China Glaze Flying Dragon


Flying dragon från China Glaze har jag velat ha ett bra tag, men det fick inte följa med förrän i min senaste lackbeställning från Trans Design av någon anledning. Flying dragon är ett mörkt neonlila lack som drar mot rosa, fullspäckat med rosa, lila och blåa skimmerpartiklar. Eftersom det innehåller neonpigment så blir det däremot halvmatt när det torkar, men det går å andra sidan att åtgärda lätt med ett lager överlack. Tre lager av Flying dragon behövdes för att det skulle bli jämnt och täckande, och sedan två lager överlack på det för att ge glans och jämna ut strukturen. Det är så fint på egen hand att det inte behöver någon dekoration, men jag kände för lite blommor och stämplade ett mönster med Konadplatta M60 och China Glaze Milennium i metallicsilver på båda ringfingrarna. Sist fäste jag en liten sten i mitten av varje blomma. Färgen är lite svår att fånga på bild, den drar mer mot rosa i verkligheten.













In English: I've been lemming for Flying dragon from China Glaze for a while, but for some reason I didn't order it until with my last order from Trans Design. Flying dragon is a dark neon purple polish that lean towards pink, with lots of pink, purple and blue shimmer particles. Since it has got neon pigments in it, it dries to a semi matte finish, but this is easily corrected with a top coat. I needed three coats of Flying dragon for it being even and opaque, and then two coats of top coat to give shine and even out the texture. It's gorgeous on its own so it really doesn't need any decorations, but I felt like having some flowers so I stamped a pattern from Konad image plate M60 and China Glaze Milennium in silver metallic on both my ring fingers. I finished the design by placing small rhinestones in the center of each flower. The colour is a bit hard to catch in pictures, it's a bit more pink in real life.




aminda

Gud va snyggt!

2009-11-27 @ 12:03:07
Sofia (heartcore)

Flying Dragon är så galet coolt! Nog dags att pryda naglarna med det tror jag minsann :)

2009-11-27 @ 15:08:36
URL: http://www.heartcore.se
Purity

aminda: Tack!



Sofia: Visst är det, riktigt unikt! Vore kul att se hur det ser ut på dina naglar =)

2009-11-27 @ 19:54:09
URL: http://purity.webblogg.se/
Carolina

Åh ja, flying dragon har stått på inköpslistan ett bra tag nu, den är ju verkligen för snyff för att missa! Vart jättefint med blommorna och stenarna :)

2009-11-27 @ 21:03:16
Martine

Ska beställa från Transdesign någon gång efter jul, har redan skrivit ner flera nagellack som jag vill ha

2010-12-21 @ 19:40:33

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy