China Glaze - Island escape collection


Tradition från China Glaze är att släppa en kollektion med färgstarka lack varje sommar. Förra året fick vi stilla vårt neon-begär med Poolside-kollektionen, i år vankas det färgstarka krämlack, skimmerlack och glitterlack!


China Glaze Island escape
Release date: April 2011 (US/International)





Nail Lacquer (99 SEK)
  • Papaya punch - orange creme
  • 108 Degrees - pink glitter
  • Señorita Bonita - purple glitter
  • Blue Iguana - blue glitter
  • Cha Cha Cha - apple green shimmer
  • Electric Pineapple - yellow creme



Papaya punch, 108 Degrees, Señorita bonita, Blue iguana, Cha cha cha, Electric pineapple


Utifrån promobilderna så ser Cha cha cha ut att påminna om Midori från Zoya - ett av mina favoritgröna lack! Papaya punch och Electric pineapple ser ut att likna två av neonlacken som släpptes förra året som jag redan har, men jag är nyfiken på en närmare titt på de fyra andra lacken!


In English: A tradition from China Glaze is to release a collection with bright colours every summer. Last year, our neon needs were satisfied with the Poolside collection, this year's collection offers bright cremes, shimmers and glitters!
Judging by the promo shots, Cha cha cha reminds me of Zoya Midori - one of my favourite greens! Papaya punch and Electric pineapple looks very similar to two of the neons that were released last year that I already own, but I'm curious about taking a closer look at the four other polishes!
In English: A tradition from China Glaze is to release a collection with bright colours every summer. Last year, our neon needs were satisfied with the Poolside collection, this year's collection offers bright cremes, shimmers and glitters!

Judging by the promo shots, Cha cha cha reminds me of Zoya Midori - one of my favourite greens! Papaya punch and Electric pineapple looks very similar to two of the neons that were released last year that I already own, but I'm curious about taking a closer look at the four other polishes!


Source: Chic profile




Aila

Nää, verkligen ingenting som tilltalar. Känns som att jag redan har alla färger!

2011-02-05 @ 19:03:56
Emma

Inte så värst kul, men ska kolla in den gröna!

2011-02-05 @ 19:17:38
URL: http://emla82.blogspot.com
Lilly

jag gillar verkligen alla färger!tycker att dem är härliga och somriga!

2011-02-05 @ 23:51:55
URL: http://varaandetag.blogspot.com
Elisa

Woah... beautiful colors! I love them!

2011-02-06 @ 12:45:15
URL: http://multicolorlips.blogspot.com
Purity

Aila: Mm, samma här men är fortfarande nyfis på glitterlacken - avvaktar swatches!



Emma: Ska bli spännande att se swatches, dom kan skilja sig rejält från promobilderna...



Lilly: ja, knalliga färger = sommar!



Elisa: I love bright polishes! I'll wait and see if any of them are unique enough for me to get them =)

2011-02-07 @ 18:37:16
URL: http://purity.webblogg.se/
Carolina

Jag kan ärligt säga att kommer de inte upp på tradera eller syns på stans hyllor kommer jag nog inte leta efter någon av dem, MEN däremot vill jag inte förneka hur läckra flaskorna är! Såklart föll jag för lila senõrita bonita, och vidare på blue iguana och cha cha cha för att slutligen snegla bakåt igen på 108 degrees. Lika bra att konstatera att de fyra i mitten gärna får flytta hem till mig ;)

2011-02-09 @ 07:50:30
Purity

Carolina: Kicks brukar ta in China Glazes sommarkollektioner, både i butik och online, spana där!

2011-02-09 @ 19:11:42
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy