Swatches: Orange/Korall läppstift från MAC


Idag var det faktiskt lite dagsljus ute när jag kom hem, så jag passade på att swatcha lite fler läppstift, den här gången i orange och korall =) Tidigare har ni sett mina lila och rosa läppstift. Eftersom varje färg är en separat bild kommer jag dessutom att uppdatera dessa swatchinlägg då jag köper nytt.

Samtliga läppstift är swatchade på mediumpigmenterade läppar, utan någon bas, direkt ur hylsan. LE-nyanser är märkta med vilken kollektion de tillhörde, samt vilket år kollektionen släpptes.



In English: Today, there was acctually some pretty decent daylight outside, so I swatched some more lipsticks for you, this time in orange and coral =) I've showed you my purple and pink lipsticks earlier. Since each shade is a separate picture, I will update these swatch entries when I buy a new lipstick.

All lipsticks are swatched on medium pigmented lips, no base, directly out of the tube. LE shades are marked with the collection it came with, and which year the collection was released.

















 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



MAC orange/coral lipstick swatches: Lollipop loving, Blow dry, Crosswires, CB96, Electro, Barcelona red, Viva Glam Cyndi, Ever hip, Dressmaker Dressmaker, Toxic tale, Shy girl.





Sanna

Så fina allihopa!

Skulle verkligen vilja testa ett mac-läppstift:)

2009-11-19 @ 15:46:46
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Purity

Sanna: Orange och korall är himla läckert på läpparna! Säg till om du vill att jag ska langa något åt dig om du har långt till närmaste MAC-disk =)

2009-11-19 @ 15:58:30
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

Det vore jättekul om du kunde visa hur läppstiftet ser ut "ihop med ansiktet"! Det är så svårt att verkligen se hur det ser ut när man bara ser en close-up... :)

2009-11-19 @ 17:01:54
Purity

anonym: Jag har använt många av läppstiften i mina sminkningar, kolla in FOTD-kategorin så ser du hur dom ser ut med resten av ansiktet där =)

2009-11-19 @ 17:14:23
URL: http://purity.webblogg.se/
Åshild

åhh, blow dry og barcelona red var bare kjempefine! synd at blow dry var l/e da :( jeg hater å gå med leppestifter, for er litt redd fordi tennene mine er så misfarga :(

2009-11-19 @ 18:40:48
Lea

Hittar så mycket vill ha när jag ser dessa inlägg. Electro måste förövrigt vara ett av de mest perfekt läppstiften som finns!

2009-11-19 @ 22:47:52
Stephanie

Hejsan, först och främst - grym blogg!

Nu udnrar jag om du vet nåt om sigma borstarna som har susat runt i youtube världen, tror du det kan va något? jag som lever under en liten budget känner att ja inte kan betala för mac borstar- inte än iaf.



så va d tkr du :)

2009-11-20 @ 01:43:11
Pinch

All these colors are gorgeous on you! Do you use them often?



I've wanted Lollipop Loving for a long time and this didn't help. It's so pretty! In a lot of ways I'm glad I live so far from my nearest MAC counter. I'm in a lipstick period these days.



I've been waiting for Crosswires, Chatterbox, Syrup and Girl About Town to arrive in the mail for almost three months. I ordered from a reliable source so I think it's lost forever in the mail :( At least I can be glad that you have them! :)

2009-11-20 @ 10:36:32
URL: http://pinchypea.ch
Purity

Åshild: Ja, blow dry borde verkligen ingå i det permanenta sortimentet! Prova läppstift med en kall underton, de får tänderna att se vitare ut.



Lea: Visst är det! Är så lycklig att jag fick tag på det =)



Stephanie: Hej, kul att du har hittat hit! Har tyvärr inte testat sigma-borstarna, men Sminkan (sminkan.blogg.se) är en av dom som är ett stort fan =) MAC släpper ju tre borstset med lite kortare handtag nu till julen, som visserligen inte är handgjorda som de ordinarie borstarna är, men de är riktigt prisvärda!



Pinch: I tend to reach for the more subdued colours on a daily basis, like blow dry and lollipop loving. I do love to spice things up with a really bright orange or coral lipstick from time to time though! What a bummer to hear that you haven't got them yet, I keep my fingers crossed that they will find their way to your mailbox!

2009-11-20 @ 10:45:20
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Jeg har lyst på MACs Lady Danger, men merket er ikke her jeg bor. Så jeg må nok nøyes med den jeg ser på stativet til YSL, som også er eksepsjonelt lysende korallrød.

2009-11-20 @ 20:15:59
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Emma

Jag gillar coral rätt så bra. Upplever du också att lollipop love blir väldigt torr på läpparna, några tips?

2009-11-20 @ 20:56:42
URL: http://emla82.blogspot.com
Potatisbruden, <3 x'3

Mina favoriter är Lollipop Loving, Blow Dry och Crosswires! :)

2010-04-09 @ 14:29:21
URL: http://michilicious.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Och nu Ever Hip såklart ♥

2010-04-12 @ 20:08:28
URL: http://michilicious.blogg.se/
Andrea

Jag har snöat in mig och researchat ruskigt mycket på läppstift och läppglans senaste dagarna, särskilt jämfört olika av MAC då, och jag la märke till att du skriver här att Viva Glam Cyndi är ett läppstift fast i ett annat inlägg att det är ett läppglans. Jag vet om att det finns både och dock! Men i detta inlägg http://purity.webblogg.se/2010/september/swatches-viva-glam-lipglass-cyndi-gaga.html, så ser läppglansen väldigt lika ut som i swatchen i detta läppstiftsinlägg. Så jag tror bara att läppglanset hamnade i fel kategori när det gäller swatchandet! :D Ville bara säga till! Kram

2010-12-29 @ 05:13:33
Purity

Sexy Sadie: Lady Danger har jag också ögonen på, vill ha!



Emma: Massor med lypsyl innan! Och kanske toppa med ett genomskinligt gloss.



Potatisbruden: Det är tre av mina favoriter med =)



Andrea: Jag la upp swatchbilder på både läppstiften och läppglansen i det inlägget, har inte kommit mig för att köpa cyndi-glosset än så därför finns det inte med i inlägget. Står det inget efter namnet på produkten så är det alltid en läppstifts-swatch. Förstår att det blev lite förvirrande, sorry!

2011-01-04 @ 16:33:05
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy