MAC - Viva Glam Gaga 2 collection


Varje vår lanserar MAC ett eller två nya läppstift, oftast kompletterat med matchande läppglans, i sin Viva Glam-linje. För andra året i rad är nyansen på både stift och gloss inspirerad av Lady Gaga, och varenda krona från varje såld Viva Glam-produkt går direkt till MAC AIDS fund som hjälper människor över hela världen som har drabbats av HIV/AIDS. Look pretty for a good cause, med andra ord! 


MAC Viva Glam Gaga 2
Release date: February 2nd 2011 (US/Canada), March 2011 (International)



No bad romance here. If anything thos love affair's going stronger than ever... After the monster tour mayhem, Gaga's back to being our Viva Glam goddess once again, spreading the good word about the impact of HIV/AIDS on women, men and children everywhere. We're unveiling a hot new shade inspired bu the lady and her passions, in both lipstick and lipglass. And by now you (and the world) know every cent from the sale of MAC Viva Glam goes toward the MAC AIDS fund. The MAC world feels like a permanent part of the Gaga galaxy, doesn't it? On the VG displayer as a limited edition for a full 12 months.



Lipstick ($14.50 / 180 SEK)
  • Viva Glam Gaga 2 - Light warm beige (Amplified)
Lipglass ($14.50 / 165 SEK)
  • Viva Glam Gaga 2 - Light neutral pinked beige
















Jag måste bara börja med att säga att ÅÅÅÅH vad jag älskar promobilden! Vilket sug i Gagas ögon, wow!

Läppstiftet är en av de mest nude:iga nude-nyans jag någonsin har testat. Jag brukar oftast välja nude-nyanser med lite rosa i sig, det här drar mer mot gult vilket får mig att spontant känna att det passar varma hudtoner bättre än kalla. Är man riktigt blek som Lady Gaga och inte har så pigmenterade läppar så blir det här nog mer persikofärgat (ursnyggt!), är man som jag bara lite ljus i huden blir den så nude som man bara kan komma. Formulan är härligt krämig, har hög täckning och framhäver inga torrflagor.


In English: Each spring, MAC launches one or two new lipsticks, often completed by matching lipglosses, in their Viva Glam line. For the second year in a row, the shade of both lipstick and gloss is inspired by Lady Gaga, and every penny from every sold Viva Glam product goes directly to MAC AIDS fund which helps people all over the world that are affected by HIV/AIDS. Look pretty for a good cause, in other words!
I just have to start out by saying OOOH how I love the promo picture! The intensity in Gaga's eyes, wow!
The lipstick is one of the most nude nude shades that I've ever tried. I usually pick nudes wich a touch of pink in it, this leans more towards yellow which spontanely makes me feel that it suits warm skin tones better than cool. If you're as pale as Lady Gaga and your lips aren't that pigmented, this might be more of a peach shade on your lips (gorgeous!), if you're like me and only have light skin, it's as nude as nude gets. The formula is creamy and lush, has got high coverage and doesn't accentuate dry lips.
In English: Each spring, MAC launches one or two new lipsticks, often completed by matching lipglosses, in their Viva Glam line. For the second year in a row, the shade of both lipstick and gloss is inspired by Lady Gaga, and every penny from every sold Viva Glam product goes directly to MAC AIDS fund which helps people all over the world that are affected by HIV/AIDS. Look pretty for a good cause, in other words!

I just have to start out by saying OOOH how I love the promo picture! The intensity in Gaga's eyes, wow!

The lipstick is one of the most nude nude shades that I've ever tried. I usually pick nudes wich a touch of pink in it, this leans more towards yellow which spontanely makes me feel that it suits warm skin tones better than cool. If you're as pale as Lady Gaga and your lips aren't that pigmented, this might be more of a peach shade on your lips (gorgeous!), if you're like me and only have light skin, it's as nude as nude gets. The formula is creamy and lush, has got high coverage and doesn't accentuate dry lips.



Please remember to link back to this post if you wish to share this information and pictures on your website/blog!




Emma

Åh läppstiftet ser fantastiskt ut, precis den nyansen jag letat efter!

2011-02-16 @ 11:13:57
URL: http://agilitycorona.blogg.se/
Aila

Fult, fult, fult det fulaste MAC stiftet EVER!

2011-02-16 @ 12:37:24
HippiSara

Det ser lite ut som Circe från NYX, äger du det? Om du gör, kan men få se en jämförelse? Stiftet ser lockande ut men om det är snarlikt Circe, är det ingen idé att jag köper detta också! :)

2011-02-16 @ 15:44:08
URL: http://hippisara.blogg.se/
Efwa

Jag har circe från NYX och kan kanske fixa om jag och Sanna träffas snart.

2011-02-16 @ 16:00:13
Anna

Jag skulle gärna köpa Viva Glam produkter och Lady Gaga är en av mina favoritartister :) Detta tror jag dock skulle bli alldeles för nude för mig, men man vet ju aldrig då jag inte provat :)

Bilden av Lady Gaga är ju bara för underbar, du har så rätt att hon har ordentligt sug i blicken :)



Kram

2011-02-16 @ 16:32:40
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
fannis beautyblog.

åh vad glad jag blir! detta läppstiftet är amplified, förra var lustre. gillar amplified mycket mer! :) detta blir definitivt ett must-have!

2011-02-16 @ 16:37:42
URL: http://makeupbyfanni.blogg.se/
Emma

Detta är ett väldigt snyggt läppstift och det satt väldigt bra på läpparna. I <3

2011-02-16 @ 18:58:39
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Emma: Kul att du gillar et!



Aila: Ääh, så illa är det inte - det ser nog bara bättre ut på vissa än andra =) Maria Montazami skulle nog gilla det!



HippiSara: What Efwa said! =)



Anna: Ja det är väldigt nude, jag är mer förtjust i det första som är rosa. Men man kan ju alltid prova, det kostar ju inget!



fannis beautyblogg: jag gillar både lustre och amplified, på olika sätt. Beror lite på vad för resultat man vill ha.

2011-02-16 @ 19:01:28
URL: http://purity.webblogg.se/
Beauty by Tanci

Älskar läppglanset i serien :). Riktigt snyggt och lite kallare nyans än på läppstiftet.



2011-02-17 @ 12:21:38
URL: http://beautybytanci.se
Emilie

wow, promobilden var verkligen urläcker! Jag vet dock inte om den nyansen skulle passa mig speciellt bra ^^

2011-02-17 @ 14:14:55
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Sara

detta MÅSTE jag ha! var kan man köpa det online? säg inte e-bay för jag kan inte skaffa ett konto där =( & kan inte köpa det "irl" för jag bor sjukt långt norrut, alltså inte alls i närheten av sthlm, gbg eller malmö, & det finns väl inte i mindre städer? =(



puss!

2011-02-17 @ 20:13:24
Purity

Beauty by Tanci: jag tycker det ser varmare ut på vissa bilder och kallare ut på andra... Ska bli spännande att jämföra dom i verkligheten.



Emilie: Ja visst är den!



Sara: Det kommer att finnas att köpa online via Kicks.se från och med i mars =)

2011-02-17 @ 21:35:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Liz

Hoppas man hinner få tag på det i mars.

Kommer det säljas på kicks online shop?

2011-02-21 @ 16:32:11
Purity

Liz: Japp, det kommer säljas online med. Både stift och gloss kommer vara permanenta under 12 månader, så det ska nog gå att få tag på =)

2011-02-21 @ 18:02:09
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

tror du senaste nyansen fortfarande finns kvar, den ljusrosa då? :)

2011-02-25 @ 23:06:13
URL: http://finest.se/smultronsnäcka
Purity

Anonym: När de här släpps i butik så försvinner Viva Glam Gaga från förra årets kampanj (de rosa) ur sortimentet.

2011-02-26 @ 17:06:42
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy