Golden Eye


Har fått några efterfrågningar på en guldsminkning, så här är dagens försök! Har lite fler guld-idéer i bakhuvudet men jag ska jobba ikväll så dom får vi spara till någon annan gång ;-)

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize blush duo - grand duo
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC paint pot - cash flow
  • MAC eyeshadow - goldmine
  • Taylor Made Minerals - centaur
  • MAC eyeshadow - espresso
  • MAC eyeshadow - carbon
  • MAC eyeshadow - femme fi
  • Urban Decay eye shadow transforming potion
  • MAC reflects glitter - antique gold
  • Urban Decay 24/7 glide on eye penci - zero
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - racy













Nu undrar ni säkert vart metallicskimret är. Och reflects-glittret. Svaret är att det finns där, men det är sjukt svårt att fånga på bild om man inte fotar i studioljus! Man anar lite av skimret och glittret på närbilden på ögat, men det är så himla mycket snyggare i verkligheten. Ser nästan lite flammigt ut på bild =/
Började med en bas av UDPP från frans till bryn. Ovanpå detta applicerade jag den kalltonade guld-paint poten cash flow. På inre halvan av locket applicerade jag den gulguldiga skuggan goldmine. På yttre halvan applicerade jag den aningen mer gröntonade centaur som har metallicfinish. För att djupa ner globlinjen applicerade jag den matta mörkbruna skuggan espresso. I yttre v:et la jag den matta svarta skuggan carbon. Highlightade med femme fi i guldchampagne. Applicerade reflectsglittret antique gold på yttre halvan av locket genom att pensla på lite eye shadow transforming potion på en platt syntetpensel (MAC #242) och doppade sedan denna i reflects-glittret. Sen tryckte jag fast glittret på locket. Applicerade eyeliner, kajal och mascara, fyllde i brynen. Kinderna fick bli hallonrosa med grand duo och kindbenen highlightades med MSFet perfect topping. Målade läpparna med racy, ett brunvinrött stift. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




dami

Såååå snyggt! Detta ska testas i morgon till jobbet!

Tack för din inspiration.

2009-04-16 @ 13:29:33
Maggie

Läckert som alltid! Förstår frustrationen över bilderna, älskar glitter och metallicfärger ,men det finns inte ett sätt att göra dem rättvisa på bild! Blir bara plat och trist >_<

Kan tänka mig hur underbar denna make är irl!

2009-04-16 @ 14:34:53
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Emma P

Jag tycker visst att det metalliska skimret syns! Kanske inte glittret så mkt dock. Himla snygg sminkning iaf, och vad vackert det var med röda läppar till! Nu vill jag med ha guldsmink och röda läppar:)

2009-04-16 @ 16:22:04
Kajsa

Ohh va du ler med ögona på näst sista bilden! Självaste Tyra Banks skulle bli avis på dig :D



Fick förresten hem mina samples som jag skrev om i http://purity.webblogg.se/2009/march/fem-favoritogonskuggor-fran-mac.html#comment nu är tyvärr bilden du länkade till borttagen..

Jämförde istället med din swatch och jag tror fasen inte min DBG är äkta, den blir bara svart!

Vill du sälja mig en sample i början av nästa månad? :P

2009-04-16 @ 16:29:21
URL: http://www.glamour.se/min-sida/Monty/
Sminkan

Väldigt sött! Guld är fint!

2009-04-16 @ 18:44:31
URL: http://sminkan.blogg.se/
stephy

Måste säga att denna färgen är helt underbar mot dina ögon! dom blir riktigt gyllene!

2009-04-17 @ 09:43:09
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
creme-idiot

Vacker som en dag.

2009-04-18 @ 01:17:51
Sandra

Har just hittat din sida och blir så inspirerad! Du gör så fantastiskt snygga grejer!



Var hittar man MAC Cosmetics? Det verkar inte finnas på så många ställen, snyft! Vet du nån bra websida, eller shop i Sthlm/Gbg?

2009-04-18 @ 15:07:02
Purity

dami: Kul att du gillade det! =D



Maggie: Jaaa, skittråkigt =( Enda sättet att fånga det ordentligt är att fota i studio...



Emma P: Tack! Go for it, jag vill se din tolkning!



Kajsa: Tack! =D Ah det låter som fejk om den bara blir svart... Självklart kan du få köpa ett litet sample ur min burk, maila mig på puritysblogg [at] gmail.com!



Sminkan: Tack söta du!



stephy: Tack! =D



creme-idiot: Awh, tack!



Sandra: tack, och vad kul att du har hittat hit! MAC kan du enbart köpa från deras egna diskar i Stockholm, Göteborg och Malmö, då de inte har någon svensk hemsida än. I Stockholm hittar du MAC på Åhléns city, PUB och NK, i Göteborg finns det på Åhléns city.

2009-04-18 @ 16:53:28
URL: http://purity.webblogg.se/
kotte

Du passar så sjukt bra i det lippiet! :D -avis-

2009-04-18 @ 18:38:25
URL: http://ninjaminerals.blogspot.com/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy