Efwa tolkar: Evil Queen (Snövit och de sju dvärgarna)


Evil Queen

Tydligen är inte Snövit och de sju dvärgarna den första tecknade långfilmen, men jag har hört det i alla mina år som både liten och stor. Jag kommer ihåg att det nog var första gången min mamma såg en tecknad långfilm och hon berättade att hela biosalongen skrek och grinade av rädsla när de såg den elaka häxan komma och knacka på dörren hos de sju dvärgarna. Jag har faktiskt inte sett den här filmen allt för många gånger men känner ändå mycket för Evil queen eftersom hon skrämde hela biosalonger, men jag gillade henne inte för det. Jag är så himla
helylle så att se någon vara elak på det här viset är ångestframkallande för mig. Men det är ju också ett förhållande om något.

Man kan tydligt se decenniets make up-mode på Evil queen och likheten mellan henne och Greta Garbo är slående. När jag tolkat Evil queen har jag också tänkt på Greta som en inspiration.


Ögonbryn / Eye brows

  • Casco Limstift
  • Kryolan Sealer
  • MAC Paint pot Painterly
  • Puder
  • MUS Cake eyeliner Black
Ansikte / Face
  • MUS Matt foundation Cream
  • Coastal scents contour & Blush palette
Ögon / Eyes
  • MAC Paint pot painterly
  • MAC pig. Vanilla
  • MAC e/s Vanilla
  • MAC Feline
Läppar / Lips
  • MUS läpppenna Frosted Berry


 

 




In English: Apparently, Snow White and the seven dwarfs isn't the first cartoon feature movie, but that's what I've been told both as a kid and as an adult. I remember that this was the firt cartoon movie my mum saw at a theatre, and she has told me that the entire audience screamed and cried out of fear when they saw the evil with knock on the door to the seven dwarfs' house. I haven't seen this movie too many times but I still have a lot a feelings about Evil queen since she scared entire cinema audiences, but I don't like her. I'm such a goodie-goodie person so to see someone being that evil makes me anxious.

You can clearly see the century's makeup trend on Evil queen and the reminiscence between her and Greta Garbo is striking. When I've interpreted Evil queen, I've also had Greta in the back of my head as an inspiration.




Purity

Åh, jag älskar den här! Du har verkligen fått till 30-talskänslan, sepiatonen på bilden blev pricken över i:et. Kul att vi lyckats byta "strategi" med den här karaktären, haha!

2010-10-13 @ 11:39:02
URL: http://purity.webblogg.se/
Honi

Skitcoolt, älskar hur du fixar brynen till temasminkningarna :p ger verkligen ett lyft!

2010-10-13 @ 12:00:52
URL: http://honi.blogg.se/
Aila

My god vad koolt, ögonbrynen var awsome!

2010-10-13 @ 13:33:52
Pernilla

Faan jag diggar verkligen dessa inlägg och jag har följt din blogg sen du var med på framsidan på blogg.se. Grymt jobbat. Önskar bara att man kunde sminka själv.

2010-10-13 @ 14:00:46
URL: http://somedayiwillgotoitaly.blogg.se/
Efwa

Purity: Gulliga du, puss och kram



Honi: Tack......snart är de obefintliga även au naturelle ;-)



Aila: Tack så mycket, de är svåra alltså....det är inte alltid lätt att få dem som man vill.



Pernilla: Tack så väldigt mycket. Vi hoppas vi kommer att ha fler teman på det här viset. Det är bara träna på med sminkningarna.

2010-10-13 @ 18:06:31

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy