutom den grova frustrationen till att inte ha samma sminksamling här hemma som du har tillgång till ;)



3. Tutorials, jag älskar tutorials, kanske någon i form av en video någon gång? :) Kanske lite swatches, och annat skoj som lite mer.. outsidethebox sminkningar :)



Tack för en superbra blogg! :)

2009-09-17 @ 23:38:02
URL: http://amandalofgren.blogg.se/
SaintBella

Grattis på ettårsdagen! =)

Självklart vill jag vara med och tävla!

1. Vad tycker du är det bästa med bloggen?

Svårt val där...jag går alltid in här när jag har idétorka när jag ska sminka mig för att söka inspiration, men det är ju mer äns åcoskå, som tex. att du har genomtänkta och snyggt skrivna inlägg och verkligen lagt ner lite hjärna bakom dem.

Och så har du sjukt snygg design med.



2. Vad tycker du är det sämsta med bloggen?

Om jag verkligen MÅSTE komma på något så är det väl att det är nästan uteslutande MAC-produkter som används, men hey, spela roll, det är din blogg så kör på vad du vill :) Mig gör det inget, men jag var ju tvungen att komma på nåt! :P



3. Vilken sorts inlägg skulle du vilja se mer av framöver?

Lätt tutorials. Jag har inte sett en enda sminkning som varit annat än felfri, lär oss bli sådär perfekt! En tut jag skulle vara nyfiken på är glossiga ögonlock, lite spännande.

2009-09-18 @ 00:10:59
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Honi

1. Vad tycker du är det bästa med bloggen?

Alla tips, swatches, inlägg som är välskrivna och väl formulerade. Tycker det är kul med tutorials, dom kikar jag ofta på!

2. Vad tycker du är det sämsta med bloggen?

Att det inte är många olika tips från olika märken, nyheter, spännande uppkommande teman hos olika makeup märken etc.

3. Vilken sorts inlägg skulle du vilja se mer av framöver?

Tutorials, mer mer mer! Jag älskar att försöka återskapa dina tutorials (även fast det kanske inte alltid blir så himla bra, men övning ger färdighet!).

2009-09-18 @ 01:17:25
URL: http://honi.blogg.se/
Johanna

1. Det bästa med bloggen är att du sminkar så bra och gör så roliga kombos som man blir inspirerad av. Det finns otaliga FOTD's på din blogg som jag själv vill prova =D



2. Det finns inget direkt dåligt med din blogg tycker inte jag. Det är väl isf att jag hoppas på fler uppdateringar hela tiden haha.



3. Det vore kul om du kunde göra ett inlägg med massa olika lippie-kombinationer. Tex hur två olika l/s ser i samma l/g eller nåt sådant. Gärna mer tutorials också!

2009-09-18 @ 10:11:42
Elena

1. Vad tycker du är det bästa med bloggen?

Krativiteten i alla dina skuggningar! Är så jävla inspirerande och jag blir så sjukt avis på MÄNGDEN skuggor du har att välja mellan. Du kan göra helt oväntade skuggningar med färger jag inte alls fattade att man kunde använda ihop och liknande :D



2. Vad tycker du är det sämsta med bloggen?

Jag vet inte, jag besöker dig i varje veva som jag tar mig igenom hela min bokmärkessamlig med bloggar (vissa hoppar jag över, för att de typ brukar gå jättelång tid mellan inlägg, men det gör ju inte du :p



3. Vilken sorts inlägg skulle du vilja se mer av framöver?

Mer tutorials vill jag se!

2009-09-18 @ 19:01:53
URL: http://stiftprinsessan.wordpress.com
Ida

1. Sminkbilderna :)

2. Att produkterna du bloggar om är så dyra, men det kan förstås inte du hjälpa ;)

3. Tutorials.

2009-09-19 @ 20:39:42
URL: http://jiddisch.blogg.se/
Lina

1. All inspiration som den ger, vare sig det är genom tutorials, sminkningar och sammanfattningar av kollektioner. (Jo, tycker det sistnämnda är ett trevligt inslag även om det går att läsa om nästan överallt) Du är oerhört duktig!



2. Tycker inte det finns något dåligt, men säger också att de flest av produkterna är MAC (trots att jag också älskar't!) Men det är å andra sidan bäst att skriva om det man 'vet mest' om.



3. Recensioner och kanske lite tutorials också.



Grattis på födelsedagen och tack för en superbra blogg! :)

2009-09-20 @ 20:49:08
Lotta

1. Alla fina tutorials!! Underbara bilder!



2. Svårt att säga vad som är det sämsta för inget är egentligen dåligt... men jag säger alla inlägg om nagellack - det är inte min grej bara (men säkert roligt för dig och många av dina läsare).



3. Ännu mera tutorials!! Jag gillar verkligen sminkningarna!



Tack för en rolig blogg!!

2009-09-20 @ 21:37:23
Andrea/Slams

Hej och god kväll! Här är mina svar:



1. De otroligt snygga bilderna på dina sminkningar, plus den lilla extra bilden där du visar vart du lagt de olika skuggorna. Dina otroligt vackra och snygga sminkningar kommer verkligen till sin rätt när dina bilder är så bra! =)



2. Att det nästan uteslutande är MACprodukter du använder (vilket även kan vara bra om man har mycket MAC.. Men själv har jag ej tillgång till MAC på närmare än 60 mil). Skulle gärna vilja se lite mer variation där (även om MAC har sjukt snygga och bra produkter!).



3. Förutom variationen så skulle jag vilja ha fler swatches på dina produkter så att man ser dem utöver dina sminkningar. =)



Annars tackar jag för en riktigt snygg blogg som jag kontinuerligt läser! =D

2009-09-21 @ 21:30:41
URL: http://slamsfashion.blogspot.com
Andrea/Slams

Oj. Såg precis hur mycket swatches du faktiskt har upplagt, så jag ber om ursäkt för den dåliga researchen! =7



Då återstår helt enkelt bara fler produktmärken! ^^



Tack igen! =P

2009-09-21 @ 21:36:33
URL: http://slamsfashion.blogspot.com
Marie

1. Du håller hög kvalitet på allt, även dina snabba swatches är tagna med bra ljus tillsammans bilder på produkten i sin förpackning också. Du hasplar inte ur dig inlägg "bara för att", så det är alltid skönt att se att du har uppdaterat.

2. Även fast detta är en MAC-nischad blogg, så är det nog det jag tycker minst om, att du inte använder nästan något annat alls.

3. Jag skulle vilja se dig göra makeuper baserat på någon annans makeup, för det mesta gör du typiska Purity-sminkningar som förvisso är skitsnygga men det hade verkligen varit spännande att se dig i någon annans skapelse, så att säga :)

2009-09-21 @ 21:46:41
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Sexy Sadie

1. Jeg bare elsker dine Dagens make up/FOTD poster.



2. Du oppdaterer ujevnt. Noen ganger ramler det inn poster, mens det også kan gå dager>/uker før neste. Hva med litt mer jevn posting?



3. Flere tutorials med bilder. Ikke video.

2009-09-21 @ 22:00:43
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Karin

1. Alltid lika fina och välgjorda sminkningar att få inspiration utav.

2. Skulle det vara något är det väl att du läskar med en massa MAC-produkter och jag själv bor i en håla som heter Örebro där det är svårt att få tag i ;)

3. Lite mer experiment av olika konstiga kombinationer och lite tema-sminkningar skulle vara kul att se/läsa om :)

2009-09-21 @ 22:16:29
URL: http://kakanssmink.blogg.se/
Karin L

Stort grattis på bemärkelsedagen!

1. Det bästa med puritybloggen tycker jag är dina vackra sminkbilder. Kvaliteten på färgerna, strukturerna och kontrasterna är verkligen toppen. Jag blir alltid lika inspirerad när jag tittat på dina bilder, och inbillar mig att "imorgon ska jag minsann göra en såndärn fräsig och knallig sminkning" men så nästa morgon står jag där med trax och shale i högsta hugg igen.

2. Det sämsta med Purity? Kanske att det är kostsamt att bli så inspirerad, hehe. Eller att du inte uppdaterar minst fjorton gånger om dagen? Nej allvarligt, jag kan inte komma på något.

3. Jag skulle nog, i likhet med många före mig, önska någon tutorial då och då. Dom du har gjort hittills har varit tipptopp!

2009-09-21 @ 22:37:26
Aminda

1. Det bästa är alla fina bilder och recensioner om både sminkprodukter och verktyg.



2. Hm, svårt. Att du ibland använder "sminkord" som itne är lätta att förstå, vore bra om du skrev vad orden betyder när det är sådana ord som så många kanske inte hört förut.



3. Mer temasminkningar :D

2009-09-21 @ 22:49:39
URL: http://biatcho.blogg.se/
Dalia

Gud va kul!

1. Jag älskar din blogg, älskar all inspration man får efter att ha läst dina inlägg. Det bästa med bloggen är alla sminkbilder och bilder på naglar, då jag älskar allt som har med naglar att göea ;P

2. Hmm.. svårt där. Finns inget som är dåligt direkt men de skulle vara kul om du hade temasminkningar då och då, fler recensioner om produkter du har prövat, tips på olika produkter som du verligen kan rekommendera eller varför inte skriva om hemska produkter du har provat som du vill varna dina läsare, variera inläggen lite. Detta är ba lite tips annars är den ju hur bra som helst



3. Oj nu blev fråga 2+3 lite inbakade i varandra, men svar på 2 var mer varierade inlägg och på fråga 3 är de som står ovan+ mer om naglar och bilder på när du gör dina naglar med konad, har precis köpt mig de så det vore kul med mer inspo =)

2009-09-21 @ 23:14:27
Marley

1. I love when you post your looks and how you put them together! You have a great sense of how color can go together.

2. I wish you updated every day!

3. More tutorials, definitely. And hair posts would be great too- I'd love to know how you do your color.

Linda

Skoj! =)



1. Det bästa är all inspiration man får =) Gillar även din nya kategori "Purity undrar". Är kul att se vad du och även alla andra svarar.

2. Det sämsta måste vara att plånboken tar skada av all inspiration ;)

3. Mina favoritinlägg är tutorials, så detta vill jag se mer av! Även info om borstar och tekniker. Det fokuseras mycket på ögon i allmänhet, så lite mer om grunder och bas vore trevligt =)

2009-09-21 @ 23:36:53
URL: http://paivys.blogg.se/
Matilde

1. Det bästa är all inspiration jag får av din blogg. Jag har kollat igenom din FOTD-kategori säkert 10 gånger och tröttnar aldrig! Du gör otippade kombinationer av färger som få gör och du gör det snyggt :) Du tar dessutom väldigt bra bilder av allting så din blogg känns väldigt professionell.

2. Det sämsta, om jag nu måste nämna något, är att du borde göra fler recensioner!

3. Recensioner är nog det jag vill se mer av. Dessutom saknar jag tiden då du postade många FOTD, börja gärna med det igen :) Kanske kan du skriva lite mer om dina "favoriter just nu" också?

2009-09-21 @ 23:49:21
Rocketqueen

Tjoho, jag är med!



Bästa: Alla underbara sminkfoton på dig!

Sämsta: Man vill ha allt. Fast samtidigt skulle jag vilja ha ÄNNU mer Purity, helst hundra uppdateringar om dagen!

Vill ha mer av: Sminkbilderna! Kan aldrig få nog.

2009-09-22 @ 09:31:26
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Linda

Åh ja vill oxå va med!



Bäst med bloggen- du inspirerar väldigt till produkt inköp, MAC då särskilt :D



Sämst- att de produkter du tipsar om inte finns att köpa nära mig :o(



Vill ha mer av- Recensioner kanske!

2009-09-22 @ 11:21:54
URL: http://bettieli.blogg.se/
badis

Hej och grattis på ett-årsdan!:D



1. Jag kommer genast att tänka på kvalitén på sminkfotona, verkligen proffsiga. Sen gillar jag lila så jag diggar verkligen att du använder det ofta och att designen också är det!



2. Tidigare skulle jag ha sagt att jag skulle ha önskat mer icke-MAC i looksen men nu är jag själv inne i en MAC-period så nu är det bara plus. Så egentligen har jag inte så hemskt mycket att klaga på, helheten funkar till fullo!



3. Mer ännu personliga inlägg, med det menar jag just dina favvoprodukter, hur din vanityhörna ser ut (den var underbar att se;D) och sånt. Du postar ren såna men jag diggar dem något enormt så jag kan aldrig få nog.

2009-09-22 @ 12:35:32
Anna

Grattis på ettårsdagen!



1. Jag tycker först och främst att du har en väldigt mysig och hemtrevlig design. När det kommer till innehåll så har du ett naturligt och fint språk samt att du alltid kommer ut med nya produkter som lockar väldigt mycket. En annan rolig grej är att du visar dina naglar med mycket fina konader och nagellack.



2. Eftersom jag är en fattig liten sjukskriven flicka som bor långt ifrån storstäderna så har jag väldigt svårt att nå MAC-produkterna som du så ofta skriver om, och om jag ändå hade nått dem så hade jag inte haft råd att köpa speciellt mycket. =P



3. Med tanke på tvåan så skulle jag vilja se mer budgetmärken eller produkter från märken som är mer lättillgängliga. Tutorials och recensioner skulle jag också vilja se mer utav. Det jag MEST av allt skulle vilja se är dock recensioner av andra hudprodukter som tvålar, parfymer, lotions, peelers och dagcremer osv.



Tack för en näst intill utmärkt blogg och än en gång grattis! :D

2009-09-22 @ 16:24:28
URL: http://xvergeltungx.blogg.se/
ljj

1. Det bästa med din blogg är helt klart dina fantastiska sminkbilder. På vissa bloggar så ser man bara halvdaskiga sminkbilder med bristande "ingrediens" lista, men inte på Puritys blogg. Och såklart så är det en otroligt stor inspiration till sina egna sminkningar, för att inte tala om att du använder bra språk och skriver långa och pedagogiska inlägg (när det behövs ;).



2. Det skulle jag väl säga är att du bara skriver om MAC, som är ett ganska dyrt märke. Men det är ju en smaksak, och själv är man ju en fattig student som dessutom bor 80 mil från närmsta MAC disk. Fast jag måste hålla med om att MAC är ett otroligt bra märke, trots sitt dyra pris.



3. Nu när halloween närmar sig skulle jag mer än gärna se ett tutorial för någon/några halloween sminkningar. Kanske baserat på en av MACs halloween face charts? Dom brukar ju vara brutalt snygga. Och recensioner av mer hudprodukter, och inte bara borstar.



Grattis på ettårsdagen, dessutom!

2009-09-22 @ 16:33:18
Jenny

1: Det bästa med din blogg är din kunskap och teknik! Du får till så fina färger och övergångar! Jättefina bilder!

2: det sämsta är nog att det är lite för mycket MAC. Jag äger inget från MAC pga priset. Jag blir så avundsjuk när jag ser alla fina färger ;-)

3: Jag skulle vilja se lite galnare sminkningar! Sånt får jag inspiration av!

Tack för en jättefin blogg!

2009-09-22 @ 21:24:08
Karolina L

Spännande tävlingar gillar jag...



1. Vad tycker du är det bästa med bloggen?

- Mycket bra tips och bilder på hur man lägger snygg sminkning. Du har gett mig mycket inspiration. TACK!

2. Vad tycker du är det sämsta med bloggen?

-För mycket av ett speciellt märke, känner inte till och har inte de nyanser i märket du beskriver. Så "hänger" inte riktigt med på samma sätt.

3. Vilken sorts inlägg skulle du vilja se mer av framöver?

-Gärna att du tar upp om fler märken. Gillar även dina videotutorials väldigt mycket, dina fototutorials är också mycket beskrivande och bra.



TACK FÖR BRA INSPIRERANDE BLOGG!!

2009-09-22 @ 23:15:42
Pia

1. Det bästa: Dina roliga, experimentella sminkningar och dina snygga bilder på dem.

2. Jag kan inte komma på nåt dåligt, jag tycker att det är otroligt imponerande vilken himla tid du måtte lägga ned på bloggen så om du inte uppdaterar precis hela tiden så är ju det inte så konstigt (även om jag tycker att du uppdaterar ofta).

3. Det vore kul att se en sminkning med budgetskuggor för att se hur stor skillnad det skulle bli.

2009-09-23 @ 09:34:57

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy