Två nya paket i brevlådan!


Orkade inte hämta ut paketet från Taylor made minerals igår, så idag när jag hade fått en avi på I.D.-sminket söta Hanna skickade åt mig kunde jag inte hålla mig från att cykla ner till postombudet och hämta ut mina nya leksaker =)

Paketet från TMM innehöll 6 st skuggor, 2 glitter samt 5 tomma burkar:




Övre raden: Crush, Throne, Mirrors, Leucite.
Undre raden: Killer, Vegas, Centaur, Sapphire

Killer, Crush, Vegas, Mirrors, Centaur och Throne

Det är liite synd att Killer drar så mycket åt rosa, jag hade hoppats på att det skulle vara en klar, blåtonad röd (i stil med MAC-pigmentet basic red) med skimmer i...  Men det är en fin färg ändå =) Centaur är en favorit, den perfekta guldfärgen! Throne är i princip identisk med MAC-skuggan vibrant grape.


Paketet från Hanna innehöll 1 foundation, 1 mineral veil, 1 soft focus-puder samt flawless face-borsten, allt från I.D. Bare Escentuals:




Stora burken: foundationi nyansen light
Små burkarna: soft focus-puder i nyansen warmth, mineral veil-löspuder.

Jättegulligt av dig att skicka alltihopa, ska bli kul att testa produkterna och jämföra med Everyday minerals =) Provade dom faktiskt i ansiktet idag, har hört från så många håll att I.D.-foundations ska vara så skimriga men det är inget jag har märkt av hittils, i alla fall inte i lampljus framför spegeln... Kanske blir annorlunda med mineral veil över och under? Hur som helst, en recension kommer när jag har testat produkterna ordentligt! Ett litet paket med pigmentprover kommer trilla ner i brevlådan hos Hanna som tack =)




Viola/Squalid

Oh jämarns, Crush och Centaur var grymma! Bra kvalitet? :)

2008-10-15 @ 23:24:37
Purity

Squalid: Dom verkar vara högpigmenterade och lättapplicerade hittills i alla fall! Har haft centaur på locken ikväll och den sitter kvar fortfarande =)

2008-10-15 @ 23:37:25
Nocic

Wow. Den guldiga var verkligen guldig. Mysiga färger :D

2008-10-16 @ 07:11:22
sminkjante

Jag älskar Centaur! Mirrors är jag nyfiken på den så jättefin ut. Härligt med paket!

2008-10-16 @ 07:53:31
Purity

Nocic: Ja! Jag har letat länge efter en riktigt metallisk guld, som MACs platinum fast guld istället för silver =D



sminkjante: Mirrors är superfin, den blir liksom mörkgråsilver med massa silverskimmer i. Urtjusig!

2008-10-16 @ 10:55:16
http://recenseramera.blogg.se/

"Killer" var skitsnygg. :)

2008-10-16 @ 14:22:57
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Viktbloggerskan

Har beställt ett kit med testers från Everyday Minerals. Är du nöjd med dem eller?



Håller på testa en massa olika mineralmakeup just nu, kolla in bloggen :-)

2008-10-16 @ 16:29:06
URL: http://www.metrobloggen.se/xlskonhet
inthemake

Vilka härliga färger...hälfen av dem fick jag i förra veckan, men nu blev jag sugen på Killer, så jag får nog förbarma mig över en beställning till hahaha

2008-10-17 @ 09:20:04
URL: http://inthemake.se
Purity

Viktbloggerskan: Jag är supernöjd! Använder för tillfället I.D. dock eftersom jag vill jämföra dom båda, men EM är riktigt riktigt bra. Ska kika in i din blogg!



inthemake: Det är farligt med fina färger ;)

2008-10-17 @ 13:27:13
Diabolica

Tycker dock att light är galet gul, i alla fall i mitt ansikte ser typ ut som att jag har gulsot :P



Fairy light är bättre, men den är nästan för ljus, tror ja måste gå en sväng till nått ställe som säljer och prova om det kanske finns nån annan nyans som funkar bra.



Jag tycker föresten inte heller att den är direkt shimrig, lite med mineral veilen men det är på ett snyggt sätt..

2008-10-20 @ 09:11:24
URL: http://mliie.blogspot.com/
Purity

Diabolica: Jag tycker den ser väldigt gul ut i burken, men den blir inte så gul i ansiktet. Lite skumt med tanke på att jag har rosa undertoner =P Men den är nog aningen för gul för mig, funkar nog bättre på sommaren då man är lite solbränd och får lite varmare ton på huden. Enligt bare escentuals egna färgkarta (Selector" rel="nofollow">http://store.bareescentuals.com/on/demandware.store/Sites-BareEscentuals-Site/default/Link-Popup?id=ShadeSelector) så är fair den mest rosatonade nyansen, men också den ljusaste, så har man rosa undertoner är det tre steg till nästa rosatonade nyans om fair är för ljus och det känns som att nästa nyans (medium) är för mörk =/ Plus att det verkar som att det bara är golden-tonerna som har hög täckning... Man kanske kan blanda fair och medium för att få den perfekta nyansen? Ska nog testa fairly light och se om den är lite mindre gul, kan ju alltid blanda med light om det vore så att den är för ljus!

2008-10-20 @ 14:54:36

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy