Swatches: A Tartan Tale (colour collection)


Efter pressvisningen hos bareMinerals igår så tog jag och Emelie en sväng på Åhléns city för att spana in MACs julkollektion A Tartan Tale. Jag kom därifrån med två pennor ur colour collection-delen, men spanade även in en av paletterna som jag hade tänkt att önska mig i julklapp.

Det var några av er som var sugna på att få se swatches på ögonskuggan golden crown och pigmentet moonlight night också, så här kommer swatches på alla produkter ur colour collection-delen som jag har här hemma.








Golden crown eyeshadow



Golden crown eyeshadow


Moonlight night pigment

 

 

Moonlight night pigment

 

 

Black line pearlglide intense eyeliner

 

 

 

Undercurrent pearlglide intense eyeliner

 

 

Golden crown eyeshadow

 

 

Moonlight night and Later pigments

 

 

Undercurrent and Black line pearlglide intense eyeliners

 

 

Jag var lite sugen på läppstiften också men ekonomin tryter lite den här månaden så jag prioriterade pearlglide-pennorna, som jag tycker är den här delens stora vinnare. Pearlglide-pennorna är mina abosluta favoritpennor från MAC och jag förstår verkligen inte varför dom inte är permanenta i sortimentet, dom glider på som smör och sitter som berget! Undercurrent hade jag sedan tidigare men bestämde mig för att köpa en backup, för jag vill aldrig att den ska ta slut, så fin är den!

Ögonskuggorna som släpps med den här kollektionen är mjuka, silkiga och glider på fint på huden. Tyvärr är pigmenteringen inte helt tipptopp på några av dom, däribland golden crown, men jag tror den kan bli en fin guldig highlighter! De två skuggor som har bäst pigmentering av de sex är vinröda Semi-precious och grå/blå Glamora castle. Pigmenten är riktigt fina också om man gillar sotningar, både Later (som jag hade en provburk av sedan tidigare) och moonlight night blir galet fina över en svart bas.

Har ni spanat in nåt från A tartan tale än? Något som faller er på läppen?




In English: After the bareMinerals press meeting yesterday, me and Emelie went to Åhléns city to check out the MAC holiday collection A Tartan Tale. I bought two pencils from the colour collection part, but I also checked out one of the palettes that I will add to my christmas wish list.

Some of you wanted to see some swatches of the eyeshadow golden crown and pigment moonlight night, so here are swatches of all products that I have at home from the colour collection part.

The lipsticks tempted me aswell, but my economy don't allow much beauty shopping this month so my priority was the pearlglide pencils, which I think is the winner of this part of the collection. The pearlglide pencils are my absolute favourite pencils from MAC and I can't understand why they aren't permanent, they glide on smooth as butter and stays put all day long! I had undercurrent previously but I decided to get a backup, because I never want to run out of it. That's how pretty it is!

The eyeshadows that are released with this collection are soft, silky and applies smoothly. Unfortunally, the pigmentation isn't top notch in some of them, like golden crown, but I think it can make a nice golden highlighter! The two eyeshadows with best pigmentation of the six are burgundy Semi-precious and grey/blue Glamora castle. The pigments are really nice aswell if you like smoky eyes, both Later (which I had a sample of previously) and moonlight night are really pretty on top of a black base.

Have you checked out the collection yet?






Stiftprinsessan

Undercurrent var slut på webshoppen, så det blev Petrol.

2010-11-04 @ 17:44:56
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Emelie

Jag testade Undercurrent idag och den är ju så förbaskat snygg! Har dock ingen aning om vad jag ska para ihop den med. Jag fick hjärnsläpp!



Tror också att jag måste gå tillbaka och kanske köpa The Faerie Glen om den finns kvar nästa vecka.

2010-11-04 @ 17:47:21
URL: http://www.pssion.se
Ninni

Jag var och nosade på sortimentet idag, men inget lockade direkt. Det gör det konstigt nog sällan med Mac's produkter. Vet att många tycker jag är konstig, men det bjuder jag på. Det jag i sånna fall tyckte var finast var det pigmentet du köpte där, men så mörka färger har en tendens att bara se svarta ut när jag målar, det är väl skit bakom penslarna, fniss. :-)

2010-11-04 @ 17:52:39
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Emma

Pennorna är väldigt fina köpte Blackline, Underccurent och Petrol Blue är sugen på Lord it up också. Pigmenten är fina men jag har svårt för att använda pigment, föredrar vanliga skuggor. Därför blev det Glamorama Castle och den koralliga Follow your fantasy.

2010-11-04 @ 18:46:08
URL: http://emla82.blogspot.com
Emilie

Jag är så sjukt tacksam att du köpte undercurrent till mig! Den är så sjukt fin :D Pigmentet ser också fint ut :)

2010-11-04 @ 19:30:00
URL: http://vintertroll.blogg.se/
makeupoholic

Golden crown såg ändå fin ut tycker jag, dock inte direkt någon metalliceffekt. Jag måste spana in Semi-precious - är ute efter en vinröd skugga...

2010-11-04 @ 21:12:24
URL: http://makeupoholic.wordpress.com
sublim

Jag är faktiskt inte speciellt sugen på nånting ur den här kollektionen. Lite trist, men skönt för plånboken. ;)

2010-11-04 @ 21:42:46
URL: http://www.sublimt.se
Unn (Syndroma)

OM jag är sugen! Alla Pearlglide pennorna, Courting Lilac, Full Fuchsia och sist men inte minst Sly as a Fox. Sen spelar det ingen roll hur sugen man är när merparten utav det man vill ha är slut :( Eller ja, för all del så hade jag inte haft råd även om det hade funnits kvar!

Har spanat in en palett som jag hoppas ska finnas kvar så jag kan få den i julklapp, haha ^^

2010-11-05 @ 05:45:28
URL: http://syndromas.blogg.se/
Karin

Vill ha typ ALLT. Men vem vill inte? Fast speciellt kiten har jag blivit sugen på. Det lilla kitet med pigmenten, nagellackskitet och en brushbag. Väl passande så ska jag till New York i jul, så jag tänkte shoppa loss där eftersom allt är så galet mycket billigare i USA. Ha det gött!

2010-11-05 @ 10:36:03
Krall

Jag kände mig helt "underväldigad" när jag såg kollektionen. Det enda jag blev sugen på var Viva Glam-setet med stift, glans och liten väska men jag har inte riktigt råd med det.

2010-11-06 @ 08:23:22
Purity

Ninni: Ptja, smaken är som baken! =) Jag gillar att trycka fast så mörka pigment på en mörk eller svart krämbas, då kommer all intensitet fram!



Emma: bra val!



Emilie: Så lite så! =)



makeupoholic: den är väldigt skir, men skitfin som highlighter!



sublim: Man blir lycklig ändå när det kommer såna kollektioner. Själv köpte jag ingenting från varken To the beach eller Fabulous felines!



Unn: Jag hoppas också att paletten jag vill ha finns kvar tills det är dags att köpa julklappar ;)



Karin: Jag är också sugen på ett pigmentkit och på nagellackskitet. Lyllo dig som ska till USA, speciellt nu när dollarn är så pass låg!



Krall: Viva Glam-produkterna finns ju att köpa separat med, dom är permanenta =)

2010-11-06 @ 15:58:55
URL: http://purity.webblogg.se/
C

Väntar på ett inlägg med ett FOTD med Moonlight night =)

2010-11-06 @ 17:47:12

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy