MAC #109


En borste jag har suktat över länge och äntligen kommit mig för att köpa är den lilla täta multitaskingborsten för ansiktet, MAC #109.

#109 är en ganska liten och tät ansiktsborste av svart gethår. Den här lilla borsten har många användningsområden, både till puderprodukter och krämprodukter.




Trots att jag brukar föredra borstar av äkta hår till puderprodukter och borstar av syntet till krämprodukter så fungerar den här borsten väldigt, väldigt bra till krämprodukter. Jag trodde att jag hade hittat den perfekta foundationborsten när jag köpte min #187, men efter att ha testat #109 till samma ändamål så är jag nog fast. #187 ger ett mer airbrushat resultat, speciellt om man jobbar med den i stöpplande rörelser, medan #109 ger ett väldigt mjukt och naturligt resultat. Båda borstarna ger hög täckningsförmåga och är väldigt lätta att bygga lager med, men just nu är jag nog snäppet mer förtjust i #109 än i #187.

#109 är även precis i lagom storlek för att applicera contouringprodukter, highlightingprodukter, bronzingpuder och rouge med. Eftersom den är så pass tät så är den bra att ha till hands då man vill blenda skarpa linjer. En riktig kameleonborste, med andra ord!

MAC #109 går att köpa vid samtliga MAC-diskar och kostar ca 355 kr.


In English: I've been wanting this small, dense multi tasking brush for a while now and finally decided to open my wallet and buy the #109 from MAC.

MAC #109 is a fairly small and dense mop shaped brush made out of black goat hair. This brush gives you a lot of options for using with both powder and cream products.

Allthough I usually prefer brushes made out of nautral bristles for powders and synthetic bristles for cremes/liquids, the #109 works amazingly well with creme products. I thought I had found the perfect foundation brush when I bought my #187, but I think that the #109 have proved me wrong. The #187 gives a more airbrushed result if you use the stippling technique, while the #109 gives a very soft and natural result. Both brushes provides great coverage and allows you to build layers. I do think that my #109 is the favourite at the moment, though!

#109 is also perfect to use with contouring and highlighting products, bronzing powders and blushes. Its denseness also makes it perfect to blend harsh lines with. A real multitasker, in other words!

MAC #109 is available for purchase at all MAC counters and retails for about 355 SEK.





Therése (Heartcore)

Den här har jag också suktat efter bra länge! Speciellt för att prova med foundation och contouring. Det lär svida i plånboken snart ...

2009-07-27 @ 23:11:56
URL: http://www.heartcore.se
Purity

Therése: Den är inte så värst dyr om man jämför med andra ansiktsborstar, men ja, det är ju en smärre investering =/

2009-07-28 @ 14:26:01
URL: http://purity.webblogg.se/
pandora jewellery

MAC #109 is available for purchase at all MAC counters and retails for about 355 SEK?

2010-07-05 @ 07:29:43
URL: http://www.pandora-eshop.com/
Purity

pandora jewellery: um, yes? I'm sorry but I can't understand what your question is.

2010-07-05 @ 07:42:32
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy