Purity recenserar: Dermalogica daily microfoliant


En bra exfoaliering är a och o för en fin hy med lyster, då den ser till att rensa huden från döda hudceller och smuts och stimulerar cellförnyelsen. En nyfunnen favorit hos mig är daily microfoliant från dermalogica, som jag nu har använt regelbundet under några månaders tid.




Daily microfoliant är ett finmalet risbaserat enzympulver som aktiveras då det kommer i kontakt med vatten. Jag häller ut ungefär en halv tesked i blöta händer och masserar in det i ansiktet under en minut. Kornen känns knappt eftersom produkten är så pass finmald, men man känner stor skillnad på huden direkt efter man har sköljt ansiktet. Huden känns renare och klarare, och morgonen därpå (jag brukar använda daily microfoliant på kvällen) har huden märkbart mer lyster. Eftersom daily microfoliant är så pass mild går den att använda varje dag, jag är dock lite lat av mig så det brukar bli några gånger i veckan här hemma hos mig. Daily microfoliant är, precis som alla andra dermalogicaprodukter, oerhört dryg, valuta för pengarna med andra ord! Jag kommer definitivt att köpa den här igen.

Pris: ca 550 kr i butik, £25 hos Jersey Beauty
Betyg: 5/5



In English: A good exfoliator is a great product if you want nice, even and brighter skin. It microfoliates dulling debris and instantly leaves the skin noticeably smoother and brighter. A new favourite of mine is daily microfoliant from dermalogica, which I've been using regulary for a couple of months now.


Daily microfoliant is a finely milled rice-based enzyme powder that activates when it comes in contact with water. I pour about half a teaspoon into wet hands and apply it to my face in circular motions. You can hardly feel the grains at all since it's so finely milled, allthough you do notice a big difference at once when you've rinsed your skin. The skin feels more clean and clearer, and the next morning (I almost always use daily microfoliant at night) the skin looks noticeably brighter. Since daily microfoliant is so gentle, it can be used every day, allthough I'm a bit lazy so I use it a couple of times a week. With daily microfoliant, as with all other dermalogica products, a little goes a very long way. I will definately buy this product again!

Price: £25 at Jersey Beauty
Rating: 5/5





Veronica

Den är suverän! Den känns ju inte alls på huden när man grejar men sen är man så mjuk och fin i hyn. Jag gillar dessutom produkter som man blandar till själv- det känns som de håller sig fräscha längre. Synd bara att den luktar vidrigt (i min näsa alltså).

2009-10-24 @ 16:51:07
URL: http://aspiesinnet.blogspot.com/
Emma

Denna i kombo med Skin smoothing cream gör min hy underbar. Den är helt klart värd sitt pris. kommer att göra som du köpa igen och igen och igen :)

2009-10-24 @ 17:11:42
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Veronica: Jag tycker den luktar gott =P Smaken är som baken!



Emma: Jag är fortfarande på jakt efter den perfekta hudkrämen, fick nöja mig med ett budgetalternativ sist jag handlade eftersom jag inte hade några pengar =/ är sugen på nån från dermalogica däremot...

2009-10-25 @ 16:11:44
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy