Tema: Persika


Hösten närmar sig med stormsteg, på både gott och ont. En nyans som fungerar super oavsett säsong är persika; på kinder, ögonlock, läppar, naglar... You name it! Var väljer du att lägga de persikofärgade tonerna?

 

1. O.P.I Nail Lacquer: Peach-a-boo! - Ett skirt och skimrigt, svagt persikofärgat lack fungerar till det mesta. OPI's nagellack finns att köpa hos bland annat Kicks och kostar 149 kr.

2. Too Faced Brightening blush: Papa don't peach - Ett persikofärgat rouge med lätt glow, passar verkligen alla, vinter som sommar! 249 kr hos eleven.se.

3. Benefit Moon beam - En flytande highlighter med svag persikoton som ger ett perfekt glow till kindben och brynben bland annat. Moon beam kostar £16.50 hos lookfantastic.com.

4. MAC Cremesheen lipstick: Ravishing - Ett mjukt och krämigt läppstift som täcker väldigt bra, nästan som ett matt läppstift fast med en mycket krämigare konsistens och glans. MACs läppstift kostar 180 kr hos din närmaste MAC-disk.

5. Urban Decay Eyeshadow: Blaze - Om det är något Urban Decay är bra på så är det ögonskuggor. Deras eyeshadow primer potion är en stor favorit hos mig, och även deras ögonskuggor håller väldigt hög kvalitet. Blaze är en gyllene persikonyans med massor av skimmer och finns att köpa hos blush.se för 169 kr.

6. Illamasqua Sheer lipgloss: Rouse - Ett persikofärgat läppglans fungerar fint bara för sig eller över ett läppstift eller en läppenna. Illamasquas sheer lipgloss är ett mediumpigmenterat läppglans som finns i flera olika nyanser. Finns att klicka hem från illamasqua.com där det kostar £12.50.

 


In English: Fall is coming nearer and nearer, with both ups and downs. A shade that works great all year round is peach; on cheeks, eyelids, lips, nails... You name it! How do you prefer to wear peach?


1. O.P.I Nail Lacquer: Peach-a-boo! - A sheer and shimmery peachy nail polish works with almost everything. OPI nail polishes can be bought at transdesign.com among other and costs around $5/bottle.

2. Too Faced Brightening blush: Papa don't peach - A glowy peach coloured blush really suits everyone, and is as beautiful worn in the summer as in the winter! Papa don't peach can be purchased at lookfantastic.com among other retailers and costs £11.

3. Benefit Moon beam - A liquid highlighter with a sheer tint of peach gives a perfect glow to cheekbones. Moon beam can be bought at lookfantastic.com and costs £16.50.

4. MAC Cremesheen lipstick: Ravishing - A soft and creamy lipstick which provides high coverage, almost like a matte lipstick but with a creamier formula and shine. MAC lipstick costs $14 at your nearest MAC counter.

5. Urban Decay Eyeshadow: Blaze - If there's something Urban Decay is especially good at, it's eyeshadow. Their eyeshadow primer potion is one of my HG products, and their eyeshadows are of very high quality. Blaze is a golden peachy shade with lots of shimmer. $16 at urbandecay.com.

6. Illamasqua Sheer lipgloss: Rouse - A peachy lipgloss works just as great on its own as over a lipstick or lip liner. Illamasqua's sheer lipgloss is a medium pigmented lipgloss available in several different shades. Illamasqua sheer lipgloss is available at sephora where it retails for $19.






Viola, Killer Colours

Mums.. Jag totalhypear persikofärgat rouge just nu, dags att shoppa! Dun-dun-duun!

2009-08-30 @ 18:47:09
URL: http://killercolours.blogg.se/
Johanna

Mums på persikofärgat! Moon Beam vill jag verkligen ha, synd dock att den inte går att få tag på i sverige. :/

2009-08-31 @ 12:14:31
URL: http://lithia.blogg.se/
Maggie

Yummy, yummy! Jag trånar faktiskt efter en sak kom jag på nu!

Ok, inte en, men efter ett märke! Jag önskar jag hade 3000kr över att shoppa ihjäl mig på Illamasqua-produkter!!

2009-09-01 @ 11:39:08
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Anna

Jag älskar persiko färgat smink nuförtiden... jag är helt besatt... tyvärr har jag inte hittat nåt som fallit mig i smaken då jag varit och shoppat :) Nåväl, jakten fortsätter :D

2010-10-09 @ 13:33:46
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy