Purity undrar: använder du rouge?

 

 

 

Använder du rouge? I så fall, vilket är ditt favoritrouge just nu?

 

 

Mitt svar: Jag började använda rouge för ca 2 år sedan, innan dess fattade jag inte riktigt poängen med det eftersom jag sett så många skräckexempel på hur rougeapplicering inte ska se ut... Numera använder jag rouge eller sculpting i princip varje dag, det ger djup och liv till ansiktet och gör att man ser så himla mycket piggare ut! Mitt favoritrouge som jag ständigt återkommer till är det kalla rosa rouget Dame från MAC. Det passar verkligen till allt!




 

 

 

Purity asks you: Do you use blush? If so, what is your favourite blush at the moment?

 

 

My answer: I only started using blush about 2 years ago. Before that, I didn't see what the big fuss was about since I'd seen so many horror examples on how blush should not be applied... Now, I use blush or sculpting almost every day, it brings depth and makes the face look more alert! My favourite blush that I come back to all the time is the cool pink blush Dame from MAC. It looks great with everything!






Viola, Killer Colours

Min eviga rougefavorit är Complex från Make Up Store. Det perfekta mellantinget mellan rosa och persika! Lagom ljust också, vilket är lite av en kamp för mig att hitta ett rouge som är.

2009-10-22 @ 15:22:18
URL: http://killercolours.blogg.se/
Klara

Jag har på senare tid fallit ner i ett djupt rouge träsk som verkar helt omöjligt att ta sig ur! Rouge är fantastiskt trevligt, kan rekommendera YSLs små fyrkantiga som har fint pigment. Isadora är fina men innehåller enligt min personliga smak för mycket pigment..vilket gör att det hur mkt jag än blåser av borsten nästan blir påskkärring effekt. Mitt dilemma för tillfället handlar om jag ska köra på varm eller kall nyans, av ngn anledning känns det som alla rouge har en tendens till att bli varma på mig. Blev nyfiken på ditt Dame, är det mörkt eller mer rosa ljust i tonen? :)

2009-10-22 @ 15:34:32
Sexy Sadie

Ja, jeg bruker rouge og min yndling er Make Up Factorys blush nr 27, som er en Nars Orgasme Dup.



http://www.makeupfactory.de/index.php?id=blusher&L=1&ts=1256220923

2009-10-22 @ 16:16:52
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
anki

nej, men jag använder ofta petticoat msf på kinderna för extra glow :)

2009-10-22 @ 16:19:39
Smilla

MUS complex är dagligen i bruk under vintern. Bra neutral matte rouge. Själv är jag NW20, med ljusbrunt hår och blå-gröna ögön.

2009-10-22 @ 16:26:11
Purity

Viola: Jag är på jakt efter ett persikorosa jag med, har spanat in mig på peachykeen från MAC =)



Klara: Har du provat att använda en duofiberborste, som t.ex. MAC #188, till dina mer färgstarka rouge? Dame skulle jag nog beskriva som en kall mellanmörk rosa. Dame är rouget längst till höger på den här bilden: http://purity.webblogg.se/images/2009/blushes_53957208.jpg



Sexy Sadie: Ooh, det såg jättefint ut!



anki: Ah, petticoat =) Jag var sugen på det men skippade det eftersom jag har blonde. Det är jättefint!



Smilla: Complex verkar vara en favorit!

2009-10-22 @ 16:42:51
URL: http://purity.webblogg.se/
Matilde

Ja det gör jag, varje dag nuförtiden. Jag har bara ägt 2 rouge i hela mitt liv så jag är knappast någon rougetjej, men jag har en favorit trots det. Det jag använder just nu (och som är min favorit) är mineralrouget Cleopatra från MUS. Det är en perfekt rosa/persiko-nyans (för min kritvita hy åtminstone) med lagom skimmer i!

2009-10-22 @ 17:20:10
Emma

Åh, jag älskar rouge! Vet jag inte vilket jag ska använda tar jag alltid MAC´s Well-Dressed. Supersnygg ljusrosa shimmer.

2009-10-22 @ 17:31:24
URL: http://emla82.blogspot.com
Marie B

Jag använder rouget MARGIN från MAC. Det är sjukligt snyggt!

2009-10-22 @ 18:21:07
Lea (Marisu)

Ganska nyligen började jag använda rouge. Kanske ett halvår sedan, att jag inte hade det tidigare var av liknande anledningar som du själv hade.



De jag använder just nu är peach från MAC, men skulle vilja ha något mer rosa nu till vintern.

2009-10-22 @ 22:42:32
Lotta

jag använder rouge varje dag, och kan nog inte säga bara en favorit. de jag gillar mest just nu och den här årstiden är:

- MAC Tenderling i Sheertone formulan, det är väldigt ljust och naturligt.

- MAC Mineralize Blush i Gentle för jag gillar den djupt hallonrosa tonen och skimret.

- Det mörkare av de två rougen från The Body Shops Roseflowerkollektion i våras som är piggt starkrosa.



på sommaren gillar jag att använda persikokorallfärgade Summer Stroll från Everyday Minerals.

2009-10-23 @ 00:29:00
Elena

I en månad har jag använt ett slags duo-rouge från Vevay, det finns ett mörkt och ett ljust i det, har använt det mörka till shading. Jag älskar att kombinera rouge med en gyllengul skugga högst upp på kindbenen, för lite glöd. Pröva! Bara dutta lite lite :)

2009-10-23 @ 08:36:22
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Johanna

Ja, jag som är blek har dock väldigt svårt att hitt rätt. Nu kör jag varje dag med MAC Tenderling, på nedre kanten av kindbenet, och en liten dutt av MAC Pink Swon eller MAC Daft pink på "äpplet". Det brukar bli bra, men daft pink får men vara försiktig med, det är ju så mycket skimmer i, så om man tar för mycket blir porerna MEGA-stora..

2009-10-23 @ 21:35:54

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy