Favoriter 2010 - del 3


Nytt år, nya produkter att testa! I det här inlägget tänkte jag fortsätta att beta av de favoriter jag föll för under 2010, den här gången ligger fokus på smink och rengöringsprodukter för ansiktet.

Vilka produkter har varit dina favoriter under 2010? Kopiera gärna listan och fyll i med dina egna svar i en kommentar!




Primerprodukt för ansiktet: Jag gillar fortfarande MAC prep + prime skin skarpt, som faktiskt var den allra första MAC-produkten jag köpte för många år sedan och jag har använt upp ett antal flaskor sedan dess.
Concealer: MAC PRO longwear concealer är både krämig, täckande, lätt att tona och ser inte kakig ut på huden, samtidigt som den sitter som berget.
Foundation: MAC PRO longwear foundation passar min hudtyp som handen i handsken.
Puder: Jag har kört länge på loose blot powder från MAC, men övergick nyligen till det finmalda Prep + prime transparant finishing powder från samma märke.
Rouge: Benefit sugarbomb gör mina kinder till små lysande nyponroser. Är så glad att jag köpte det!
Highlighter: Nu blir det mycket MAC här, men Mineralize skinfinish i By candlelight ger ett helt fantastiskt glow till mina kindben!
Bronzer/Sculptingprodukt: Den gigantiska, lyxiga dosan med poudre éclat prodigeux från NUXE har en lite kallare nyans än de flesta bronzingpuder och funkar jättebra för mig med kalltonad hy, även under vinterhalvåret!
Makeupremover: Dermalogica cleanse off oil tar bort ALLT! Både ögonsmink, ansiktssmink och läppsmink.
Ansiktsrengöring: Dermalogica special cleansing gel är fortfarande en stor favorit i badrumsskåpet.
Exfoalierande ansiktsprodukt: Dermalogica Daily microfoliant gör min hy mjuk som en babyrumpa. Love it!
Ansiktskräm: Jag blev kär i Aqualia thermal light från Vichy för några år sedan och den toppar fortfarande listan över favoritkrämer.
Ögonkräm: Eyeliplex-2 från Goodskin må vara dyr, men den är också frukansvärt dryg och är riktigt bra. Dessutom får man två ögonkrämer i en burk, praktiskt!



 


In English: New year, new products to test! In this entry, I thought I'd continue to work my way through my favourites of 2010. This time, I'll focus on makeup and skincare for the face.

Which products have been your favourites during 2010? Feel free to copy the list and fill in with your own answers in a comment!


Face primer: I'm still in love with MAC prep + prime skin, it was acctually the first MAC product I ever bought a few years ago and I've worked my way through several bottles since then!
Concealer: MAC PRO longwear concealer is both creamy, easy to blend and doesn't look cakey on the skin, while it stays put really well.
Foundation: MAC PRO longwear foundation suits my skin perfectly.
Powder: I've been a long time fan of loose blot powder from MAC, but I recently switched to the finely milled Prep + Prime transparent finishing powder from the same brand.
Blush: Benefit sugarbomb turns my cheeks into glowy peaches. I'm so glad I bought it!
Highlighter: I'm naming a lot of MAC in this list, but Mineralize skinifnish in By candlelight makes my cheekbones glow!
Bronzer/Sculpting product: The enormous, luxurious casing with poudre éclat prodigeux from NUXE has got a tad cooler shade than most bronzing powders and works really great for my cool toned skin, even during winter!
Makeup remover: Dermalogica cleanse off oil gets rid of EVERYTHING! Both eye makeup, facial makeup and lip makeup.
Cleanser: Dermalogica special cleansing gel is still a huge favourite in my bathroom cabinet.
Exfoaliating facial product: Dermalogica Daily microfoliant makes my skin soft as a baby's bum. Love it!
Moisturizer: I fell in love with Aqualia thermal light from Vichy a couple of years ago, and it's still on top of my list of favourite moisturizers.
Eye cream: Eyeliplex-2 from Goodskin might be expensive, but a little really goes a long way and it works great. Plus, you'll get two creams in one jar, practical!




Paula

Jag håller med om precleanse. Tar bort ALLT!

2011-01-02 @ 14:03:10
URL: http://livehealthier.blogg.se/
Sarah

Du hade rätt om MAC släppmånad. =) Jag var förbi MAC Gbg idag och de sa Peacock i februari. De har inte fått in Champale än.

2011-01-02 @ 16:12:33
Purity

Paula: Den är GRYM!



Sarah: Tack för infon!

2011-01-04 @ 17:20:32
URL: http://purity.webblogg.se/
Lisa

Här kommer min version :)


Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy