Favoriter 2010 - del 2


Jag fortsätter att lista mina favoritprodukter under 2010! Häromdagen listade jag några generella favoriter - prisvärda, budgetkap, lyxprylar och nya favoritmärken, men även de mest överskattade, överprissatta och sämsta produkterna. Idag utnämner jag mina favoritprodukter för ögon, läppar och naglar!

Vilka produkter har varit dina favoriter under året som har gått? Kopiera gärna listan och fyll i med dina egna svar i en kommentar!




Ögonskugga: Svårt svårt val! Får jag bara välja en så måste jag nog säga MAC satin taupe - den fungerar till allt, passar alla och har använts flitigt i år!
Eyeliner: MAC Chromaline. Samma härliga formula som fluidline, men vattenresistent!
Mascara: MAC Plush lash mascara ligger fortfarande obesegrad i topp.
Brynprodukt: Ögonskuggan Concrete från MAC matchar mina ögonbryn perfekt och är precis lagom hård för att det ska bli lagom med färg på penseln.
Ögonprimerprodukt: Urban Decay eyeshadow primer potion på klämtub.
Ögonskuggepalett: Urban Decays naked-palett är guld värd för mig när jag reser, den innehåller i princip alla naturliga skuggor man kan tänkas behöva plus en grå, en svart och en highlighter.
Läppstift: MAC Ruby Woo. Jag trodde inte att jag behövde det, men så fort jag hade fått det på mina läppar var jag kär - mitt nya favorit-röda!
Läppglans: Jag föll som en fura för bareMinerals 100% natural lipgloss i färgen Cupcake.
Vårdande läpprodukt: Chapstick är fortfarande min holy grail för nariga läppar.
Nagellack: Gah, det här är ju minst lika svårt som att välja min favoritskugga! Zoya Charla är nog det lack jag blev mest kär i när jag lackade det på naglarna, dock.
Överlack: The one and only, Seche vite.
Underlack: Nubar foundation har verkligen fallit mig på läppen sedan jag köpte det!
Vårdande nagelprodukt: OPI Avoplex cuticle oil to go. Nagelolja utan kladd som dessutom doftar supergott!





In English: I continue with listing my favourite products of 2010! I listed some general favourites the other day - budget catches, luxury splurges and new favourite brands, but also the most over-rated, over-priced and worst products. Today, I'll announce my favourites for eyes, lips and nails!

Which products have been your favourites during the year? Feel free to copy the list and fill in with your own answers in a comment!


Eyeshadow: Tough, tough choice! If I only get to pick one, I'll probably have to say MAC satin taupe - it works with everything, suits everyone and I've used it a lot this year!
Eyeliner: MAC Chromaline. The same great formula as fluidline, but water resistant!
Mascara: MAC Plush lash mascara is still my number one.
Brow product: The eyeshadow Concrete from MAC matches my brows perfectly and is just dense enough for me to pick up the right ammount on my brush.
Eye primer product: Urban Decay eyeshadow primer potion in a squeeze tube.
Eye shadow palette: Urban Decay's Naked palette has been really useful for me when travelling, it basically contains every neutral shade I could possibly need plus a grey, a black and a highlighter.
Lipstick: MAC Ruby Woo. I thought I didn't need it, but as soon as I had tried it on my lips, I was in love - my new favourite red!
Lipgloss: I instantly fell for bareMinerals 100% natural lipgloss in Cupcake.
Caring lip product: Chapstick is still my holy grail for scaly lips.
Nail polish: Argh, this is at least as hard to pick as my favourite eyeshadow! Zoya Charla is probably the polish I fell most in love with when wearing it on my nails, though.
Top coat:
The one and only, Seche vite.
Base coat:
Nubar foundation has really grown on me since I bought it!
Nourishing nail product:
OPI Avoplex cuticle oil to go. Cuticle/nail oil without any mess, plus it smells divine!





Lisa

Här kommer min :)


Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy