Tema: Halloween


Jag älskar halloween, även om jag inte alltid firar det så aktivt själv. Halloweensminkningar är alltid lika kul att göra, och det är väldigt inspirerande att titta på vad andra hittar på till sina halloweenkostymer. Här kommer lite tips på skönhetsprodukter som passar extra bra runt halloween!



1. MAC orange eyeshadow - En matt knallorange ögonskugga som verkligen sätter ögonen i fokus. En favorit hos mig! MACs ögonskuggor kostar 155 kr/st (115 kr i refill-pan) hos din närmaste MAC-disk.
2. Lush Jacko badbomb - Ta ett skönt bad med tända ljus i höstmörkret. Denna pumpaformade badbomb från lush kostar 49 kr/st och doftar av kanel, kryddnejlika och mynta.
3. NYX EL 134 Lashes - Ett par vinylblanka, långa svepande lösögonfransar är läckert till en halloweenmakeup! Dessa från NYX kostar blygsamma $4 hos Cherry Culture.
4. MAC Black knight cremesheen lipstick - Tycker du att svarta läppar är svårburet men gärna vill testa är halloween ett bra tillfälle då man kan komma undan med nästan vad som helst i sminkväg. 185 kr kostar läppstiften från MAC.
5. Lime Crime candyfuture lipstick: my beautiful rocket - Du kanske är mer sugen på orange på läpparna än svart? Detta färgsprakande och högpigmenterade orange läppstift blir ditt för $16 hos lime crime.
6. Colour club master of disguise mini pack - Colour club lanserar ett fyrpack med minilack lagom till halloween. Ghost of Chance, Abracadabra, Taboo!, Master of Disguise blir dina för $7 hos Head 2 Toe.



In English: I love halloween, even if I don't always celebrate it a lot. Halloween makeup are always so much fun to do, and it's so inspiring to se what other people come up with for their halloween costumes! Here are som tips on beauty products that works especially well around halloween!


1. MAC orange eyeshadow - A matte, vibrant orange that really puts the eyes in focus. A favourite of mine! MAC eyeshadows are $14.50 at your nearest MAC counter.
2. Lush Jacko bath bomb - Have a nice candle lit bath with this pumpkin shaped bath bomb, $4.95 at lush. It will fill your bathroom with a spicy scent of clove bud and spearmint.
3. NYX EL 134 Lashes - A pair of vinyl black, long and sweeping eyelashes look so neat with halloween makeup! This pair from NYX are only $4 at Cherry Culture.
4. MAC Black knight cremesheen lipstick - Do you find black lips hard to wear, but are dying to try them out? Halloween is the holiday where you can get away with almost everything makeup wise. MAC lipsticks are $14 each.
5. Lime Crime candyfuture lipstick: my beautiful rocket -
Are you in the mood for orange on your lips rather than black? This colourful and opaque lipstick will be yours for $16 at lime crime.
6. Colour club master of disguise mini pack - Colour club launches a four pack with mini polishes in time for halloween. Ghost of Chance, Abracadabra, Taboo!, Master of Disguise will be yours for $7 at Head 2 Toe.





Sarah

Hejsan! Tänkte bara kolla om du vet om det är lätt att beställa/har erfarenhet av att beställa från cherryculture.com? Har hittat en del därifrån som jag är ganska sugen på.;) Och oh, så att jag inte helt fått allt om bakfoten - visst är väl NYX ett bra och prisvärt märke?

Tack för hjälpen på förhand^^

MVH

Sarah

2009-10-23 @ 19:53:22
Purity

Sarah: Jag har faktiskt beställt för första gången från cherryculture nu men jag har inte fått mina grejer än eftersom mina saker ligger hemma hos en kompis som jag sambeställde med, ska hämta upp mina grejer nästa helg, men det gick på ungefär 2½ vecka att få grejerna. Har bara testat en sak från NYX hittills, en lösögonskugga, men den är verkligen kanon för att kosta så pass lite! De flesta av NYX produkter verkar hålla hög kvalitet, speciellt till det låga priset. Go for it, säger jag!

2009-10-25 @ 16:09:51
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy