China Glaze 2030


Jag har haft slut på snabbtorkande överlack, och dessutom börjar dagsljuset bli så dåligt nu att det knappt går att ta bilder ens under de ljusaste timmarna, så därför har det inte blivit så många NOTD's på sistone. Jag fick däremot hem en ny flaska Seche Vite förra veckan, så igår kväll lackade jag mina naglar med det guldfärgade kromlacket 2030 från China Glaze. 2030 har en ganska kall underton och en riktig metallicfinish, urläckert! Två väldigt snabbtorkande lager på bilderna, det hade räckt med ett egentligen men eftersom det lätt blir penselmärken i kromlack så målade jag ett lager till för att få en snygg och jämn yta. På tipparna stämplade jag ett spetsmönster från Konadplatta M57 och Konads svarta speciallack. Till slut toppade jag allt med ett lager Seche Vite.












In English: I've been out on fast dry top coat, and it's getting so dark outside now that it's nearly impossible to take some decent pictures even in the middle of the day, so that's why I haven't posted that many NOTD's lately. I got a new bottle of Seche Vite in the mail last week though, so yesterday I polished my nails with the gold chrome polish 2030 from China Glaze. 2030 is a cool gold that has got a real metallic finish, it's so neat! Two coats of 2030 in the pictures, I got full coverage in one coat though but since it's hard not to get brush streaks in chrome polishes, I decided to to another coat to get a more even finish. I stamped the tips with a lace pattern from Konad image plate M57 and Konad black special polish, and finished off with a coat of Seche Vite.




Josephine- Makeuponista

Vilket tjusigt lack! Älskar att det ser så kallt ut, guld brukar ju vara väldigt varmt i tonen :)

2009-11-16 @ 16:07:14
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Purity

Makeuponista: Visst är det snyggt med en kall guldfärg? =) Ska stämpla med det över ett mörkt eller rött lack någon gång, tror det kan bli urläckert!

2009-11-16 @ 19:17:40
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Ser ut som guldfolie på naglarna! Snyggt

2009-11-16 @ 21:33:00
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Carolina

Lacket var verkligen skitsnyggt, finns det snyggare än kromlack? ^^

2009-11-17 @ 16:49:57

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy