Purity recenserar: China Glaze Fast Forward Top Coat


Då jag oftast bara kan bära nagellack i en eller två dagar tack vare att jag inte får ha lack på jobbet så har jag inte haft något jättestort behov av att införskaffa ett överlack, eftersom jag ändå måste ta bort lacket innan det har hunnit börja chippa. Däremot har jag börjat störa mig mer och mer på den långa torktiden som vissa lack har, plus att överlack är ett måste om man ska pyssla med nail art, så jag bestämde mig för att klicka hem en flaska snabbtorkande överlack från China Glaze: Fast Forward Top Coat.





Fast Forward tränger igenom och torkar samtliga lager av lack på kort tid, vilket är väldigt praktiskt om man har flera lager lack under. Det ger en galet högglansig och hård yta som skyddar lacket mot repor och chippande. De få gånger jag har kunnat ha kvar lacket mer än 2 dagar sedan jag köpte mitt Fast Forward så har det sett perfekt ut ända tills jag har behövt ta bort lacket. Fast Forward är ganska tjockt i konsistensen, men ändå lätt att applicera eftersom det flyter ut fint på nageln. Det enda dåliga jag egentligen har att säga om det här överlacket är att det luktar apa. Det stinker verkligen riktigt ordentligt. Som tur är försvinner den minst sagt speciella odören då överlacket har torkat helt, vilket det gör inom 10 minuter. En fantastisk produkt som jag absolut kommer köpa igen!

Pris: $3.19 hos Head2Toe
Betyg: 4/5


In English: Since I can't wear nail polish at work, I haven't seen the need for me getting a top coat polish since I have to remove my polish after 1 or 2 days anyway. Allthough, I've been more and more irritated with some slow drying polishes lately, and a top coat is a must have when doing any sort of nail art. I decided to order a bottle of China Glaze's fast drying top coat, Fast Forward. Fast Forward penetrates and dries all coats of nail polish in a short time, which is ideal if you're wearing several coats of polish. It gives a high shine and hard finish that protects the polish underneath against scratches and chipping. The few times I've been wearing nail polish for more than 2 days since I got my Fast Forward, the nail polish have looked perfect until I had to remove it. Fast Forward is pretty thick but yet easy to apply since it distributes evenly and easily on the nail. The only bad thing I have to say about this top coat is that it smells horrible. Luckilly, the smell vanishes after the top coat has dried entirelly, which it usually does within 10 minutes. This is a fantastic product that I will def. buy again!

Price: $3.19 at Head2Toe
Rating: 4/5




DevilCandy

Jag har börjat kika lite på Head2Toe, men jag är lite skeptisk till att de levererar med UPS. Vad kostar det och hur krångligt är det?

2009-05-25 @ 21:58:17
sminkjante

Jag gillar också FF. Enda nackdelen är att det torka i flaskan innan man hunnit använda upp det. Jag har provat med thinner men tycker inte lacket är lika bra då.

2009-05-26 @ 09:11:39
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Jenny

Kan man köpa China Glaze nagellack i Stockholm någonstans? Typ på Åhlens eller Kicks? Är lite nyfiken på dom nämligen ;)

2009-05-26 @ 11:17:36
Purity

*DevilCandy: När paketet kommer till Sverige så levereras det med Svenska posten precis som vanligt. Internationella fraktpriser läggs på i efterhand, så först reserveras beloppet på produkterna, sen innan paketet skickas så reserveras ett till belopp på den totala summan (produkterna + frakt) och inom någon dag så sätts den första reserverade summan tillbaka på ditt konto. Fraktpriserna är följande med USPS First-Class Mail International:



1-4 lack: $11.90

5-7 lack: $15.10

8-10 lack: $18.30

11-13 lack: $21.50

14-16 lack: $24.70



Väldigt enkelt och smidigt att beställa därifrån, tycker jag!



sminkjante: Ah, där ser man. Vad synd! =/



Jenny: Du kan köpa China Glaze bland annat på PUB, det finns bland OPI-lacken, precis bakom MAC-disken =) 99 kr kostar dom där, så har du möjlighet att beställa online så kika på färgerna i butik och beställ sedan från H2T eller 8ty8 där lacken kostar runt 40-50 kr/st inklusive frakten.*

2009-05-26 @ 11:32:42
URL: http://purity.webblogg.se/
Minimänniskan

Alla snabbtorkande överlack torkar och blir klumpiga förhållandevis fort. Jag har inte märkt någon skillnad bland de jag har testat (ChH FF, SV, Poshe, Redi, Mavala)

Jag har till skillnad från Sminkjante inte upplevt någon större skillnad före och efter thinnrandet så testa med lite thinner när det behövs.



Hihi, jag tycker faktigt inte att FF luktar så himla illa, det påminner mig om nåt sorts godis jag åt som barn tror jag.

2009-05-26 @ 12:39:28
Eliin

Hej! Jag tänkte lite på dig när jag såg den här videon där Audrey blir MAC-sminkad! Kolla in: http://audrey.buzznet.com/user/video/

//xo Elin

2009-05-26 @ 13:13:27
URL: http://beautykill.blogspot.com
Malin Sofia

Hej! Jag undrar vad du gör den 15 augusti? Jag skulle nämligen vilja bjuda dig på sommarens största bloggfest, som kommer att äga rum på Restaurang Mynchen i Stockholm. 100 bloggare träffas för att äta, dricka, dansa, mingla, knyta nya kontakter....:) 70 platser är redan bokade och de anmälda kommer hittills från Göteborg, Kalmar, Oslo, Skellefteå, Stockholm - you name it. Det skulle vara superkul om du också ville komma. Allt du behöver göra är att mejla mig eller kommentera i min blogg och säga att du vill vara med. Skriv hela ditt namn, din mailadress och bloggadress. Vill du anmäla en vän också gäller samma sak. Festen kostar 470 kronor och då ingår mat, välkomstdrink, vin till maten och inhyrd DJ. Kontonummer finns på min blogg och betalningen ska in senast sista juni. Alkoholfritt och vegetariskt finns att fås om man önskar. Dessutom får alla en läcker goodiebag med sig hem. ;) I min blogg under kategorin Bloggträff finns bilder från festlokalen, delar av gästlistan och ALL info du kan tänkas behöva. Åldergränsen är 18 år. Hör av dig så snabbt du kan! Kramar, Malin - arrangör.

2009-05-26 @ 14:59:27
URL: http://mymomentof.blogg.se/
Emma

Tycker detta är ett av de alldra bästa överlacken jag har testat, torkar subersnabbt och ger en fin glans!! Kan inget annat än håll med :)

2009-05-26 @ 15:59:07
URL: http://emla82.blogspot.com
Mimmi

Horribelt var ordet, jag klarade bara inte av lukten. Effekten var okej men jag vill ha lite mindre glans. Seche vite är min favorit.

2009-05-28 @ 20:46:33
URL: http://yta.bigmouth.se
CrazyNails

Seche Vite är det jag anväder för det mesta, men detta skall också testas

2009-05-31 @ 11:53:48
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
madde

är det nån som vet skillnaden på detta nagellack och china glaze velvet top coat?? förutom att detta är fast dry då såklart..

2009-06-01 @ 00:02:54
Emma P

Jag är kluven här, vet inte om jag gillar Poshe eller FF mest, det väger iaf åt att jag köper Poshe nästa gång, eller något nytt från Saly Hansen.

2009-06-01 @ 11:25:07
Purity

Minimänniskan: Ska göra det, tack för tipset!



Eliin: Oh vad roligt att se, tack för länken!



Malin Sofia: Jag ska fundera på saken, tack för inbjudan!



Emma: Visst är det super? =)



Mimmi: Jag älskar högglansen man får med det här överlacket jag. Börjar vänja mig vid den hemska lukten nu, haha =P



CrazyNails: Ska nog testa Seche Vite, Poshe eller Diamont när jag har gjort slut på den här flaskan!



madde: Jag har inte testat velvet top coat, tyvärr, men någon annan kanske vet!



Emma P: Är sugen på Poshe med =)

2009-06-01 @ 14:12:29
URL: http://purity.webblogg.se/
Elena

Jag tycker att det luktar jättegott :D

speciellt doften efter att det torkat är godast :)

2009-06-04 @ 02:17:14
URL: http://stiftprinsessan.wordpress.com
Purity

Elena: Ptja, smaken är ju som baken ;) Börjar vänja mig vid doften nu, däremot.

2009-06-04 @ 15:38:35
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy