MAC - Alice + Olivia collection


Varje år släpper MAC minst en kollektion ihop med en känd designer. Tidigare har vi sett samarbeten tillsammans med bland annat Alexander McQueen och DSquared2, och i år görs samarbetet ihop med den amerikanska designerduon Alice + Olivia. Desvärre verkar det i dagsläget som att kollektionen endast släpps i USA, Japan och Korea, vilket jag tycker är himla tråkigt. Fler MAC-kollektioner hit till Sverige, tack!



OBS! Denna kollektion kommer tyvärr inte till oss i Europa som det ser ut i dagsläget.



MAC Alice + Olivia
Release date: July 8th 2010 (US), August 2010 (Japan/Korea)





Dazzleglass Creme ($18.00)
  • Sparklicious - Creamy pale pinky white with soft multi-dimensional pearlized pigments (Limited Edition)
  • If it’s Pink… - Hot pink with soft multi-dimensional pearlized pigments (Limited Edition)
  • I Want Candy - Hot yellow with soft multi-dimensional pearlized pigments (Limited Edition)

Pigment ($19.50)
  • Later - Black with transforming purple pearlized pigments (Limited Edition)
  • If It Sparkles… - White with transforming pink pearlized pigments (Limited Edition)
  • Partylicious - Turquoise with silver pearlized pigments (Limited Edition)

Nail Lacquer ($12.00)
  • Morning After - Creamy turquoise (Cream) (Limited Edition)
  • So Rich So Pretty - Bright purple with pearlized pigments (Frost) (Limited Edition)
  • Military - Black matte with silver suede pearl (Matte with Pearl) (Limited Edition)






OK. Jag MÅSTE lägga vantarna på samtliga tre pigment, dom låter ju hur coola som helst!!!


In English: Each year, MAC launches at least one collection in collaboration with a famous designer. MAC has given us collections in collaboration with Alexander McQueen and DSquared2 among others in the past, and this year, the collaboration is together with the american designer duo Alice + Olivia. Unfortunally, it seems like this collection will only launch in the US, Japan and Korea. Booo!


OK. I NEED to get my hands on all three pigments, they sound awesome!!!


Source: Temptalia





Emma

Ännu en som inte kommer hit, jaja de var snygga saker iallafall. Det vita pigmentet lät härligt :)

2010-04-13 @ 19:11:45
URL: http://emla82.blogspot.com
Emz

Jag brukar inte gilla hela kollektioner men den här ser riktigt fin ut! Vill ha alltihop ju! :D

2010-04-13 @ 20:05:45
URL: http://emz.se/beauty
Potatisbruden, <3 x'3

Jag längtar efter att få se swatches på allt! Jag skulle gärna prova I Want Candy och pigmenten, vad synd att kollektionen icke kommer till Sverige... Har ingen kontakt i USA... Utom min bästis, hennes pappa är amerikan så hon åker dit ibland. Jag vill att hon ska langa smink till mig nästa gång hon åker dit!! >.<

2010-04-13 @ 21:58:46
URL: http://michilicious.blogg.se/
Lina

Åhh jag som verkligen ville se denna kollektion, piss!

Måste försöka få tag på pigmenten ändå, de låter helt fantastiska!!!

2010-04-13 @ 22:20:13
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
peachgirl

Ah vad snyggt det ser ut! Jag är sugen på det gul/gröna lipglosset! När ska MAC inse att vi behöver en EU-onlineshop? Komigen MAC!

2010-04-13 @ 22:56:59
Mayaline

Ja tack till pigmenten och det rosa dazzleglass creme. EU onlineshop vore ingen dum idé!

2010-04-14 @ 08:03:14
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Purity

Emma: Ja, visst är det tråkigt att vi inte får den hit till Europa! =/



Emz: Det är så himla typiskt att just de kollektioner man är mest sugen på inte kommer hit =(



Potatisbruden: Hoppas på en stor smink-loot från USA för din del då!



Lina: Eller hur, samma här =/ Visst låter pigmenten fantastiska, är jättesugen på dom!



peachgirl: Eller hur! Eller ännu bättre, en skandinavisk shop. Det skulle lösa så himla många problem!



Mayaline: Jag väntar med spänning på en webshop vi här i Sverige kan klicka hem MAC från, hoppas det kommer snart!

2010-04-14 @ 13:54:47
URL: http://purity.webblogg.se/
Fridde

Den vita låter väldigt lik Pink Opal, eller har jag fel då?

2010-04-17 @ 00:59:00

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy