Tempting


Brons och teal passar ohyggligt bra ihop, om ni frågar mig. Snyggast är det på lite solbränd hud, men eftersom jag inte har hunnit ta mig ut och sola än är jag fortfarande relativt blek. Testar min specialblandade mineralfoundation från Ninja Minerals för första gången idag med, formulan är helt perfekt för min hy Sara!

Ansikte / Face
  • Ninja Minerals primer
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • Ninja Minerals foundation - Custom shade II
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - eversun
  • MAC lustre drops - pink rebel
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC paint pot - cash flow
  • MAC pigment - tan
  • MAC eyeshadow - tempting
  • MAC eyeshadow - woodwinked
  • MAC eyeshadow - espresso
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • MAC pigment - teal
  • MAD minerals indelible gel eyeliner - peacock
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - bourbon
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - zero
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - blow dry
  • MAC lipglass - gold rebel













Skuggornas placering: Tan på inre tredjedelen av locket, Tempting på övriga rörliga locket och upp i globlinjen. Woodwinked för att blenda upp mot brynbenet. Espresso i globlinjen och yttre v:et. Femme Fi som highlighter. Teal över eyelinern Peacock.




In English: Bronze and teals work amazingly well together, if you ask me. It looks its best on skin that's a bit tanned, but since I haven't had the time to get out in the sun I'm still pale. I'm testing out my custom blend of mineral foundation from Ninja Minerals for the first time today, the formula is spot on!

Shadow placement: Tan on inner third of lid, Tempting on rest of the lid and up into the crease. Woodwinked to blend upwards the brow bone, Espresso in crease and outer v. Femme Fi as highlighter. Teal over the eyeliner Peacock.





Emma P

Riktigt snyggt, håller med, teal och brons är läckert ihop. har faktiskt aldrig testat kombin, men ska garanterat göra...

2009-06-29 @ 16:13:50
emelie

hur lång tid tar det för dig att sminka dig färdig <:O

2009-06-29 @ 16:15:20
URL: http://gayfishes.blogg.se/
Emma

Nice nice! Får ta och experimentera med min Get Baked palett från Urban Decay. Innehåller precis dessa färgerna.

2009-06-29 @ 16:45:45
URL: http://emla82.blogspot.com
Anonym

Woho! ^^ är det färgen eller basen som blev bra? Troooor det var varianten för torrare hy jag körde på. primern hjälper ant till med det feta :)

2009-06-29 @ 17:40:46
URL: http://ninjaminerals.blogspot.com/
Aysel Lale R

- jätte fint :)

2009-06-29 @ 17:45:40
URL: http://ayseelciik.blogg.se/
stephy

loveli! skit fint! roligt och annorlunda kombination!

2009-06-29 @ 19:25:38
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Sexy Sadie

Dødsbra kombinasjon som vanlig. Den her sminkebloggen er virkelig en inspirasjon.

2009-06-29 @ 22:55:58
Ylva

Orättvist söt

2009-06-30 @ 00:11:36
Sminkan

Väldigt vackert! En kombination man aldrig kan tröttna på!

2009-07-02 @ 13:08:14
URL: http://sminkan.blogg.se/
Maggie

LOOOOOVEEEEE IIIIIT! :D

2009-07-04 @ 13:17:52
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Emma P: Jag vill se dig i dom här färgerna!



emelie: Mellan 20-45 minuter ungefär =)



Emma: Ja, det är en riktigt bra färgkombination i den paletten!



Kotte: Både bas och färg, kan behöva tweakas lite mer men det var så gott som mitt i prick =D



Aysel: tack!



stephy: Tack babe!



Sexy Sadie: Tack så mycket!



Ylva: Inte då...



Sminkan: Tack!



Maggie: Whee =D

2009-07-04 @ 13:30:57
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy