Quick eyes - Spring green


Grönt = vår. Grönt är också, tillsammans med lila, den färg som de flesta känner sig bekväma att bära runt ögonen om man inte är van att bära mycket färg. Grönt är skönt, här kommer en quick eyes-tutorial på en vårig grön ögonsminkning!

In English: Green = spring. Green is also, together with purple, the colour that most people feel comfortable with wearing around their eyes if you're not used to wearing a lot of colour. Here's a quick eyes tutorial on a spring green eye makeup!






Produkter / Products used:
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - aquavert
  • Stila eyeshadow - green from All doll'd up palette
  • MAC eyeshadow - sassy grass
  • L'oréal studio secrets eyeshadow - 220
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC chromaline - black black
  • Dior Diorshow 360 mascara
  • H&M eyebrow fix
Verktyg / Tools:





Steg 1: Lägg en ögonskuggeprimer över hela locket, från frans till bryn, jag har använt Urban Decays Eyeshadow primer potion. Applicera ett tjockt lager löspuder under ögat för fånga upp nedfall när du applicerar ögonskuggan.

 

Step 1: Apply an eyeshadow primer on the entire lid, from lash to brow, I've used Urban Decay's Eyeshadow primer potion. Apply a thick layer of loose powder under your eye to catch fallout from when applying the eyeshadow.





Steg 2: Pressa på en ljus mintgrön ögonskugga på hela det rörliga locket med en platt ögonskuggspensel. Svep inte på skuggan, då får du onödigt mycket nedfall och förlorar mycket av skuggans intensitet. Jag har använt ögonskuggan Aquavert och pensel #239 från MAC.

Step 2: Press on a silver metallic eyeshadow on the lid with a flat eyeshadow brush. Don't sweep it on, it will create excess fallout and you will loose colour intensity. I've used the eyeshadow Aquavert and brush #239 from MAC.





Steg 3: Svep på en skimrig champagnefärgad highlighterskugga på brynbenet med en fluffig pensel. Jag har använt ögonskuggan 220 från L'oréal studio secrets och pensel #217 från MAC.

Step 3: Sweep a shimmery champagne highlighter eyeshadow onto the brow bone with a fluffy brush. I've used the eyeshadow 220 from L'oréal studio secrets and brush #217 from MAC.





Steg 4: Arbeta in en kalltonad mellangrön ögonskugga i en rund, fluffig pensel och svep på den längs globlinjen för att definiera och tona skarven mellan lockskuggan och highlightern. Jag har använt den gröna ögonskuggan ur Stilas all doll'd up-palett och pensel #224 från MAC.

Step 4: Work a cool medium green eyeshadow into a rounded, fluffy brush and sweep it on along the crease to define and blend the border between the lid and highlighter. I've used the green eyeshadow from the Stila all doll'd up palette and brush #224 from MAC.





Steg 5: För att definiera ögats form ytterligare och få lite mer färgintensitet, lägg en knalligt gräsgrön ögonskugga i det yttre v:et med samma pensel du använde för att lägga på den mellangröna skuggan. Jag har använt ögonskuggan Sassy grass från MAC.

Step 5: To further define the shape of the eye and get more colour intensity, apply a bright grass green eyeshadow in the outer v with the same brush as you used for applying the medium green eyeshadow. I've used the eyeshadow Sassy grass from MAC.





Steg 6: Borsta bort löspudret under ögat. Lägg highlightern du la på brynbenet i ögats inre vrå. Jag har använt pensel #222 från MAC till detta. Blanda de två mörkare gröna skuggorna med varandra och lägg längs nedre fransraden med en platt, stubbig pensel. Jag använde pensel #214 från MAC.

Step 6: Brush off the loose powder you applied under the eye. Apply the highlighter you used on the brow bone in the inner corner of the eye. I've used brush #222 from MAC for this. Blend the two darker greens with each other and apply along the lower lash line with a flat, stubby brush. I've used brush #214 from MAC.





Steg 7: Fyll i ögonbrynen och måla en eyelinervinge med svart eyeliner längs övre fransraden. Brynen har jag fyllt i med ögonskuggan Concrete och pensel #208 från MAC, och eyelinern har jag målat med MAC chromaline i färgen Black black och MAC #208.

Step 7: Fill in your brow and draw a winged eyeliner with black eyeliner along the upper lash line. I've filled in my brows with the eyeshadow Concreate and brush #208 from MAC, and I used MAC chromaline in Black black for eyeliner and applied it with MAC #208.





Steg 8: Avsluta med två lager svart mascara.

Step 8: Finish with two coats of black mascara.






HippiSara

va fint! :)

2011-03-15 @ 11:53:21
URL: http://hippisara.blogg.se/
Aila

Sommrigt, enkelt och fint!

2011-03-15 @ 11:58:50
Efwa

Härligt att du har fått lite tid för sminkningar. Snygg färg och kolla...dina ögon är ju jättegröna, med bärnstensbrunt. Läckert som tusan.

2011-03-15 @ 14:32:24
Annika

Sminkningen fick mig att tänka på de första "parkhängen", härligt med vår :)

2011-03-15 @ 16:51:37
URL: http://blushrush.blogg.se/
Anna

Du har en helt otroligt vacker ögonfärg :) Mina är en konstig färg :D

Underbar sminkning... jag har aldrig passat så vidare bra i grönt, men nu som då kan jag ändå använda det :)

Jag önskar jag sku få min liner lika bra som dig, min blir alltid jättebra på ett öga och sen skiter det sig på andra ögat.. därför vänder jag alltid sidan till på bilder ;) haha



kram

2011-03-15 @ 16:53:17
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Purity

HippiSara: Tack!



Aila: Kul att du gillade sminkningen! =)



Efwa: Ja, det underlättar verkligen med ljuset och att jag har haft väldigt få übertidiga mornar dom senaste veckorna!



Annika: Åh, jag längtar tills dess!



Anna: Grönt finns ju i så många olika nyanser, dom flesta brukar hitta nån som dom trivs i =) Jag har också problem med min eyeliner rätt ofta, då är det bara att börja om och göra rätt =/ shit happens!

2011-03-15 @ 18:24:13
URL: http://purity.webblogg.se/
roxcat

Väldigt fint och vårigt!

2011-03-15 @ 19:08:11
URL: http://roxcat.net/blog/
Sexy Sadie

Nydelig, må ha noe grønt på jobben i morgen, tenker jeg.

2011-03-15 @ 20:26:38
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
cia

Finfint! Vad heter det löspuder som du använder? Vad för "puff" använder du till den? Följer det med när man köper det kanske?

2011-03-15 @ 21:59:20
Vanessa

jag hade också en grön sminkning idag , din var jätte fin och vårig :)

2011-03-15 @ 23:10:18
URL: http://makeupbyv.blogg.se/
Sara

hejhej! när man går in på din blogg nu så kommer det upp ett "P" brevid adressen däruppe i fönstret. står det för Purity eller Produktplacering?? antar att det står för Purity men har ändå funderat på det eftersom det började dyka upp precis nu då den nya produktplaceringslagen kom, & P:et är väldigt likt det P:et som kommer användas som symbol för produktplacering :S



jag tror inte att det är såhär, ville bara höra ändå! jag har ingen koll ens på om dena lag kommer gälla bloggar, är det nån som har koll på det som kan svara?



hursomhelst så älskar jag din blogg!

MVH :)

2011-03-16 @ 07:42:30
Purity

roxcat: tack!



Sexy Sadie: =D



cia: under ögonen som "skydd" använder jag ett billigt no-name löspuder, i ansiket använder jag MAC loose blot powder (som tyvärr utgått ur det svenska sortimentet) eller MAC prep + prime transparent finishing powder. Jag använder faktiskt inte puderpuff, jag tycker det blir för pudrigt. Sveper på lite med en stor puderborste istället.



Sara: det står för "purity" och inte för "produktplacering", vad trist att du fick den associationen, hade inte ens tänkt tanken =/ kanske får göra en ny så det inte blir några missuppfattningar... Den nya lagen fällen enbart för TV, vad jag har förstått, men ingen produktplacering äger rum på min blogg. Jag skriver om vad jag vill skriva och mina inlägg är absolut inte till salu.

2011-03-16 @ 08:24:40
URL: http://purity.webblogg.se/
caroline

Superbra tutorial! Skulle du kunna göra en om hur man skuggar ögonen också! :)

2011-04-01 @ 17:30:53
URL: http://idacarolinesvard.blogg.se/
hanna.NL

hjälp vad snygga sminkningar du gör! :o

2011-04-02 @ 09:26:46
URL: http://nordluuuuund.blogg.se/
Purity

caroline: du hittar en sotningstutorial här: http://purity.webblogg.se/2010/november/quick-eyes-klassisk-sotning.html



hanna.NL: Åh, tack! =D

2011-04-03 @ 14:12:14
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy