Lila FOTD


Idag är det verkligen sämsta möjliga ljus ever för att fota smink, var tvungen att ställa mig ute på balkongen för att det skulle bli någolunda bra ljus vilket medförde att de flesta bilderna blev suddiga eller håret blåste i ansiktet. Så ni får stå ut med lite halvkassa bilder idag...

Ansikte
  • MAC prep + prime
  • MAC studio fix fluid foundation i NW20
  • MAC select cover up color correctors i peach och green
  • MAC loose blot powder i medium
  • Everyday minerals blush i färgen best friends
  • MAC accentuate shaping powder
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC royal hue shadestick
  • MAC entremauve pigment
  • MAC violet pigment
  • MAC vanilla pigment
  • MUS tri brow color
  • MAC rave pearlglide liner
  • MAC blacktrack fluidline
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC lightly ripe lipstick
  • MAC slicked pink lipgelée







Det syns inte så bra att det är två väldigt olika lila nyanser, vilket är lite synd... Både entremauve och violet kommer verkligen till sin rätt på en bas av royal hue! Har väldigt svårt att få intensitet i violet annars, men på en lila bas blir den bara för snygg! Provade lösrouget från Everyday minerals idag igen, det var lättare att applicera med min snedskurna rouge/contouringborste #168 från MAC än med kabukiborste.




Lalla

Snyggt!!

2008-10-24 @ 16:03:17
URL: http://julialex.blogg.se/
Emma P

Underbara färger, lila är så snyggt! Hur är shadestick att ha som grund? Jag är lite sugen på att köpa sharkskin...



Vad bra att det funkade med rouget! jag har massor av lösa mineralrouge, och jag tycker faktiskt inte att de är svårare att använda än vad pressade rouge är, men det krävs ju lite övning.

2008-10-24 @ 16:46:07
Kajsa

Tänkte bara klampa förbi och säga att du har en ny läsare from i afton ;)

2008-10-24 @ 20:53:25
URL: http://www.glamour.se/min-sida/Monty/
inthemake

Waaahhh, love it. Supersnygg intensitet i det lila. Vädret är lika shitty här, fick inget dagsljus på hela dagen :(

2008-10-24 @ 22:10:11
URL: http://inthemake.blogg.se/
Linda

Åh så vackert, du passar underbart fint i lila!!

2008-10-24 @ 22:23:15
URL: http://bettieli.blogg.se/
Purity

Lalla: Tack! =D



Emma P: Jag tycker shadesticksen är lite knepiga att applicera, men när de väl är på är det värt den extra mödan =) Jag målar med shadesticket på en pensel och applicerar med penseln istället för att måla direkt med shadesticket, är mycket lättare då eftersom shadesticket liksom "drar" i huden. Sharkskin är underbart och väldigt användbart, ska du ha något shadestick så är det sharkskin!



Kajsa: Åh så roligt med en ny läsare! =D Kul att du hittade hit!



inthemake: Jag hatar när solen går och gömmer sig så man inte kan ta några bilder =(



Linda: Tack söta du!

2008-10-25 @ 01:37:36
Sminkan

Galet snyggt! Underbart tryck i färgerna!

2008-10-25 @ 10:51:33
Sofia (nibblah)

Oh, vilka härliga färger! Fantastisk intensitet, de lila ser på gränsen till elektriska ut :D Åh, måste skaffa fler lila skuggor känner jag. Återigen en väldigt inspirerande FOTD :)

2008-10-25 @ 11:06:31
Emma P

Okej! Ja, jag kan tänka mig att det är lite samma som med maybelline color definer, den är också lite knepig att få jämn. Ja, den verkar så himla bra och rolig, ska spana in den:) Tack för appliceringstipsen förresten:)

2008-10-25 @ 14:53:04
Therése

ååå du passar så bra i superintensiva mejker!! Och detta var inget undantag! ;)

2008-10-25 @ 21:14:42
URL: http://fakelashes.blogg.se/
CrazyNails

Vansinnigt snyggt! Älskar verkligen lila!

Själv gillar jag mitt EM rouge jätte mycket, CornerOffice

2008-10-25 @ 21:59:11
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Sanna

kanonsnyggt!

2008-10-25 @ 23:01:05
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
RM

Pretty! :)

2008-10-26 @ 11:30:18
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Fåfängan

Wow, så mustig och varm lila...så snyggt! I like a lot!

2008-10-26 @ 14:08:08
URL: http://fafangan.blogspot.com
Heiaken

This is stunning, purple has to be one of the colors that suit you the best!

2008-10-26 @ 20:39:51
URL: http://blackkohl.blogspot.com/
Purity

Sminkan: Det blir verkligen ett helt annat tryck i dom här färgerna om man använder en lila bas under!



Sofia: Tack! Hjälper som sagt väldigt mycket att få fram intensiteten om man har en lila bas under =)



Emma P: Det knepiga är ju som sagt att det är i stiftform, och konsistensen är rätt torr så det är hur lätt som helst att måla med på t.ex. ovansidan av handen där huden inte rör på sig som den gör på ögonlocket.



Therése: Tack! =D



CrazyNails: Tack! Beställde hem ett nytt provkit i fredags, då tog jag rouget nick nack =)



Sanna, RM: Tack!



Fåfängan: Den är liksom varm, fast med blå skiftningar =)



Heiaken: Thanks =D Green eyes + purple eyeshadow = love.

2008-10-27 @ 12:37:29

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy