MAC - Magic, Mirth and Mischief Holiday 2009: Colour Collection


Jag vet att jag redan har publicerat ett inlägg om den här kollektionen, men jag har valt att göra om det lite och återpublicera det nu då det har tillkommit lite mer information om årets julkollektion från MAC. Kollektionen består av hela fem delar, jag tänkte börja skriva om årets Colour Collection.


MAC Magic, Mirth and Mischief Colour Collection
Release date: October 15th 2009 (US/Canada), November (International)




Lipstick ($14.00)
  • Pervette - Soft bright pink with violet opalescent shimmer (Glaze) (Permanent)
  • Utter Fun - Fuchsia cherry pink (Limited Edition)
  • Surprise Me - Mid-tone peach (Limited Edition)
  • Total Wow! - Blue pink berry (Limited Edition)

Dazzleglass ($18.00)
  • She-Zam - Sheer silver with silver and red pearl (Limited Edition)
  • Jingle Jangle - Sheer yellow peach (Limited Edition)
  • Phiff! - Yellow pink with red and sapphire pearl (Limited Edition)

Cremesheen Glass ($18.00)
  • Ever So Rich - Sheer lilac (Limited Edition) (Repromote)
  • Partial to Pink - Light creamy yellow pink with light gold pearl (Limited Edition) (Repromote)
  • Boy Bait - Light neutral beige with pearl (Limited Edition) (Repromote)

Softsparkle Eye Pencil ($14.50)
  • Iris Accents - Pale violet with silver pearl (Limited Edition) (Repromote)
  • Nightsky - True black with silver pearl (Limited Edition) (Repromote)

Mineralize Eye Shadow Duo ($19.50)
  • Devil-May-Care - Base: Rich light violet, Crescent: Silver (Limited Edition)
  • Under Your Spell - Base: Light yellow peach pink, Crescent: Rich copper (Limited Edition)
  • Mayhem - Base: Dirty brown gold, Crescent: Silver (Limited Edition)
  • Midnight Madness - Base: Dirty grey brown, Crescent: Gold (Limited Edition)
  • It’s A Miracle - Base: Deep blue burgundy, Crescent: Gold (Limited Edition)
  • Blue Sorcery - Base: Bright Turquoise, Crescent: Silver (Limited Edition)

Mineralize Blush ($21.00)
  • Su Perdu Pernatural - Mid-tone coral (Limited Edition)
  • Conjure Up - Dirty, mid-tone plum (Limited Edition)

Nail Lacquer ($12.00)
  • $$$ Yes - Metallic silver foil (Limited Edition) (Repromote)
  • Lucky Number - Metallic blue pink (Limited Edition)











Såå, vad säger ni? Något som lockar? Själv tänker jag hugga det silverfärgade dazzleglasset She-Zam och kanske nagellacket $$$ Yes.


In English: I know I've already published this entry, but I chose to redo it and re-publish it since I've gotten some more information about this year's holiday collection from MAC. This year's collection consissts of five parts, and I'm starting out by writing about the Colour Collection. 

So, what do you think? Anything you're lemming for? I'll probably be picking up the silver dazzleglass She-Zam, the lipstick Utter Fun and maybe the nail polish $$$ Yes. The eye kits are extremely beautiful, all three of them! I want! And now I want christmas, haha!


Source: Temptalia.com





Lea (Marisu)

Jag är nog mest sugen på läppstiften Utter Fun och Surprise Me. Ögonskuggorna ser rätt fina ut också, men antar de är för glittriga för min smak..

2009-10-19 @ 12:51:11
Maggie

Jag är sugen på Ever so rich, som jag blev snuvad på sist då det tog slut så fort. Annars är jag inte intresserad av något alls! :O

2009-10-19 @ 13:43:12
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Katarina (bjooti, splodgy...crazy bloglady)

Men du... jag tror att det är She-Zam som jag har liggande efter pressutskicket. Jag har inte ens testat det eftersom det inte riktigt föll mig på läppen (hö hö), säg till om du vill ha det av mig.

2009-10-19 @ 17:19:38
URL: http://bjooti.net
Maria

Jag vill ha alla creamsheen glassen och pervette läppstifet

2009-10-19 @ 17:29:14
Purity

Lea: Jag gillar inte mineralize-skuggorna med glitterdel, dom bara skräpar och fäller överallt =/ Men gulddelen på Mayhem ser skitfin ut på swatches jag har sett!



Maggie: Go for it, det är jättefint =)



Katarina: woot! Du har mail =D =D =D



Maria: Cremesheen-glassen är jättemjuka och sköna på läpparna =) Pervette är jag lite sugen på med men det är permanent i sortimentet, så jag sparar det till en b2m-omgång.

2009-10-19 @ 18:32:56
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy