Urban Decay Naked palette


Urban Decay är ett märke jag väldigt gärna skulle vilja se här i Sverige. Jag är en trogen användare av deras ögonskuggsprimer, Eyeshadow Primer Potion (UDPP) och är även förtjust i pennorna och ögonskuggorna.

Urban Decay brukar släppa döfina paletter med jämna mellanrum, i slutet av sommaren släpptes paletten Naked med 12 neutrala ögonskuggor, en duopenna och en miniflaska UDPP i ett stilrent sammetsfodral med inbyggd spegel i locket. Jag har velat lägga vantarna på paletten sedan dess, men har inte fått chansen eftersom den har sålt som smör. Därför blev jag superglad när en fransk bloggläsare, Sylvie, frågade om jag ville att hon skulle kika efter en åt mig i Paris, och hon fick tag på en! =D Sylvie var på besök i Stockholm under förra veckan så vi passade på att träffas några timmar. Jag hade jättetrevligt - tack för en mysig eftermiddag!



Urban Decay Naked palette















Urban Decay Naked palette - Virgin, Sin, Naked, Sidecar



Urban Decay Naked palette - Buck, Half baked, Smog, Darkhorse



Urban Decay Naked palette - Toasted, Hustle, Creep, Gunmetal



Urban Decay Mini Eyeshadow Primer Potion



Urban Decay Regular size UDPP vs Mini UDPP - the mini bottle is so cute!



Urban Decay Naked palette duo 24/7 glide on eye pencil - Zero and Whiskey



Urban Decay Naked palette duo 24/7 glide on eye pencil - Whiskey



Urban Decay Naked palette duo 24/7 glide on eye pencil - Zero




Naked-paletten kostade €40, vilket är strax under 400 kr. Skuggorna i paletten är i fullsize-storlek, så det här är en riktigt prisvärd palett. Det här är mina första ögonskuggor från Urban Decay, och jag är riktigt imponerad än så länge. Samtliga skuggor är högpigmenterade, fäster bra på huden och är lätta att tona. Jag gillar att dom har inkluderat två matta skuggor och två grå/svarta för att bryta av mot det skimriga bruna =) Paletten är permanent i Urban Decays sortiment, så om du gillar neutrala ögonskuggor så tycker jag aboslut att du bör hålla utkik efter den här paletten, den täcker ett stort spektrum av mitt neutrala ögonskuggsbehov och färgerna går att kombinera med varandra på hur många sätt som helst!




Urban Decay Naked palette - Virgin, Sin, Naked, Sidecar



Urban Decay Naked palette - Buck, Half baked, Smog, Darkhorse



Urban Decay Naked palette - Toasted, Hustle, Creep, Gunmetal



Urban Decay Naked palette duo 24/7 glide on eye pencil - Zero, Whiskey



In English: Urban Decay is a brand that I would love to see in stores here in Sweden. I'm a huge fan of their eyeshadow primer, Eyeshadow Primer Potion (UDPP) and I'm really fond of their eye pencils and eyeshadows aswell.

Urban Decay usually releases gorgeous eyeshadow palettes from time to time, at the end of the summer they launched their Naked palette with 12 neutral eyeshadows, a duo pencil and a mini bottle of UDPP in a stylish velvet case with a mirror in the lid. I've been lemming this palette since I first saw it but haven't had the opportunity to get it since it's out of stock at most places. Therefore, I was thrilled when reader Sylvie from France asked me if I wanted her to look out for one for me in Paris, and she got ahold of one! =D Sylvie visited Stockholm last week so we took the opportunity to hang out for a couple of hours. I had a really great afternoon, thanks for taking your time to meet up!

The naked palette cost €40. The eyeshadows in the palette are fullsize, so this palette has got a great value. These are my first eyeshadows from Urban Decay, and so far I'm really impressed. All eyeshadows are highly pigmented and blends well. I'm really happy to see that they have included two mattes and two grey/blacks to break off from the shimmery browns =) If you like neutral eyeshadows and haven't grabbed this palette yet, I would suggest keeping a lookout for it - it covers a good part of my neutral eyeshadow needs and the eyeshadows can be combined with each other for an infinity of different looks!





Emma

2010-11-02 @ 13:03:33
Emma

Detta är en palette som jag verkligen vill ha. Hittar den inte någonstans och tror inte att ebay är ett alternativ, det blir alldeles för dyrt.

2010-11-02 @ 13:04:49
URL: http://emla82.blogspot.com
Viktoria

Ser underbar ut!

2010-11-02 @ 13:15:47
Linda

Gud, vilken fin palett! Jag brukar inte vara så mycket för paletter, men denna såg riktigt inbjudande ut! =)

2010-11-02 @ 14:39:42
URL: http://paivys.blogg.se/
Jossan

Åh, vad avundsjuk jag blir! Lookfantastic och Beautybay hade Naked Palette för ett litet tag sedan men den tog slut väldigt fort. Lookfantastic trodde att de skulle få in paletten igen under november. Håller tummen!!

2010-11-02 @ 14:40:53
URL: http://tallemaja.wordpress.com
Madde

I love it

K i t t y

Fin!

Vad har du gjort idag?

2010-11-02 @ 15:41:55
URL: http://kittyscloset.blogg.se/
Lina

Älskar den här paletten, jag fick den langad av en kompis som var i Dublin. Väldigt praktiskt det där men folk som åker utomlands!

2010-11-02 @ 16:20:02
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Honi

Såg deras paletter på Parelle i luleå och var och kikade lite på dom, fin pigmentering :)

2010-11-02 @ 16:28:47
URL: http://honi.blogg.se/
Frida

Åhh, vad avundsjuk jag är. Det är riktigt synd att det inte finns i Sverige..Men jag är riktigt glad för din skull, hoppas att du får mycket användning av den :)

2010-11-02 @ 16:53:24
URL: http://alittlepinkgirl.blogg.se/
Lina

Vet du vart man kan få tag på en sådan palett? =D

2010-11-02 @ 17:22:20
malin

Jag har velat ha denna länge och varje gång någon blogg nämner den blir jag lite avis.

2010-11-02 @ 17:40:26
Purity

Emma: Den är permanent i sortimentet, så förhoppningsvis så får fler webshopar in den i lager snart igen =)



Viktora: Det är den också!



Linda: Samma här, men den här paletten har jag verkligen användning för precis alla skuggor =)



Jossan: Får hoppas att dom får in den i lager igen, den ska vara permanent i sortimentet. Håller tummarna!



Madde: Me too!



Kitty: Japp visst är den!



Linda: Bra med langare!



Honi: Finns Urban Decay på Parelle i Luleå? :O



Frida: Ja visst är det synd, många av deras produkter är jättefina.



Lina: Den har sålt slut på de webshopar som skickar till Sverige, men håll utkik på t.ex. lookfantastic.com, hqhair.com och beautybay.com, dom borde få in den i lager igen eftersom det är en permanent produkt.



malin: awh, hoppas du får tag på den snart du med!

2010-11-02 @ 18:26:11
URL: http://purity.webblogg.se/
Josephine

Jösses vad snygg palett!

2010-11-02 @ 18:40:26
URL: http://makeuponista.se
Sylvie

I think your photos make the palette look even better than in real life! I almost want to buy this palette even though I have dupes of the colours from MAC! =D Half-baked looks especially beautiful.

2010-11-02 @ 19:18:04
Purity

Josephine: Visst är den! Enda jag saknar är en matt skugga som funkar bra till att fylla i mina bryn...



Sylvie: Awh, thanks! =D And thank you so much for picking it up for me, I owe you one! Did you enjoy your weekend in Copenhagen?

2010-11-02 @ 20:20:38
URL: http://purity.webblogg.se/
Andrea

GAAAH! Neje, sluta, jag dör!

Den här står högst på min önskelista.

Den går ju inte att få tag i annat än på Ebay!



Och @Jossan: När jag mailade Lookfantastic svarade dom ju att de INTE skulle få in paletten igen!? :O



PS: Stort grattis till E.L.F.-vinsten Sanna! :D

2010-11-02 @ 20:42:52
Jossan

Andrea: Ojdå! Fast det kan vara jag som rört ihop det..det kanske var Beautybay jag mailade..

2010-11-02 @ 21:25:27
URL: http://tallemaja.wordpress.com
roxcat

Jag vill HAAA! =) Skuggorna ser jättefina ut!

2010-11-02 @ 21:36:54
URL: http://roxcat.net/blog/
Sexy Sadie

Jeg har paletten og elsker den! Den har blitt min reisemakeup.



Bedhead cosmetics har en nøytral palett som også er sinnsykt fin, både i farger og kvalitet,om en ikke like mange skygger. Fåes for rundt 200kr på FeelUnique.dom

2010-11-02 @ 23:49:32
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Karolina

Ja, den är en helt underbar palett och jag lyckades hinna få ett ex från Lookfantastic. På Beautybay hann den ta slut innan jag bestämde mig för att köpa den och då stod de att dom skulle få in den igen (så ni som trånar kanske ska hålla lite koll endå där).

2010-11-03 @ 00:55:30
URL: http://viktkampen.blogg.se/
Purity

Andrea: Jag håller tummarna att fler onlineshopar får in den i framtiden. Håller tummarna för att ASOS får in den med! Och tack! =D



roxcat: Visst är den fiiin!



Sexy Sadie: Samma här! Enda jag saknar är en skugga som passar mina bryn, annars så är den en helt perfekt resepalett =) Tack för tipset, ska spana in den!



Karolina: Tack för infon!

2010-11-03 @ 17:47:17
URL: http://purity.webblogg.se/
Michilicious ~

Jag måste ha den här paletten!!!!


Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy