Swatches: Blåa MAC-skuggor


Ni har hittils fått se swatches på mina gröna samt orange, guld och gula ögonskuggor från MAC. Idag tänkte jag visa er de blå =) Blått är en färg jag ständigt återkommer till, speciellt turkosa skuggor är en stor favorit inom den här färgfamiljen!




MAC Climate Blue eyeshadow (Cool Heat 2008), MAC Blue Spill eyeshadow (Colour Forms 2008)
MAC Cornflower pigment, MAC Naval Blue pigment (PRO)
MAC Deep Shade eyeshadow (Brunette Blonde Redhead 2009), MAC Steel Blue pigment (PRO)
MAC Blue Flame eyeshadow (Cool Heat 2008), MAC Deep Truth eyeshadow
MAC Freshwater eyeshadow, MAC Blue pigment (Rebel Rock 2004)
MAC Electric Eel eyeshadow, MAC Aire-de-blu pigment (Danse 2006)
MAC Clear Sky Blue pigment (PRO), MAC Parrot eyeshadow (Originals 2007)
MAC Cool Heat eyeshadow (Cool Heat 2008), MAC Teal pigment
MAC Deep Blue Green pigment (PRO)


In English: You have already seen my green, orange, gold and yellow MAC eyeshadows, and today I wanted to show you some blue =)  Blue is a colour I come back to all the time, especially turquoise shades are a favourite of mine!




Anna

Det är ju helt underbart att du tar dig tid och ork att swatcha alla dessa fina färger och nyanser! Gissa om min önskelista växer.. Tack!

2009-05-23 @ 12:58:45
Åsa

Vilka härliga färger!

Har en liten fråga bara, vart är det lättast att få tag på MAC-produkter? Ögonskuggor, penslar m.m. :)

2009-05-23 @ 20:19:26
URL: http://soozii.blogspot.com
Kerstin

Underbara swatchinlägg! Du har väldigt många fina skuggor, min önskelista växer också =)

2009-05-23 @ 21:10:21
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Purity

Anna: Så lite så, vad kul att du uppskattar dom!



Åsa: MAC kan du bara köpa i Stockholm, Göteborg och Malmö i Sverige. Det finns ingen internetbutik än, tyvärr, men man kan beställa via telefon från MAC-disken på Åhléns city i Stockholm. Adresser och telefonnummer till de svenska diskarna hittar du på maccosmetics.com



Kerstin: Tack!

2009-05-23 @ 23:15:25
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Säger som Anna! <3



Nytt till önskelistan:

Parrot

Electric eel

Freshwater



2009-05-23 @ 23:50:46
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Maggie

Shit, att du orkade swatcha om!

2009-05-25 @ 00:13:08
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: Parrot, Electric Eel och Freshwater är nog mina tre favvisar av de blå skuggorna =) Och deep truth. Jag photoshoppade faktiskt bara in deep blue green, det syns om man tittar noga =P Tänkte swatcha om men jag orkade inte eftersom jag redan swatchat om de gröna en gång, haha!

2009-05-25 @ 00:56:30
URL: http://purity.webblogg.se/
Manuela

MAC steel Blue Pigment (PRO)



Var super fiin!!!!

<33

2010-02-03 @ 20:42:48

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy