Tan-tint


Rostade, bronzade toner med en klick av turkos! Med en bronzer är det lätt att fejka sig till lite färg i ansiktet, det gäller bara att applicera den på rätt ställen för att undvika att se orange ut eller att få en skarp linje mot halsen. En bronzer applicerar du sparsamt, på de punkter i ansiktet som solen träffar allra först naturligt - kinder, panna, näsa och haka.


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC select cover up concealer - NW20
  • e.l.f. mineral foundation - light
  • MAC mineralize skinfinish natural - light medium
  • MAC skinsheen bronzer stick - tan-tint
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • IsaDora eyeshadow quartet - golden sunset
  • MAC mixing medium water base
  • bareMinerals liner shadow - dare
  • d.j.v. beautenizer Fiberwig LX mascara
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • MAC lustreglass - love nectar



















Skuggornas placering: den ljusbruna skuggan på det rörliga locket, den guldiga skuggan i globlinjen. Den mörkbruna skuggan i yttre v:et och längs nedre fransraden, highlightern på brynbenet och i den inre ögonvrån.




In English: Roasted, bronzed tones with a hint of turquoise! With a bronzer, it's easy to fake a tanned face, if you apply it on the right spots to avoid being orange or getting a sharp line against your neck. A bronzer at it's best is applied sparingly at the areas of your face where the sun hits it first naturally - cheeks, forehead, nose and chin.

Shadow placement: light brown eyeshadow on the lid, golden eyeshadow in the crease. Dark brown shadow in the outer v and along the lower lash line, highlighter on brow bone and in the inner corner of the eye.




Aila

Det här var riktigt fint. Gillar't!

2011-05-10 @ 10:59:36
frida

men GUD så fint! fräscha färger till sommaren som du passar superbra i (: gillar att den turkosa linern ser lite nedtonad ut också (det kanske bara är på bilderna men ändå), det ser vardagstjusigt ut utan att vara fööör party liksom ^^

2011-05-10 @ 11:03:19
URL: http://bybabyf.blogspot.com
Andrea

Gud vad vacker du är!! Bra ljus på bilderna också :D

2011-05-10 @ 11:09:06
Andrea

Btw, gillar verkligen din foundation! Tycker att du har typ perfekt hy! :D Kanske ta och prova elf(tycker att ID innehåller för mkt glitter i sina) själv. Tycker den foundationen som du har nu ser bättre ut än MAC, som jag tror är mer täckande. Har du tips på någon bra foundation/mineralpuder för de som bara vill ha en bra bas. Jag har provat många av Mac Foundations, har till och med den tonande dagkrämen hemma.. men även den tycker jag ger mer täckning än vad jag behöver :S Tror jag ska satsa på mineralpuders... :)

2011-05-10 @ 11:12:59
Stef

You are so insanely pretty! That's a gorgeous look - I love the warm browns and golds with the bright turquoise liner!

2011-05-10 @ 11:32:41
URL: http://steffels.blogspot.com
Viola, Killer Colours

Linern! DROOL! Så himla snyggt.

2011-05-10 @ 11:33:52
URL: http://solomag.se/killercolours/
Katrin

Jättefint och sommarfräscht - gillar, gillar, gillar! :D

2011-05-10 @ 15:46:41
Emilie

Oh, du ser så solkysst och fräsch ut! Jag tycker det är så fint när man använder en så skild färg åt på eyelinern sådär! :)

2011-05-10 @ 16:28:46
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Belinda

Kommer det inget nytt tema snart? Taggad!! :)

2011-05-10 @ 21:14:50
URL: http://spellyourheart.wordpress.com
Omygloss

Vad kul! Jag gjorde nästan exakt likadan ögonsminkning idag, (innan jag tittade på ditt inlägg alltså)

2011-05-10 @ 21:21:16
URL: http://omygloss.blogg.se/
Makeup Look/Catharina

Supersnyggt!! Känns riktigt somrigt och härligt!

2011-05-11 @ 14:57:37
URL: http://makeuplook.blogspot.com
Purity

frida: tack! det är en liner i pulverform så man kan välja själv hur skir man vill ha den =)



Andrea: åh, tack gulle! jag brukar köra på mineralfoundation när det blir varmt ute, både för att hyn blir bättre så man inte behöver lika mycket täckning och för att min hy blir lite fetare. Jag gillar den jag har på bilderna här, e.l.f. mineral foundation, om man vill ha en lätt täckning.



Stef: Awh, thank you so much!



Viola: =D Tack!



Katrin: Tack tack!



Emelie: ja det blir en liten färgklick!



Belinda: Vi får se när det hinns med, är mycket nu med flytten till Veckorevyn och så!



Omygloss: haha, creepy!



Makeup look: ja, turkos och brons är dom absoluta sommarfärgerna =) plus korall!

2011-05-11 @ 17:55:50
URL: http://purity.webblogg.se/
Tova

Helt underbart! Var det en eyeliner eller en kajal du använde till det turkosa och i så fall vilken och från vilket märke?

2011-05-13 @ 07:53:45
URL: http://magnifik.blogg.se/
Purity

Tova: Det är en mineraleyeliner i lös puderform från bareMinerals som heter dare. Jag skriver alltid ut alla produkter jag har använt i inlägget, så det är bara att kika i listan.

2011-05-13 @ 11:57:45
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy