Ravenclaw


Trejde Harry Potter-sminkningen! Idag står elevhemmet Ravenclaw för inspirationen. De som hamnar i Ravenclaw är de som är eller har potential att bli kvicktänkta och har ett gott förstånd. Djuret på vapenskölden är en örn, och dess färger går i mörkblått och brons.

Ansikte
  • Smashbox photo finish primer
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC select cover up color correctors - peach och green
  • MAC blot powder
  • MAC sculpt sculpting powder
  • MAC accentuate shaping powder
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC woodwinked eyeshadow
  • MAC glamour check! eyeshadow
  • MAC deep truth eyeshadow
  • MAC blue flame eyeshadow
  • MAC freshwater eyeshadow
  • MAC shroom eyeshadow
  • MAC fly-by-blue pearlglide liner
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - lucky
  • MAC  blacktrack fluidline
  • MUS tri brow color
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC mystic lipstick












Lite dagsljus idag, hurra! Var torr i ansiktet så det fick bli flytande foundation, skönt med lite omväxling och jag älskar porslinshyn man får av studio fix fluid! Blev en lite halvtråkig applicering, ber om ursäkt för det, försökte faktiskt med tre olika andra versioner igår men ingen av dom blev bra, det här var det enda som funkade utan att färgerna åt upp varandra och bara blev en grå sörja =( Jag började med en bas av UDPP, sen applicerade jag guldbruna woodwinked på inre halvan av ögonlocket. Över den la jag rödbruna glamour check! för att få mer djup i skuggan och göra den mer bronsig. På yttre halvan av ögonlocket la jag deep truth och blue flame över varandra, båda är mörkblå skuggor men med lite olika bastoner så tillsammans blev dom en perfekt blå. Jag använde den mellanblå skuggan freshwater för att sudda skarpa linjer och för att få det mörkblå att smälta ihop bättre med highlightern shroom. Drog ett streck av fly-by-blue, en mörkblå penna med massa glitter, längs yttre delen av undre fransraden, och i inre ögonvrån samt längs inre delen av undre fransraden drog jag ett streck med kopparfärgade pennan lucky. Lucky målades över med woodwinked, och fly-by-blue fick mer djup av lite deep truth. Blacktrack fluidline längs övre fransraden, plush lash mascara på fransarna. Brynen fylldes i, läpparna målades med det brunröda stiftet mystic och kindbenen framhävdes med hjälp av sculpting-pudret sculpt. Highligtade kindben, näsa, panna och käkben med accentuate. Sprayade två gånger med MUS face mist och arbetade in det i huden med hjälp av puderborste för att fixera och ta bort puderkänslan.




RM

Vackert! :)

2008-11-19 @ 16:07:27
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Sminkan

Min favorit! Guuuuuuud vad snyggt! Vilket djup! Vilken dramatik! Wow!!!

2008-11-19 @ 18:51:49
Emma P

Och halleluja, det blir bara bättre och bättre! Min favorit också, helt klart...

2008-11-19 @ 18:59:17
Des

Superfint!

2008-11-19 @ 19:20:41
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Linda

Underbart fint, läpparna till är supersnyggt!

2008-11-19 @ 20:16:58
URL: http://bettieli.blogg.se/
Malin (silencia)

Tycker du har lyckats underbart bra med dina Potter sminkningar! :D Supersnyggt!

2008-11-19 @ 21:43:54
URL: http://www.infektia.net
Purity

RM: Tack!



Sminkan: Åh vad kul, jag som var orolig att folk skulle säga att den var tråkig jämfört med de andra =D



Emma P: =D Hoppas du gillar hufflepuff lika mycket!



Des: Tack!



Linda: Mystic är ett av mina favoritstift, det är så lättburet!



Malin: Tack ska du ha, kul att du gillar dom!

2008-11-19 @ 23:18:32
glamqueen

Å! Harry Potter! Vilken underbar FOTD-serie! Denna var ju helt fantastisk..! Du kan verkligen bära upp alla färger, som Gryffindor, inte lätt med rött och guld, men den var ju också skitsnygg! Nu ser jag fram emot att se Hufflepuff, för jag vet att du passar så otroligt bra i blått!

2008-11-20 @ 12:54:43
Marybeth

Grymt! :) Du tar väldigt bra bilder också måste jag få säga.. :)

2008-11-20 @ 13:57:41
URL: http://marybeth.blogg.se/
Purity

glamqueen: Tack ska du ha! Fast hufflepuffs färger är ju gult och svart, så det blir inget blått där ;)



Marybeth: Tack! Fotar manuellt med systemkamera vilket underlättar enormt för bra ljus och rätt färgåtergivelse =)

2008-11-20 @ 14:11:36
Maggie

Åååh, så fint som vanligt! :D



Är jättenyfiken på hur den sista blir. Haha, jag är beroende av din blogg baby. Du borde göra fem sminkningar om dagen!

2008-11-20 @ 16:00:03
URL: http://trappedathyper.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy