MAC - DSquared² Collection


Årets designerkollektion från MAC kommer från tvillingbröderna DSquared², som bland annat har designat kläderna till Britney Spears Cirkus-turné.


MAC DSquared²
Release Date: October 12th 2009 (US/Canada), November (International)



Lipsticks (LE) ($14.00)
  • Nude Rose - Light neutral pink (Lustre)
  • Blood Red - Clean deep berry (Lustre)

Lip Erase (Permanent Pro) - A flesh-toned balm that visually neutralizes and erases natural colour from the lip. Shine- and texture-free.
  • Dim - NC37 (Fleshtone)

Tinted Lip Conditioner ($14.50)
  • Fuschia Fix - Deep pink sheen (Permanent)

Grease Paint Sticks
  • Black - True black
  • B - Bright blue violet
  • V - Bright yellow blue

Kohl Power Pencil (LE) ($14.50)
  • Feline - Glossy black (Repromote from Blue Storm and Alexander McQueen for MAC)

Sculpt and Shape Powder Duos (Permanent Pro)
  • Bone Beige/ Emphasize - Palest cream / Tan (Repromote from Sculpt and Shape)
  • Accentuate/Sculpt - Pale blushed beige / Soft taupey brown (Repromote from Sculpt and Shape)

Gloss Texture (Permanent Pro
  • Clear - A colour-free gel formulated for full-on shine, M·A·C Gloss adds polish, shine and highlights to bare or made-up skin. May be used on the face or any part of the body where shine is desired.

Tools
  • #165 Brush - Medium-sized tapered brush with soft, natural bristles. Provides perfect application and blending of powder products. Can be used to highlight the cheeks or all over the face.(LE) (Repromote from Brunette Blonde Redhead) $34.00USD





Hurra, fler greasepaint sticks! Och sculpt & shape kommer tillbaka. I tell you, missade ni dom här första gången så se till att spana in dom denna gång. Dom är verkligen suveräna! Själv har jag sculpt och accentuate, fast i separata dosor istället för i en duo.


In English: This year's designer collaboration collection from MAC is brought to you by the designer twin brothers DSquared² , who designed the costumes for Britney Spears' Circus Tour.

Hooray, more greasepaint sticks! And sculpt & shape is back. I tell you, if you missed these the last time arond, make sure to check them out now. They're awesome.


Source: Specktra.net




Emma

Tycker alltid att det är kul med de nya kolletionerna från MAC men det börjar bli lite väl mycket och en lite bit hypat. Vad tycker du??

2009-06-23 @ 18:02:26
URL: http://emla82.blogspot.com
Lina

Jösses, nu börjar det nästan bli lite väl mycket olika kollektioner! Fast på ett sätt är det väldigt roligt också, men det är väl inte direkt superkul för plånboken direkt :)

2009-06-23 @ 21:08:03
Purity

*Emma: Jag håller med, det är kul med nya kollektioner men det räcker ju med EN i månaden... Jag kommer nog inte köpa något från varje kollektion i höst, och de kollektioner som har något som lockar så vill jag bara ha typ 2-3 grejer max. Så det är ju skönt. Men det vore ju trevligt med någon månad då man har råd att handla ur det permanenta sortimentet med =P



Lina: Haha jag håller med!*

2009-06-24 @ 00:02:25
URL: http://purity.webblogg.se/
Linda

måste bara säga att jag ÄLSKAR din blogg!

2009-06-24 @ 21:04:55
URL: http://musicismyreligion.blogg.se/
parfymdåren/fairygloss

Hej! Min mamma brukar vara härinne ofta, jag tittar då också på dina fina sminkningar. Du är en av de som inspirerat mig till att idag ha startat en egen blogg. Kika gärna in och lägg gärna en kommentar så jag vet vad du tycker. Jag gillar din blogg väldigt mycket! Du är sååå duktig på ögon.

2009-06-24 @ 23:31:33
URL: http://fairygloss.blogg.se/
parfymdåren/fairygloss

PS: Det är creme-idiot som är min mamma.

2009-06-24 @ 23:32:15
URL: http://fairygloss.blogg.se/
Minimänniskan

haha, jag tycker fortfarande att grease sticks är ett lite konstigt namn. Jag fåt Biltemavibbar av det =)



Jag kommer köpa en ny Feline för det är det absolut bästa svarta kajalpennan ever!!



Får kolla in Sculpt & Shape, men jag vet inte om de faktistk skulle fylla ett behov hos mig, jag har redan så stört mycket såna produkter. Men titta går ju alltid =)

2009-06-25 @ 15:18:21
Purity

*Linda: Tack så mycket!



Parfymdåre: Vad roligt, ska genast kika in! Vad kul att du har hittat hit!



Minimänniskan: Haha ja lite, dom kunde ju valt ett bättre namn =P Feline har jag också spanat in, har aldrig testat den men har hört att den ska vara grym!*

2009-06-28 @ 14:28:07
URL: http://purity.webblogg.se/
Rocketqueen

AHH, Feline! Bäst! Och Lip Erase! Wooo!

2009-06-29 @ 09:58:53
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Purity

Rocketqueen: Det är alltid lika kul när dom släpper produkter ur PRO-sortimentet =D

2009-06-29 @ 11:59:10
URL: http://purity.webblogg.se/
Rocketqueen

Ja, för oss dödliga att få tag i... Man kanske skulle samla ihop en MAC-aholic-bussresa till typ Berlin och gå amok i Pro-butiken? Slurp... ;)

2009-07-01 @ 08:09:42
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Purity

Rocketqueen: Jag skulle lätt vara på! =D

2009-07-01 @ 10:59:12
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Jag med! :)

2009-07-25 @ 22:14:51
URL: http://emla82.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy