Girlie


Nu var det ett tag sedan jag postade en FOTD. Jag har gjort några sminkningar den senaste veckan som jag helt enkelt inte har hunnit att ta kort på... Men gårdagens blev dokumenterad i alla fall!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC beauty powder blush - tippy
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - gesso
  • MAC eyeshadow - girlie
  • MAC eyeshadow - passionate
  • MAC eyeshadow - red brick
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC eyeshadow - phloof!
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC dazzle lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - CB96
  • MAC dazzleglass - steppin out















Skuggornas placering: Gesso på det rörliga locket, Girlie i globlinjen och upp på brynbenet samt under ögat. En blandning av passionate och red brick i yttre globlinjen och yttre v:et. Shroom som highlighter på brynbenet, Phloof! som highlighter i inre ögonvrån och precis under ögonbrynets högsta del.






In English: It's been a while since I posted a FOTD. I've done some looks during this week, but I haven't had the time to take any pictures of them =/ I did document the look I worn yesterday, though!


Shadow placement: Gesso on the lid, Girlie in the crease and up towards the browbone, plus along the lower lash line. A mixture of passionate and red brick in the outer crease and outer v. Shroom as a highlighter on the brow bone, Phloof! as a highlighter in the inner corner of the eye and right under the highest point of the brow.





Hanna

Skulle inte du kunna göra en sminkning med "off the page"? Jag köpte den igår för att den var så snygg att jag inte kunde låta bli, men nu vet jag inte riktigt hur jag ska använda den! Skulle vara bra om du kombinerade den med en annan färg så det inte bara är en helt orange sminkning.. Tack på förhand ;)

2009-09-20 @ 15:55:44
Purity

Hanna: Visst kan jag göra det, kan försöka ordna det imorgon =)

2009-09-20 @ 17:19:03
URL: http://purity.webblogg.se/
Therése (Heartcore)

Pretty girl(ie)!

2009-09-20 @ 21:15:26
URL: http://www.heartcore.se
Johanna

Verkligen vackert! Påminner mig om körsbärsblommor. :)

2009-09-20 @ 22:07:44
URL: http://lithia.blogg.se/
creme-idiot

Det här var verkligen fint!!Så ljuvt, och sött. Vill du swatcha Girlie blev jag sååå lycklig! Och kanske Red Brick...?

Kramar

2009-09-20 @ 22:44:56
Katy

I love this one, very cute and romantic !

2009-09-21 @ 11:21:11
URL: http://www.poopoopidoo.com
Purity

Therése: Tack! =)



Johanna: Ja, lite faktiskt!



creme-idiot: Red brick har jag redan swatchat, i samma inlägg som springtime skipper lite längre ner här i bloggen =) Kan fixa en swatch på girlie!



Katy: Thanks hun!

2009-09-21 @ 21:28:30
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy