Purity undrar: Vilka 5 sminkprodukter kan du inte klara dig utan?

 

 

 

Vilka 5 sminkprodukter kan du inte klara dig utan? Vilken del av ansiktet satsar du på?

 

 

Mitt svar: Det här är en väldigt svår fråga =P Concealer, foundation, mineralpuder, brynskugga och mascara är nog mitt svar. Huden är väldigt viktig för mig, har jag bara en bra bas klarar jag mig egentligen. Efter huden kommer ögonen, och där lägger jag helst fokus på brynen och fransarna.




 

 

 

Purity asks you: What 5 makeup products can't you live without? What part of the face do you focus on?

 

 

My answer: Oooh, tricky question =P I'll have to say concealer, foundation, mineral powder, brow shadow and mascara. The skin is most important to me, and after that I like to focus on the eyes. My eyebrows and lashes are most important for me in the eye area!






Sexy Sadie

Mascara, lebestift, rouge, foundation og consealers.



Har roscasea, så jeg ser ut som en pion i ansiktet enkelte dager.

2009-10-24 @ 15:49:48
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Maggie

Ögonfransböjare, concealer, ögonbrynsskugga, brynpensel och highlighter!

2009-10-24 @ 16:46:55
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Veronica

Mascara, concealer, foundation, eyeliner och highlighter (tror jag)

2009-10-24 @ 16:54:06
URL: http://aspiesinnet.blogspot.com/
Emma

Mineralpuder, rouge, läppglans, ögonskugga, mascara typ hela kitet

2009-10-24 @ 17:59:10
URL: http://emla82.blogspot.com
Anki

Mascara, eyeliner, concealer, mineralfoundation och läppstift. Blir jag tvungen att välja vilket läppstift blir det desto svårare. Det perfekta röda fungerar ju tyvärr inte i alla lägen(!).

2009-10-24 @ 18:01:15
Lotta

concealer, mineralfoundation, rouge, highlighter och mitt citruspuder från Jurlique

2009-10-24 @ 19:27:21
Lina

Foundation, concealer, rouge, mascara och highlighter.

2009-10-24 @ 21:40:31
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Leonie

Concealer,mascara,kajal,rouge,foundation (i den ordningen jag skrev dem).

2009-10-24 @ 22:46:44
Emma P

Jag säger precis som du förutom att jag hellre vill ha en brynpenna än en skugga. Då kan jag dessutom använda den som kajal med och sen är allt frid och fröjd:)

2009-10-24 @ 22:51:46
Maria

Mascara, mineral foundation och matt solpuder

2009-10-25 @ 01:25:00
Billie

Oh, hmm. Foundation, mascara, kajal, ögonskugga och eyeliner blir det nog.

2009-10-25 @ 02:01:08
URL: http://rubytail.blogg.se/
Lea (Marisu)

Concealer, mineralfoundation, ögonbrynsskugga, ögonbrynsfix och.. Svårt val, mascara eller läppstift.

2009-10-25 @ 10:50:17
Carolina

Jag lägger också stor fokus på basen, så mitt första val är en fuktgivande ansiktskräm för att även om concealer och foundation blir två andra självklara val så kan dom inte råda bot på min fläckvis torra hy.

Jag är tråkigt nog också väldigt vardagslat, jag orkar helt enkelt inte fylla i brynen varje dag, så när det gäller att bara ha 5 produkter så väljer jag brynfärg istället för penna/skugga. Mest tid lägger jag alltid på ögonen så Mascara är något jag absolut inte vill vara utan!

2009-10-25 @ 14:43:50
Fröken Frodig

Jag skulle välja concealer, mineralfoundation, mascara, en snygg neutral basskugga (typ Cliniques apricot spice och ett bra läppbalsam med en nyans av typen "your-lips-but-better". Som Chloe eller Evangeline från J.Lynne.

2009-10-25 @ 16:26:41
Johanna

Eftersom jag brukar färga brynen, blir min lista: Concealer (MAC), mineralfoundation (Laura Mercier),

eyeliner (IsaDora), mascara (Cliniqe), ögonskugga (oftast Satin Taupe, MAC). Ser ut som ett spöke utan rouge, men det funkar.

2009-10-25 @ 21:44:54
lovisa

5 produkter är vad jag använder som mest, i stort sett. mitt svar blir i inbördes ordning: rouge, ögonfransböjare, mascara, täckstift och eyeliner.

2010-01-22 @ 15:47:04
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Michilicious ~

Mascara, ögonskugga, kajal, läppglans. Sedan väljer jag mellan concealer som inte behöver fästas med puder och läppstift ~ jag vill prova mineralfoundation och mineralconcealer!

2010-08-23 @ 23:09:05
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy