Favoriter 2010 - del 1


Jag har testat en hejdundrans massa produkter under 2010, och har både hittat nya favoriter och återupptäckt gamla. Jag har även stött på en del stolpskott, några riktigt underliga produkter och andra överhypade eller brutalt överprissatta produkter. Här kommer en lista över mina favoriter, och icke-favoriter, under 2010!

Vilka produkter har du fallit lite extra för, och vilka var de totala stolpskotten, under 2010? Kopiera gärna listan och fyll i med dina egna svar i en kommentar!


Årets...

Budgetkap:
e.l.f. Studio powder brush. En fantastisk borste till ett fantastiskt pris!
Lyxköp: Chanel rouge allure laque i färgen Dragon. Gaaah vad jag älskar det, den perfekta röda färgen i en härlig krämig, fyllig formula som blir som en blandning av läppstift och gloss på läpparna. What's not to love?
Reafynd: Nagellack från GOSH på 40% rea hos Matas i Malmö. Superfina och originella färger!
Nykomling: Sugarpill cosmetics. Jag har bara hunnit testa deras lösa ögonskuggor hittills, men jag är fortfarande dödligt sugen på de superfina paletterna!
Sämsta produkt:
Clinique even better clinical dark spot corrector. Mycket pengar för tomma löften om fina resultat, den här fungerar verkligen inte alls. Synd!
Konstigaste produkt: Betty beautys pubic hair dye. Kommentarer är överflödiga (nej, jag har inte testat) ;-)
Mest hypade produkt: Jag måste nog säga Urban Decays Alice in Wonderland-palett, som har gått för sinnessjuka summor på eBay och sålde slut snabbare än snabbast i butik.
Mest överraskande produkt: Medstop Swiss pharmacy daily care face cleansing gel. En riktigt bra rengöringsgel i budgetklass för dig med blandhy!
Mest överprissatta produkt: bareMinerals mascaror. Jag är inte beredd att lägga nästan 400 kr på en mascara, hur bra den än må vara!
Besvikelse: MAC Opulash mascara. Jag hade höga förväntningar, men den gjorde mina fransar till stenhårda spindelben som bröts av. Rakt ner i papperskorgen!
Kollektion:
Jag gillade verkligen Liberty of London-kollektionen från MAC som släpptes i våras. Urtjusiga förpackningar, och många produkter som föll mig på läppen!





In English: I've been trying out a lot of products during 2010, and I've both found new favourites and been reunited with old ones. I've also come across some real bad products, some wierd products and other over-hyped or brutally priced products. Here's a list over my favourites, and non-favourites, during 2010!

Which products have you liked a bit extra, and which were the lousy ones, during 2010? Feel free to copy the list and fill it in with your own choices in a comment!



This year's...

Budget catch:
e.l.f. Studio powder brush. A fantastic brush at a fantastic price!
Beauty splurge:
Chanel rouge allure laque in Dragon. I love this one so much, the perfect red shade in a creamy, rich formula which is a like mix between lipstick and gloss on the lips. What's not to love?
Sales find: GOSH polishes at 40% off at Matas in Malmö. Gorgeous and original shades!

Newcomer: Sugarpill cosmetics. I've only tried out the loose eyeshadows so far, but I'm still lemming the gorgeous palettes!
Worst product:
Clinique even better clinical dark spot corrector. A lot of money for empty promises about great results, this doesn't work at all. Such a shame!
Wierdest product:
Betty beautys pubic hair dye. Comments are redundant (no, I haven't tried it) ;-)
Most hyped product:
I guess I have to say Urban Decay's Alice in Wonderland palette, which is sold at ridiculous prices at eBay and sold out quicker than quickest in stores.
Most surprising product:
Medstop Swiss pharmacy daily care face cleansing gel. A great budget cleansing gel for combination skin!
Most over priced product: bareMinerals mascaras. I'm not prepared to pay almost 400 SEK for a mascara, no matter how good it is!

Dissapointment: MAC Opulash mascara. I had high expectations, but it transferred my lashes into rock solid spider legs that broke off. Straight into the trash bin!
Collection:
I really loved the Liberty of London collection by MAC that was released in the spring. Gorgeous packaging, and a lot of the products appealed to me!





Michilicious ~

Pubic hair dye xD

Lisa

Kul inlägg! Jag har gjort ett likadant på min blogg :)

Jenny / Rosella Eco Beauty

Har också hängt på i bloggen. Kul kategorier! :)

2010-12-28 @ 19:51:42
URL: http://rosellabeauty.wordpress.com
Fieran

For some unknown reason, BareMinerals items are so expensive in Norway and even Sweden. I noticed this with their mineral sunscreen - it's like 29 USD in the US, but in Norway it's like 499 NOK. Normally the price is 10x what it is in the US (29USD -- 299NOK).

2010-12-28 @ 20:14:47
URL: http://fieran.wordpress.com
Purity

Michilicious: Hehe =P



Lisa: Vad roligt att läsa! =)



Jenny: Kul att du ville hänga på du med!



Fieran: I know, it's riddiculous! =/

2011-01-04 @ 17:42:57
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy