Purity recenserar: MAC Russian red lipstick


Någon gång i månaden försöker nätverkarna i pret-ty.se:s bloggnätverk göra en recension på gemensamt tema. Månadens tema är valfri lippie-produkt, och jag har valt att recensera det första MAC-stiftet jag köpte; MAC russian red.




MACs läppstift finns i en uppsjö olika varianter; matte, amplified creme, lustre, creamsheen, frost, satin med mera. Russian red är ett av de matta stiften. Alla MAC-stift doftar svagt av vanilj och de allra flesta är väldigt lätta att applicera och är högpigmenterade. Russian red är inget undanta; trots att det är ett matt stift som är ganska mörkt i färgen så glider det på fint och jämnt! Russian red är den perfekta röda färgen enligt mig; varken rosa eller rött i undertonerna, bara en precis lagom mörk blåbaserad vacker röd!



Jag brukar applicera mitt Russian red-stift över en bas av MACs lipliner i färgen Cherry över hela läpparna, som är i princip exakt samma färg som Russian red. Då sitter stiftet bättre, flyter inte ut utanför läpplinjen och färgen blir riktigt jämn och fin! Stiftet behöver bättras på någon gång under dagen efter att man har ätit eller druckit, men för att vara ett traditionellt rött läppstift tycker jag att det sitter på plats ovanligt länge.

Pris: ca 175 kr
Betyg: 5/5





Sminkan

Det har otroligt läckerfärg, Russian Red, men på mig blir äpparna galet uttorkade. Det är minuset. Annars är det toksnyggt!

2008-10-28 @ 12:38:21
Purity

Sminkan: På mig funkar det bra faktiskt, i alla fall om jag är noga med att återfukta läpparna innan. Såg att Rocketqueen tipsade om MAC prep + prime lip idag om man har problem med att läpparna blir torra av de matta MAC-stiften, kanske kan vara värt att testa?

2008-10-28 @ 12:39:46

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy