De sju dödssynderna: Frosseri (Gluttony)


För mig innebär frosseri alldeles för mycket av det goda. Det här var också den dödssynd jag tyckte var allra svårast att tolka, men här kommer min version i alla fall!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC gel blush - just a pinch
  • MAC beauty powder blush - tippy

Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - wisteria
  • MAC eyeshadow - haunting
  • MAC eyeshadow - electric eel
  • MAC eyeshadow - gesso
  • MAC eyeshadow - phloof!
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC dazzle lash mascara

Läppar / Lips
  • MAC cremestick liner - cranapple
  • MAC dazzleglass - love alert
  • Sprinkles














Skuggornas placering: Wisteria på hela det rörliga locket, Electric eel i hela globlinjen. Haunting för att tona mellan Wisteria och Electric eel, Phloof! som highlighter på brynbenet. Gesso för att tona Electric eel upp mot brynbenet.





In English: When I hear the word gluttony, I think "too much of everything". This was the deadly sin I found hardest to interpret. This is my version anyway!


Shadow placement: Wisteria on the lid, Electric eel in the crease. Haunting to blend Wisteria and Electric eel, Phloof! as a highlighter on the brow bone. Gesso to blend Electric eel upwards the brow bone.






Veronica

Läpparna blev ju ascoola! =)

2009-10-09 @ 18:39:10
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Carolina

Jag gillar din tolkning, verkligen kreativa läppar. Men jag ska erkänna att jag förväntade mig mer varma toner.

2009-10-09 @ 23:00:18
Josephine- Makeuponista

Jättefin tolkning, och läpparna blev ju fantastiska :D

2009-10-10 @ 08:03:10
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Sexy Sadie

Øynene var steinfine hvertfall.

2009-10-10 @ 11:47:49
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Aila

Vad roligt och läpparna var råkoola;)!

2009-10-10 @ 15:51:41
Anki

Gawddamn vilka ögon! Läpparna var finurligt gjorda, men det som knockar mig är frosseriet i härligt turkost.

2009-10-10 @ 16:38:30

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy