FOTD - pink pearl


Dagens smink, ska iväg till jobbet om en timme. Usch, jag orkar verkligen inte jobba ikväll, det är visserligen bara 4 timmar men ändå... Är trött, stängde igår så jag var inte hemma förrän efter 1 på natten =( Märks verkligen att det börjar bli höst nu, för det bra dagsljuset att ta sminkbilder i är borta efter kl 15 på dagarna!

Ansikte
  • MAC prep + prime
  • MAC studio fix fluid i NW20
  • Pure luxe pore eraser
  • MAC select cover up color correctors i green och peach
  • MAC loose blot powder i medium
  • MAC sculpt sculpting powder
  • MAC accentuate shaping powder
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC nice vice paint pot
  • MAC pink pearl pigment
  • MAC sunset B eyeshadow
  • MAC sushi flower eyeshadow
  • MAC shroom eyeshadow
  • MUS tri brow color
  • Pure luxe luxurious gel liner + MAC entremauve pigment
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil i Lust
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC slicked pink lipgelée










Om ni undrar om håret; nej det är inte SÅ kort, jag har det uppsatt i tofs på bildern =P Fast överhåret är riktigt ordentligt uppklippt, var det enda som gick att göra... Men det mesta av längden är kvar i alla fall, även om mycket av överhåret är väldigt kort... Nåja, håret växer ju!




anki

hur fint som helst!

2008-10-07 @ 18:29:22
Sminkan

VÄldigt snyggt!

2008-10-07 @ 18:32:19
Purity

anki och Sminkan: Tack ska ni ha tjejor =D

2008-10-07 @ 22:22:06
inthemake

Snyyyygt!! Gillar verkligen den markerade eyelinern :)

2008-10-08 @ 09:06:53
URL: http://inthemake.se
Purity

inthemake: Tack! Var lite svårt att få till den jämn eftersom linern var rinnigare än de gel-liners jag är van att jobba med, men övning ger ju som sagt färdighet =)

2008-10-08 @ 10:16:03

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy