Längtar efter mina goodies...


Min pappa kom hem från USA idag och hade hittat allt förutom hårfärgen jag bad honom köpa åt mig! Hurra! Det dumma är att han lämnade påsen med godsakerna hemma hos min mamma i Stockholm, dvs 57 mil härifrån... Och jag kommer inte hinna åka hem och hälsa på förrän till jul, dvs inte förrän om två månader! Uuh, jag vill ju ha mina leksaker NU! Sminket går visserligen att skicka som REK med posten (vill inte att smink för $180+ ska komma bort, betalar gärna 50 kr extra för att vara säker på att det kommer fram!) och schampo och balsam har jag nog så jag klarar mig i två månader till.
Det här stod på min lista:
  • MAC #209 brush
  • MAC #182 brush
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize skinfinish - soft and gentle
  • MAC mineralize spf 15 foundation/loose - light
  • MAC blankety lipstick
  • MAC not so shy see through lip color
  • Redken color extend shampoo (1 liter)
  • Redken color extend conditioner (1 liter)
  • Bath and body works vanilla bean noel body lotion
  • Bath and body works vanilla bean noel shower gel
  • Bath and body works fresh pineapple body butter
  • Smashbox photo finish primer light - travel size

Plus den svarta hårfärgen han inte hann köpa, men det gör inte så mycket. Visserligen är det den bästa svarta permanenta färgen jag testat, och så kostar den bara runt 30 svenska kronor per paket, men det går ju faktiskt att köpa svart hårfärg i Sverige med! Bath and body works finns ju inte i Sverige alls (och går inte att beställa över nätet utanför USA heller), Redken kostar kollosalt mycket mindre i USA än i Sverige (pappa köpte 1 liter schampo + 1 liter balsam för $35, dvs ca 270 kr. Det är ungefär samma pris som man betalar för EN 300 ml-flaska med schampo när man köper från salong i Sverige!), Smashbox går att få tag på i Sverige på vissa ställen och på nätet men är mycket billigare i USA, och MAC ligger på ungefär 60% av de Svenska priserna i USA... Så det gäller ju att passa på och skicka med en shoppinglista när det finns så mycket roliga saker till ett så bra pris jämfört med u-sminklandet Sverige!


In English:
My dad came home from the US today and he had found everything on my list except the hair dye. Hooray! One bad thing though, he left the bag full of goodies at my mom's place in Stockholm, 570 kilometers away from here... I want my goodies now! You can see in the list above what he brought home for me =) We don't have Bath and Body Works in Sweden, and Redken is ridiculously more cheaper in the US than it is in Sweden. A pack with 1 litre schampoo and 1 litre conditioner costs about as much as ONE 300 ml bottle here in Sweden. Crazy!


 




Tove

Fast han har nog köpt fel body butter, det här var nån cucumber nånting. Fast den luktade helt ok!



Jag fick ingen shower gel fast jag fick en candy apple lotion, haha, och han glömde köpa Redken till mig (tack för den) och så fick jag kokosgodis + ett fempack Toblerone... du kan få dem allihop :p

2008-10-28 @ 00:19:08
Purity

Tove: wtf, sen när är gurka och ananas samma sak?! =P Jag som längtade efter ananasdoften ju... Aja.



Vad fick jag för godis? Toblerone och kokosgodis är mumsinamnam! Stackars du som är allergisk ;)

2008-10-28 @ 00:21:58
Maria

Åh vad det hade kliat i fingrarna på mig att åka dit och hämta paketet :'D

2008-10-28 @ 08:03:08
URL: http://elmikas.blogspot.com
Purity

Maria: Ja det är ju det det gör också =P Fast jag hinner verkligen inte åka hem till Stockholm innan jul, för det känns så värdelöst att betala över 1000 kr för att bara vara hemma någon dag och sen åka tillbaka =( Vill hinna vara där lite längre för att det ska vara värt det... Men sminket går ju som sagt att skicka på posten, så får jag helt enkelt vänta snällt på resten!

2008-10-28 @ 10:07:59
inthemake

WAHOW...vilken shopping :P

2008-10-28 @ 10:27:10
URL: http://inthemake.se
Purity

inthemake: Gäller ju att passa på när någon väl åker till the holy land of makeup i väst ;)

2008-10-28 @ 10:28:59
Des

Jag är så avis på dina fina MAC-grejer du fått!

2008-10-28 @ 17:47:11
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Purity

Des: Och jag längtar tills dom dimper ner i min brevlåda =D

2008-10-31 @ 17:46:26
Anonym

http://www.americantrends.se



tyvärr en ganska dålig sida, men där hade dom 3 prod. från bath and bodyworks



2009-02-23 @ 13:36:21

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy