Viva Glam VI SE + Steppin' Out


Jag tänkte visa er en av mina nya favoritkombinationer när det kommer till läppgunk =) Läppstiftet Viva Glam VI SE och Dazzleglasset Steppin' Out, båda från MAC. Dazzleglassen är i regel ganska skira, så de blir allra snyggast att kombinera med ett läppstift under tycker jag.





In English: I thought I'd show you my new favourite lippie combination =) Viva Glam VI SE lipstick with Steppin' Out Dazzleglass on top, both from MAC. Most dazzleglasses are pretty sheer, so I think they look their best on top of a lipstick =)





Emma

Jättefin nyans!

Jag är inte speciellt förtjust i just läppglans, även om det ser helt fantastiskt ut. De som jag har prövat klibbar bara och då har jag ändå testat från dyrare märken också.

Men, men...

2009-06-03 @ 20:05:04
URL: http://umeandbooks.blogg.se/
Purity

Emma: Klibbandet kommer man nog inte ifrån, tyvärr, jag har vant mig sakta men säkert... Det enda läppglanset jag har testat som inte klibbar tusan på mig är Lipgelée från MAC. Känns mer som ett lite tjockare läppbalsam, liksom. Hallonröda moistly rekommenderas starkt, det ser jättemörkt ut i tuben men blir jättefint på eftersom det är så pass skirt!

2009-06-03 @ 20:48:16
URL: http://purity.webblogg.se/
Linda

Jättesnyggt! Önskar jag kunde ha rosa läppar. Rött är mer min grej. Mina läppar är så pass röda naturligt, så rosa läppglans/-stift syns knappt på mig.. =(

2009-06-04 @ 17:17:16
URL: http://paivys.blogg.se/
Purity

Linda: Jag har också ganska pigmenterade läppar naturligt, det gäller att hitta en rosa nyans som inte är för mesig eller för ljus utan som syns på läpparna. VGVISE är i det naturligaste laget för mig, det syns men inte jättemycket =) Fast rött är ju fint det med!

2009-06-04 @ 19:04:51
URL: http://purity.webblogg.se/
fannie

Hej, tittade in på din blogg nu.

Så bra!



Satt just och funderade på mina läppar, jag har extremt torra läppar, spricker för minsta lilla och samtidigt vill jag ju ha ett läppstift. Jag har väldigt röda läppar och det är inte alls snyggt, inte på mig iallafall.

Därför söker jag ett läppstift som tonar ner den röda färgen, extremt mycket. Eller en roa aktig färg, kan inte använda mina läppstift för att läppbitar, flagnar av hela tiden. ser jätte fult ut.



Jag behöver din hjälp, vilket läppstift är bäst?

och, hur får jag bort dom torra läppbitarna?



Jag peelar mina tänder med tandborste varje kväll, men det hjälper inte, inte heller att ta en hadduk med ljummet vatten.



Vad har du för tips?! Tacksam för svar.

Och tack för din underbara blogg!



/ Fannie

2009-08-09 @ 19:01:22
URL: http://fanniekarlsson.blogg.se/
fannie

Rosa aktig färg*

2009-08-09 @ 19:02:49
URL: http://fanniekarlsson.blogg.se/
Purity

Fannie: Jag lider med dig, jag får också extremt torra och flagnanade läppar i perioder =/ Det jag har märkt som fungerar på mig är att återfukta ofta med ett läppbalsam som inte gör huden ännu törstigare efter fukt, utan snarare hjälper till att binda den fukt som redan finns. Har du testat försvarets hudsalva? Finns billigt på apoteket och den funkar till det mesta. Peela inte läpparna för ofta, risken finns att du torkar ut dom ännu mer då. Snällast är att låta läpparna försöka läka av sig själva, även om det är svårt att låta bli att pilla på det torra.



Angående läppstift så skulle jag skaffa ett som var återfuktande om jag vore du, och ett som inte är alltför ljust eftersom det framhäver flagor ännu mer. Viva Glam VI SE från MAC som jag har använt ovan är i en återfuktande och skön formula, och färgen är en neutral och ganska ljus rosa som täcker bättre än vad man tror. Bor du nära en MAC-disk så gå förbi och be att få prova det!

2009-08-12 @ 16:58:38
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy