Nagellack - swatches och färgjämförelser


Igår kväll roade jag med att måla swatches med alla mina vanliga nagellack (dvs de som inte är stämpellack, underlack eller överlack) på lösnaglar som jag fått av misstag när jag beställde rhinestones till naglarna på ebay. Vissa lack är ju svåra att se hur de kommer se ut på nageln i flaskan, och det är lättare att både få en översikt över vilka lack man har så det inte blir några dupe-köp, och för att bestämma sig för vilken färg man ska lacka naglarna med härnäst =)

Jag tänkte att ni kanske var intresserade av att se mina swatch-naglar ni med, eftersom jag själv tycker det underlättar något enormt att se hur lacken ser ut på en nagel och bredvid en annan liknande färg när jag ska beställa nya! De flesta lacken är 2 lager, några är 3 lager, och glitterlacken har ett eller två lager överlack för att jämna ut ytan.



 

China Glaze 2030, MAC Mercenary, OPI Need sunglasses?, China Glaze Breakin', China Glaze Style wars, OPI Give me a coral sometime



 

China Glaze Sneaker Head, OPI Vodka & caviar, Zoya Alix, Mavala New Dehli, China Glaze Ruby pumps, Viva la Diva #10



 

OPI Koala bear-y, Mavala Freshy, China Glaze Laced up, OPI La paz-itively hot matte, China Glaze Limbo bimbo



 

Mavala Graphic, Colour Club Vintage cotoure, Depend #156, Mavala Riga, China Glaze Sensous



 

Zoya Demi, China Glaze Flying dragon, China Glaze Coconut kiss, Mavala Mexico, Depend #115



 

OPI Russian navy matte, China Glaze Calypso blue, China Glaze meteor shower, Essie Mesmerize



 

Depend #1008, China Glaze Carribean blue, Depend #132, China Glaze For Audrey, China Glaze Custom kicks



 

MAC Peppermint patti, China Glaze Watermelon rind, China Glaze Emerald sparkle, Zoya Midori, China Glaze Entourage, China Glaze L8R G8R



 

China Glaze White on white, China Glaze OMG, China Glaze Milennium, MAC On the prowl, China Glaze Recycle, ManGlaze Fuggen uggly, ManGlaze The death tar, China Glaze liquid leather




In English: I spent yesterday evening with swatching all my regular nail polishes (i.e. the ones that aren't special stamping polishes, top coats or base coats) on false nails that I got sent to me by mistake when ordering rhinestones from a seller on ebay. Some polishes are hard to see how they will look on the nails by just looking at the bottle, and it's easier both to get an overview over what polishes that you have so that you don't buy any dupes, and to decide what colour to put on the nails next =)

I thought that you guys might be interested in seeing my swatch nails aswell, since I myself find it very helpful to see the polishes painted on a nail and next to another similar colour when I'm ordering new ones! Most polishes are 2 coats, some are 3 coats, and the glitter polishes have one or two coats of top coat to even out the surface.




Maggie

OooooOooOoOOOoo! RUBY PUMPS! flåsar

2009-11-23 @ 11:37:54
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Carolina

Ooh fanns en hel del godingar i din samling!

2009-11-23 @ 14:20:24
Pinch

You have a lot of pretty shades! I'm looking for one similar to MAC Mercenary, it's so pretty!

2009-11-23 @ 17:58:09
URL: http://pinchypea.ch
Adeline

Åh vad många fina lack. Jag föll lite för den matta svarta på sista bilden, otroligt läckert ju! Väldigt kul och smart idé att måla lösnaglar sådär :)

2009-11-23 @ 23:16:55
URL: http://adeline.nu
Art is a blast

de svartgråa nyanserna var sjukt snygga!

2009-11-24 @ 05:20:01
URL: http://artisablast.blogg.se/
Purity

Maggie: Aaah, den är så snygg! =D



Carolina: Fatta att det är beslutsångest deluxe ibland att välja färg! ;)



Pinch: isn't it gorgeous?! I think I saw one for sale at Specktra.net the other day.



Adeline: Ah, ManGlaze. Dom är skitsnygga båda två och är suveräna att måla med. Finns att köpa på manglaze.com!



Art is a blast: Jag har en thing för gråa och svarta lack, det är bara så snyggt!

2009-11-24 @ 14:31:21
URL: http://purity.webblogg.se/
Reiven

Oh va fint Colour Club Vintage cotoure var! Hur många lager fick du ha på för att få den så tänkande som på bilden? :) sen tror jag att jag måste lägga vantarna på china glaze emerald sparkle! love green!! :D

2009-11-24 @ 16:26:57
URL: http://rarityx.blogspot.com
inkyblot

Åh vilket härligt inlägg! Och vilken smart idé! :D

2009-11-25 @ 09:25:58
URL: http://demarrion.blogspot.com/
Purity

Reiven: Visst är den! Är två lager på nageln på bilden. Emerald sparkle är verkligen ljuvligt, go get it!

2009-11-25 @ 23:21:32
URL: http://purity.webblogg.se/
Anki

Gud vilken bra idé att måla på lösnaglarna, nu vet jag vad jag ska göra idag! Måste bara ner på stan och inhandla några lösnaglar.

2010-06-30 @ 11:53:55
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
A&V

Wow! Vår favorit är de blå nyanserna:D

2010-10-30 @ 16:53:24
URL: http://wittmoss.blogg.se/bestfriends

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy