Swatches: Makeup art cosmetics


Passade på att swatcha mina nya skuggor och pigment när jag ändå hade kameran framme =) Ni kan se swatches på Dame Edna-paletten med i slutet av inlägget.


 

Cocomotion pigment

 

 

 

Push the edge pigment

 

 

 

Haunting eyeshadow

 

 

 

Off the page eyeshadow

 

 

 

Off the page, Haunting, Cocomotion, Push the edge

 

 

Jag velade mycket fram och tillbaka om dom här fyra nyanserna verkligen inte liknade nåt jag hade sen innan, men kom fram till att jag inte har några riktiga dupes i min samling. Enda undantaget är pigmentet Push the edge som är en nästan identisk kopia på pigmentet Entremauve, men det det var ett medvetet dubbelköp eftersom jag älskar Entremauve men det är otroligt svårt att få tag på en hel burk av den lilla LE-juvelen. Jag har swatchat alla skuggor mot andra skuggor jag har i min samling som liknar dem, om det är någon annan som velar över samma sak =)

 

 

 

Cocomotion pigment v.s. Woodwinked eyeshadow

 

 

 

Push the edge pigment v.s. Entremauve pigment

 

 

 

Haunting eyeshadow  v.s. Wisteria eyeshadow

 

 

 

Off the page eyeshadow v.s. Firespot eyeshadow

 

 

Och här kommer som sagt lite swatches på Dame Edna-paletten Wisteria eye trio.

 

 

 

Finery eyeshadow

 

 

 

Wisteria eyeshadow

 

 

 

Divine Night eyeshadow

 

 

 

Finery, Wisteria, Divine Night

 

 

In English: I swatched all the new shadows while I was at it and taking pictures of them, including the Dame Edna palette =)

 

I had a hard time deciding if I didn't have dupes of these shadows already, but when I swatched them, I saw that they were unique in my collection. The only exception is the pigment Push the edge which is a very close dupe to Entremauve pigment, but that was on purpose since I love Entremauve and it's really hard to get ahold of a fullsize jar of this LE beauty. I compared all the shadows against similar ones in my collection above if there's someone else wondering about dupes. You can see the pictures above!

 





Linda

Vilka fantastiska färger!! Det är verkligen synd att MAC inte finns på fler ställen i Sverige...

2009-09-16 @ 22:14:20
URL: http://paivys.blogg.se/
Josephine- Makeuponista

Underbara färger! =)

2009-09-17 @ 06:19:02
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Sexy Sadie

Divine Night er til å ete opp.

2009-09-21 @ 20:44:26
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Sexy Sadie

Men du, er Divine Night en EL?

I såfall er det meget synd, fordi jeg har vært på jakt etter en koksgrå øyeskygge lenge, lenge, men finner liksom ikke en som ikke er blek svart, hvis du skjønner hva jeg mener.



Jeg bare ser for meg en sotning med den der og munnen renner i vann...



2009-09-21 @ 21:00:39
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Purity

Linda: ja, det är verkligen synd. Dom borde öppna en webbshop!



Makeuponista: visst är dom =)



Sexy Sadie: Tyvärr är Divine Night limited edition... Visst är den fin? Finns en skugga som heter Knight Divine i det permanenta sortimentet (kan dom inte ha lite mer fantasi när det kommer till namnen? =P), den liknar Divine Night fast är utan silverglittret. Kanske kan vara något?

2009-09-21 @ 21:33:19
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Ja, kanskje det. Jeg får sjekke den ut. ;) Takk for svar.

2009-09-21 @ 22:01:43
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Sexy Sadie

Men fra hvilken kolleksjon er den der?

2009-09-21 @ 22:12:37
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Purity

Sexy sadie: divine night är från dame edna-kollektionen, i wisteria-paletten =)

2009-09-21 @ 22:33:00
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Ok. Takk igjen.

2009-09-21 @ 22:35:11
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy