Impassioned


Impassioned från MAC är nog det knalligaste rosa läppstiftet jag äger, det är på gränsen till neonrosa. Väldigt väldigt färgstarkt och helt galet snyggt, speciellt när man har fått lite sol på kinderna! Är man fortfarande vinterblek som jag så värmer en ljus bronzer med rosa undertoner upp.


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC PRO longwear concealer - NW15
  • MAC PRO longwear foundation - NW20
  • MAC mineralize skinfinish natural - light medium
  • Deborah bronzing powder - 1
  • Deborah bronzing powder - 3
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - all that glitters
  • MAC eyeshadow - cork
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC chromaline - black black
  • L'oréal lash architect 4D mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - impassioned




















Skuggornas placering: All that glitters på det rörliga locket, Cork i globlinjen, yttre v:et och längs nedre fransraden. Shroom som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån.




In English: Impassioned from MAC is probably the brightest pink lipstick I own, it's on the border to neon pink. Very very bright and crazily gorgeous, especially for spring and summer! If you're still winter pale like me, a light bronzer with pink undertones warms up the cheeks.

Shadow placement: All that glitters on the lid, Cork in the crease, outer v and along the lower lash line. Shroom as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.




Sanna

snyggt som tusan!

2011-03-19 @ 16:52:23
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
olivia

hej! jag undrar en sak, letar efter contouring och highlighting -powders (de som jag har läst att du använder) kan ej hitta dem på macs hemsida. Finns de kvar? ligger de kanske under powder-kategorin? eller blush-kategorin? :D

kram!

2011-03-19 @ 17:01:34
bella

jag kikade på detta igår vid macdisken i gbg, kommer nog bli mitt nästa läppstift :)

du passar superbra i starka läppfärger, ett av de bästa på dig tror jag! :)

2011-03-19 @ 17:25:34
URL: http://bellaplutt.blogspot.com
Adeline

Hello



Very nice ! The colors used for the eyes are perfect to go to work. I'll try to re-create the look : I own all the required shadows ;)

I am not used to wearing so "powerful" colors on the lips, so I will go for something more neutral but it suits you very well.



About your answer to my first comment :

My pleasure ;), your blog is so enlightening and enjoyable !

By the way, in my first comment I forgot to tell two things ;)

- thanks for taking the time to translate your posts into English,

- the quality of your pictures is impressive !



2011-03-19 @ 17:43:54
Viola, Killer Colours

Attans alltså, jag som satt och övervägde att klicka hem Impassioned imorse! Nu måste jag ju. Haha.

2011-03-19 @ 18:24:08
URL: http://solomag.se/killercolours/
Omygloss

Galet snyggt, helt klart!

2011-03-19 @ 18:46:44
URL: http://omygloss.blogg.se/
delinda

just loveee läppstiftet :)

2011-03-19 @ 20:31:38
URL: http://dolcedelinda.se
Jodine

Läppstiftet var ju riktigt jävla snyggt alltså!

2011-03-19 @ 21:47:15
Madde

Bara älskar färgen på läppstiftet, underbart. Och din make up är superfin.

2011-03-20 @ 08:24:08
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Purity

Sanna: Tack!



olivia: sculpt/shape-pudren är desvärre PRO-produkter så dom finns inte att köpa i Sverige... Men dom brukar släppas i duo-dosa som LE då och då!



bella: go get it! Tack =)



Adeline: Thank you! It would be great to see your version of it =)



Viola: Du skulle vara helt FAB i det!



Omygloss: Tack så mycket!



delinda: insanely bright =D



Jodine: Tack!



Madde: Tack ska du ha!

2011-03-20 @ 14:30:05
URL: http://purity.webblogg.se/
Lina

Riktigt snyggt! Älskar Impassioned, är ett sånt fantastiskt snyggt läppstift!

Hur tycker du att L´Oreals 4D mascara är?

2011-03-20 @ 17:27:26
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Purity

Lina: Tack! Jag gillar mascaran men ogillar borsten...

2011-03-21 @ 16:55:53
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy