Deadly Dame


Jag lovade ju er en halloweensminkning idag, och valet på sminkning föll på en tolkning av face charten deadly dame från årets serie med inspiration inför halloween från MAC; not afraid to be freaky. Jag har försökt att använda mig av samma "ingredienser" så gott det går, men vissa saker hade jag inte så det ersatte jag med liknande produkter. Jag tänkte hinna med minst en halloweensminkning till, är det något speciellt ni vill se eller vill ni se fler tolkningar av halloween-facecharts?


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC beauty powder blush - tippy
  • MAC eyeshadow - indian ink
  • MAC eyeshadow - knight
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC penultimate eyeliner - rapidblack

Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC paintpot - blackground
  • MAC paintpot - bare study
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC pigment - vanilla
  • MAC eyeshadow - glamour check
  • MAC eyeshadow - indian ink
  • MAC kohl power eye pencil - feline
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix

Läppar / Lips
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - rebel
  • MAC mattene lipstick - night violet
  • MAC lip pencil - cherry
  • MAC lipstick - MAC red
  • MAC lipgelée - slicked pink














Skuggornas placering: blackground över hela locket, bare study i mitten av locket. Carbon i de yttre kanterna av locket samt under ögat, vanilla över bare study samt som highlighter på brynbenet. Indian ink och glamour check för att tona carbon utåt och uppåt. En blandning av indian ink och knight för att göra de mörka cirklarna under ögonen.





In English: I promised you a halloween makeup today, and I chose to do my own version of the face chart deadly dame from this year's halloween inspiration series from MAC; not afraid to be freaky. I tried to use as many of the same products as in the listing as possible, but I missed some stuff so I replaced them with similar products. I'm planning to do at least one more halloween makeup this week, is there anything special you would like to see, or would you rather see another face chart?

Shadow placement: blackground on the entire lid, bare study in the middle of the lid. Carbon in the outer edges of the lid and along the lower lash line, vanilla on top of bare study and as a highlighter on the brow bone. Indian ink and glamour check to blend carbon outwards and upwards. A mixture of indian ink and knight to do the dark circles under the eyes.






Emelie

Vad duktig du är! Gillade särskilt effekten av vanilla ovanpå bare study. Det hade jag nog inte tänkt på själv.

2009-10-28 @ 16:00:28
URL: http://www.pssion.se
Andrea

Åh vad snygg du är kvinna!! Dina ögon bara lyser! :)



Flutterfly och Ace of Hearts vill jag supergärna se. Dom tror jag också du skulle kunna göra bra och som passar dig! :)

2009-10-28 @ 16:39:43
Emma P

Wow, denna gillar jag, scary och snygg på samma gång, bra jobbat!

2009-10-28 @ 22:39:36
Linda

Så äckligt läckert! =P

2009-10-29 @ 00:47:13
URL: http://paivys.blogg.se/
Purity

Emelie: Tack! Det var en vild chansning att det skulle bli bra faktiskt, men det funkade =)



Andrea: tack! ska se vad jag kan hitta på =)



Emma P: Tack!



Linda: tack tack =)

2009-10-30 @ 14:42:26
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy