Purity recenserar: The Body Shop Peppermint cooling foot lotion


Jag fick hem en kupong förra veckan, där jag kunde hämta ut ett gratispaket med prover från the body shop. När jag väl var där så såg jag att de hade 30% rabatt på de 30 mest populära varorna under 30 dagars tid i samband med att dom firar 30-årsjubileum, så jag passade på att köpa med mig en av de produkter som var nedsatta som jag velat testa ett tag: Peppermint cooling foot lotion.


 


Jag har använt den här fotkrämen efter varje gång jag har duschat nu, i hopp om att råda bot på mina extremtorra fötter som bokstavligen flagnar under fotsulorna och mellan tårna. När man smörjer på den känns den inte som att den ska vara speciellt återfuktande, eftersom den, som namnet antyder, har mer en lotionkonsistens än krämkonsistens. Tji fick jag då den absorberades snabbt som attan av huden och lämnade mina fötter mjuka och lena. Dessutom har den en lätt kylande effekt tack vare pepparminten, som är jätteskönt mot trötta fötter. Inom en vecka hade nästan alla torrflagor försvunnit, och mina fossingar är mjuka och glada. Purity rekommenderar!

Pris: 139 kr på The Body Shop
Betyg: 4,5/5


In English: Swedish Body Shop celebrates their 30th birthday with 30% off on their 30 most popular products, so I picked up this foot lotion that I've been wanting to try for a while; peppermint cooling foot lotion.

I've used this foot lotion after each time I've taken a shower for a week now, hoping that it would help my extremely dry feet. My skin has been peeling of the soles of my feet and between my toes. Not very nice. When you apply this lotion, it doesn't feel like it should be very moisturising since it's got quite a thin consistensy. It does get absorbed by the skin very quickly, though, and left my feet soft and nice. Plus, it also has a cooling effect thanks to the peppermint, which is very nice on tired feet. Almost all the dry flakes had dissapeared within a week, and my feet are soft and happy now. Purity recommends!

Price: $16
Rating: 4,5/5





Lotta

jag gillar också den! men bara så du vet så brukar den bli dålig ganska fort..den börjar separera och så. inte så att man inte hinner göra slut på den, men man ska inte låta den stå för länge.

2009-09-30 @ 23:53:53
Purity

Lotta: bra att veta, tack för tipset!

2009-10-02 @ 15:31:54
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy