Min sminksamling, två år senare - ögonprodukter


Vi rullar vidare med att beta av min sminksamling - i det här inlägget tänkte jag visa det jag har allra mest av, nämligen ögonskuggor, ögonpennor, mascaror och andra ögonprodukter. Jag är en riktig ögonskuggsjunkie!

In English: Let's move on with the view of my makeup collection - in this entry, I thought I'd show you the products I own the most of - eyeshadows, eye pencils, mascaras and other eye products. I'm a real eyeshadow junkie!



Neutral MAC eyeshadow palette: Mink & sable, Henna, Warming trend, Tempting, Woodwinked

Smoke & diamonds, Club, Concrete, Espresso, Cork

Moth brown, Satin taupe, Style snob, Mulled cider, Glamour check!



Blue MAC palette: Deep shade, Love lace, Suave intentions, Wisteria

Climate blue, Atlantic blue

Deep truth, Freshwater, Electric eel



Black/white MAC eyeshadow palette: Gesso, Crystal avalanche, Finery, Siverthorn

Knight, Charred, Divine night

Black tied, Mont black, Carbon



Highlighter MAC palette: Solar white, Phloof!

Sugarshot, Shroom (really, really need to buy a new one), Nanogold

Brulé, Femme fi, Grand entrance



Purple MAC palette: Parfait amour, Top hat, Indian ink, Purple haze, Crazy cool

Satellite dreams, Very violet, Lotusland, Stars n' rockets

Vibrant grape, Hepcat, Romping



Yellow/Orange MAC palette: Going bananas, Canary yellow, Bright future, Chrome yellow, Goldenrod

Goldmine, Juiced, Off the page, Firespot, Amber lights

Orange, Red brick, Coppering, Beauty marked



Green MAC palette: Aquavert, One off, Sassy grass, Wondergrass

Springtime skipper, Humid, Velvet moss

Lime, Lucky green, Bitter, Rated "R"



Pink MAC palette: Wintersky, Sunset B, Passionate

Sushi flower, Hot hot hot, Cranberry

Girlie, Expensive pink, Paradisco , Coral



Turquoise MAC palette: Strike a pose, Stormwatch, Pompous blue, Cool heat

Parrot, Haunting, Steamy

Bottle green, Gulf stream, Newly minted, warm chill



Other palettes: MAC Devil may dare palette, MAC colour forms cool palette, Inglot custom palette

Art deco custom palette, MAC colour forms warm palette, Barbie loves Stila palette





MAC mineralize eyeshadows in love connection and young punk, MAC gilded ash metal-x, MUS winterland
L'oréal studio secrets 362, FACE chiffon, MUS east, MUFE #92
L'oréal studio secrets 282, 370, 220, 590



Urban Decay eyeshadow transforming potion and eyeshadow primer potion, MAC opulash and studio fix lash mascaras, MAC prep + prime lash, MAC greasepaint sticks in slick black, greengrease and french quarter, MAC shadesticks in sea me, sharkskin and royal hue, MAC penultimte brow marker and eyeliner, Eyeko graffiti eyeliner in black, H&M eyebrow fix


 

Pencils: MAC undercurrent, black russian, engraved, wolf, molasses, fly-by-blue, miss fortune, rave, feline, NC15/NW20, Urban Decay 24/7 glide on eye pencils: burboun, lust, electric, covet, lucky, yeyo, stash, zero and 1999, L'oréal studio secrets pencil in grey, Oriflame wild west couture eye pencil, NYX jumbo eyeshadow pencils in milk and black bean



MAC paint pots in artifact, nice vice, bare study, mosscape, blackground,

cash flow and delft, MAC black black chromaline, MAC fluidlines in blacktrack and dipdown,

MUS energy high tech lighter, Bobbi brown starry purple cream eyeshadow, Artdeco eyeshadow base, e.l.f. cream eyeliner



MUS eyedusts: paragon, brilliance, perfect, victory

MUS pink glitter, MUS green stardust, MUS #2011 eyedust, NYX yellow gold pearl pigment

NYX glitters: discoball, glam gold, neon orange, NYX apple glitter



MaxFactor mystic moon duo, MUS tri brow colour, Oriflame wild west couture brow trio

MaxFactor supernova pearls duo, Oriflame wild west couture eyeshadow trio, MaxFactor Queen bee trio



MAC pigments: basic red, platinum, gold, reflects transparent teal glitter, chocolate brown, blue brown, tan, emerald green

frost, pinked mauve, quietly, teal, reflects blackened red glitter, off the page, pink pearl, violet, push the edge

deep blue green, golden olive, teal, cocmotion, fuchsia, vanilla, old gold



Pigment samples from Ninja Minerals, No-name glitters and pigment samples from Sugarpill



Pigment samples from MAD minerals, Pure luxe, Fyrinnae and Taylor made minerals



MAC pigment and glitter samples






anna

det är helt sinnessjukt mycket smink du har!

jag tänker lite på bäst före datum, saker håller ju inte hur länge som helst. visst, skuggor om man är noga med att hålla fingrar borta och penslar rena. men allt det andra. hinner du använda upp allt det där på tre-sex-tolv månader? (är ju olika hållbarhet på produkterna..) hur gör du? stuntar i datum och har en bakteriesamling?

2010-09-17 @ 15:38:19
Emelie

drool! Som sagt, jag har EN(!) ögonskugga från MAC. Men jag har desto fler samples från MAD och det finns ingen risk för att de någonsin ska ta slut.



Om jag får leka med dina ögonskuggor får du leka med mina nagellack - ok? ;)

2010-09-17 @ 15:38:58
URL: http://www.pssion.se
Honi

Oj vilken himla massa! Vart har du köpt dina paletter som du fyller macskuggor i?

2010-09-17 @ 15:39:11
URL: http://honi.blogg.se/
Purity

anna: Bäst-före datum tycker jag att man ska ta lite med en nypa salt. Är man noga med att inte pilla med fingrarna och desificerar sina produkter med jämna mellanrum (jag sprayar puderprodukter och krämprodukter och doppar läppstift i isopropylalkohol) så håller saker sig fräscha bra mycket längre än vad det står på förpackningen. Jag går efter hur saker ser ut, luktar och beter sig snarare än efter datum, och speciellt puderprodukter håller sig fräscha i princip för alltid så länge man inte petar i dom med fingrarna. Inga bakteriehärder i min sminklåda inte, är det nåt som är ofräscht så ryker det! Enda jag är noga med att kasta efter ett visst antal månader är mascara, för det är en så bakteriekänslig produkt. Jag har skrivit lite mer om hållbarhetstider och hur jag förhåller mig till dessa personligen här: http://purity.webblogg.se/2010/february/hallbarhetstid-pa-smink.html



Emelie: Deal! =D



Honi: Jag har köpt dom på MAC på Åhléns city i Stockholm, tror att dom ska finnas att köpa på kicks.se med =)

2010-09-17 @ 15:47:41
URL: http://purity.webblogg.se/
Honi

Tusen tack Purity :) Du är verkligen våran svenska mac-guru! Ska beställa lite via deras webshopp när jag kommer upp till sverige och hälsar på, jag ser att du gillar shroom. Skulle du rekommendera den som en bra skugga från mac? Vill gärna ha något färgglatt och skimrigt också men jag verkar inte riktigt kunna bestämma mig, du kanske har något tips?

2010-09-17 @ 15:58:14
URL: http://honi.blogg.se/
Aila

Like your stash;);)!

2010-09-17 @ 16:08:37
Anna

Så underbart bara att se dina paletter, härligt!!

2010-09-17 @ 17:28:04
URL: http://pysselanna.blogg.se/
maria

vet inte om det är ett slarvfel eller inte, men i den lila paletten misstänker jag att skuggan heter "vibrant grape" och inte "vibrant rape" :P

2010-09-17 @ 17:51:02
bella

Underbar syn! Kan knappt titta mig mätt.

2010-09-17 @ 18:24:51
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
anki

ROFLOL... Vibrant Rape!



Nu slipper jag ha dåligt samvete för min stash iaf, ha ha ha! Du har bra mycket mer!

2010-09-17 @ 19:53:44
Carina

Ser att någon är extra förtjust i MAC ;)



Såg att någon skrev om hållbarhet på ögonskuggor. Jag har lärt mig att ögonskuggor kan hålla hur länge som helst bara man inte stoppar ner fingrarna eller smutsiga penslar i skuggan.

2010-09-17 @ 20:55:01
URL: http://www.totalbeauty.se
Matilda

Oj, vilken härlig samling! Är det många Mac-skuggor du saknar eller har du snart alla i det ordinarie sortimentet?



2010-09-17 @ 22:53:28
El

Jisses vilken samling! Yay! :)

2010-09-18 @ 08:54:03
URL: http://elmikas.blogspot.com
Alice och Louise

Heter den där lila ögonskuggan längst ner i vänstra hörnet av Lila-paletten verkligen "Vibrant rape"?

Det kan såklart vara ett stavfel ;)

Undrar bara :D

2010-09-18 @ 10:29:08
URL: http://bunnymakeup.blogg.se/
Purity

Honi: var bor du nånstans? Finns ju MAC i de allra flesta länder. Shroom rekommenderar jag verkligen, det är en highlighter som passar till precis allt =) vad gillar du för färger?



Aila: me too ;-)



Maria: whoops, gick visst lite fort när jag skrev där =p



Bella: =D



Anki: det finns alltid nån som har mer än en själv, jag brukar jämföra mig med temptalia när jag funderar över om jag har för mycket ;-)



Carina: japp, ögonskuggor och rouge håller i princip för evigt så länge man sköter hygienen!



Matilda: många av mina skuggor är LE, så saknar faktiskt en hel del permanenta. Därav extrautrymmet i paletterna ;-)



El: whee =D



Alice och Louise: hehe nä det var ett slarvstavfel, den heter vibrant grape =p har ändrat det nu!

2010-09-18 @ 11:45:21
URL: http://purity.webblogg.se/
Carolina

Oj vilken spännande och fin samling! Precis som Emelie skriver så består min skuggsamling också till stora delar av MAD samples pigment, men jag är så nöjd över dom, de är inte på långa vägar lika många till antal som dina och kanske lika bra det för det...för det tycks bara bli svårare och svårare att välja färger att sminka med ju fler skuggor och märken de blir >.<

2010-09-18 @ 13:34:32
Lina

dregel oj vilken otroligt samling! Jag har inte så många MAC skuggor än men de jag har älskar jag väldigt mycket. Ska bara försöka komma mig för att depotta dem så att jag kan sätta dem i en palett....

2010-09-18 @ 14:52:05
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Honi

Purity: Bor i danmark och såvitt jag vet finns det bara i köpenhamn (Och det är några timmar bort tyvärr). Tänkte passa på att hämta ut i kicksbutiken i luleå när jag ändå är i sverige.. Jag är en lila-junkie men även grönt är något av en favorit :)

2010-09-18 @ 17:43:00
URL: http://honi.blogg.se/
Matilda

Jag är så avundsjuk! Dela med dig lite <3 naej, antar att du inte är så sugen på att dela med dig förresten.. Läste att du bott i Karlshamn :D hur länge? jag borde sett dig, karlshamn är ju inte så stort direkt ;)

2010-09-18 @ 18:59:13
URL: http://blogg.veckorevyn.com/mmmatildas
Sexy Sadie

For en flott samling.



Jeg begynte med å depotte det jeg bruker, og gi bort/selge det jeg ikke bruker. Sånn går det når man i to år bare har kjøpt inn uten og egentlig ha en plan med det.



2010-09-19 @ 20:59:26
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Purity

Carolina: Så började min skuggsamling med, med pigmentprover från diverse olika märken. Man kommer långt på dom där små burkarna!



Lina: Man får verkligen bra översikt över skuggorna när dom sitter i palett!



Honi: Har du kollat upp om det går att beställa över telefon eller så från köpenhamndisken? Har för mig att det går men jag knske har inbillat mig...



Matilda: Jag bodde i Karlshamn i ett år, augusti 2008 till juli 2009 =) Hade tomatrött hår när jag bodde där så har du sett mig så har du nog sett mig!



Sexy Sadie: Ja, efter ett antal års samling så börjar man få rätt mycket dupes i samlingen oavsiktligt!

2010-09-20 @ 15:37:59
URL: http://purity.webblogg.se/
Madde

Har för första gången investerat i MAC:s Fluidline, och en av penslarna du rekommenderade. Använde mig av din pensel guide när jag beställde på Kicks hemsida =)

Så jag väntar med spänd förväntan på att få hem dem så jag får testa. Blev även Shiseidos ögonfransböjare, som jag hört så mycket gott om. Har du den oxå? Vad tycker du?

2010-09-20 @ 19:13:46
URL: http://[email protected]
Purity

Madde: oh, hoppas du blir nöjd! =) Bra val med shiseidos böjare - själv använder jag inte fransböjare, för jag har böjda fransar av av mig själv, men av dom jag har hört som använder fransböjare så är tydligen shiseidos en riktig hit =)

2010-09-20 @ 20:52:59
URL: http://purity.webblogg.se/
Andreia

Wow, such a nice collection! I loved seeing the photos :D

2010-09-22 @ 13:14:50
URL: http://bigvanitybox.blogspot.com/
Ann-Sofi

vart har du köpt dina samples? letat lite o hittar inga vidare sidor :/ tacksam mot svar via mail :) kram

2010-11-14 @ 21:08:02

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy