Eldprick


Efter att ha sovit 4 timmar natten till söndag behövde jag en makeup som piggade upp, minst sagt. Orange är en riktig c-vitaminkick, så valet föll på varma, eldiga färger!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio fix fluid foundation - 80% NW20, 20% NW35 mixed
  • MAC lustre drops - sun rush (mixed with foundation)
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC gel blush - just a pinch
  • MAC mineralize skinfinish - blonde
  • MUS face mist
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - bright future
  • MAC eyeshadow - firespot
  • MAC eyeshadow - coppering
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MAC pearlglide eyeliner - miss fortune
  • MAC eyeshadow - beauty marked
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • Lancôme hypnôse drama mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - milan mode
  • MAC dazzleglass - steppin' out













Skuggornas placering: bright future på inre tredjedelen av locket, firespot på mitten av locket. Coppering i globlinje och yttre v. Goldmine för att tona upp mot brynbenet, sugarshot som highlighter på brynbenet och i inre ögonvrån. Beauty marked över pennan miss fortune under ögat.





In English: After getting about 4 hours of sleep the night between saturday and sunday, I really needed a makeup that made me look awake. And what color is more of an vitamin injection than orange?

Shadow placement: bright future on the inner third of the lid, firespot in the middle of the lid. Coppering in the crease and outer v. Goldmine to blend upwards the brow bone, sugarshot as a highlighter on the brow bone and inner corner of the eye. Beauty marked over the pencil miss fortune along the lower lash line.





Therése (Heartcore)

Man blir pigg bara av att se den här sminkningen, tjusigt :D

2009-08-24 @ 18:39:01
URL: http://www.heartcore.se
Lovisa Fjellet

Riktigt härlig makeup! :)

2009-08-24 @ 19:03:30
Veronica

Läckert! :D en som jag vill testa själv, har ju skuggorna Goldmine, Coppering och Bright future :) kollektionerna verkar vara jävligt sena, har inte sett något i Göteborg, så lär inte ha råd att skaffa one-off när det väl har kommit, när det nu gör det. Verkar ju inte så nästan.

2009-08-24 @ 19:09:00
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Anonym

Kan du visa en steg-för-steg make up? :) Skulle vara superkul att se!

2009-08-24 @ 19:14:38
♥ Reo ♥

tres joli et estival, j'adore ces couleurs



Sorry i'm french, i love your make up !



Kisss

2009-08-24 @ 22:07:56
URL: http://byreo.canalblog.com
Sanna

Jättefint!

Jag kör med orange idag, jag med:)

2009-08-24 @ 22:45:31
URL: http://makeupmylak.blogg.se/
Linda

Härligt, gillar kombon orange och rosa läpper till, så fint!! Fick faktiskt hem en rosa & orange klänning idag, galet fina färger tillsammans :o)

2009-08-24 @ 23:01:16
URL: http://bettieli.blogg.se/
Purity

Therese: Tack! =D



Lovisa Fjellet: Tack så mycket =)



Veronica: dom har varit jättesena i göteborg, jag tror dom ska ha kommit upp nu däremot =/ trist!



anonym: kan påta ihop den här sminkningen som nästa tutorial, absolut!



Reo: Hi and welcome! It's always nice to see some new faces =)



Sanna: Orange kan aldrig gå fel!



Linda: Visst är det fint, jag fattar inte folk som säger att rosa och orange skär sig... Pfft säger jag!

2009-08-24 @ 23:12:57
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Jättefint! :D Älskar firespot!

2009-08-25 @ 08:47:23
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Safire

Oj, det är mycket vackert!



Did I say it right? I'm from Finland, studied Swedish four years but I suck at grammar. :D Your looks are always so beautiful and you are very skilled. :) I've got many good tips and colour combinations from your blog. Thanks a lot! :)

2009-08-25 @ 14:04:53
Karolina

Gud såååå snyggt.

2009-08-25 @ 17:11:06
URL: http://viktkampen.blogg.se/
Kabuki-Emma

Alltid lika söt, även efter endast 4 timmars sömn!

2009-08-25 @ 19:33:42
URL: http://www.kabukibeauty.blogspot.com/
Minimänniskan

Firespot!! Jag dööör! Fy faaaaan så avundsjuk jag blir nu!

(förlåt att jag svär men jag kan inte behärska mig...)

2009-08-25 @ 20:34:49
Purity

Maggie: tack! =D



Safire: Thumbs up for your Swedish grammar because you nailed it =) Thanks, I'm glad you found your way over here!



Karolina: Tack!



Kabuki-Emma: Smink kan göra mycket ;) tack!



Minimänniskan: Haha, jag lider med dig. Jag har suktat över den här snyggingen ett bra tag nu!

2009-08-26 @ 13:08:00
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy