China Glaze Coconut Kiss


Ja, det är mycket naglar här på bloggen just nu, har fått hem alldeles för många roliga leksaker för att jag ska kunna låta bli =P Nu har jag däremot inga fler lack på väg förrän mitt paket från H2T kommer, och så ska jag jobba, så det blir en liten nagelpaus nu. Hade tänkt sminka mig idag men jag skulle ut i spöregnet så det kändes inte som att det var någon mening... Ska däremot försöka slänga ihop en sotnings-tutorial imorgon om jag hinner, så håll utkik då!

Coconut Kiss från China Glaze klickade jag hem från Tradera i slutet av förra veckan, och jag hade det i min hand igår. Supersnyggt är det! Det är däremot ganska rinnigt och det behövs minst 2 lager för att bli täckande. Jag har 3 lager på bilderna för att få det helt opakt. Det här lacket behöver nog ett snabbtorkande överlack med, för det är fortfarande mjukt efter 5-6 timmar =/ Lacket drar aningen mer åt rosa i verkligheten än på bild, av någon anledning så har de lite vamare nyanserna av lila en tendens att dra åt blått när man fotograferar dom, oavsett om det är ett lack, löshår. ögonskugga eller en tröja. Mycket konstigt!










Och ja, jag suger på att inte måla på nagelbanden =P Speciellt med China Glaze-lacken, tror det har att göra med att korken är ganska tung...


In English:  An awful lot of nail polish on the blog atm. I can't resist playing with all my new stuff! I was going to put on makeup today but the weather is awful here and I had to go out in it, so it would have been ruined anyway. I'm planning to do a smoky eye tutorial tomorrow though!

I ordered Coconut Kiss from China Gaze from the Swedish auction site Tradera.com at the end of last week, and I got it yesterday. It's so beautiful! It's pretty thin though, it needs at least 2 layers to look nice. I used 3 layers because I wanted it to be entirely opaque. It does need a fast drying top coat though, which I don't have yet, because it's still soft after 5-6 hours =/ This nail polish is slightly more pink than it shows in the pictures, every time I try take a picture of a warmer purple shade of anything (makeup, nail polish, extension hair, a sweater...) it turns more blue than it really is. Wierd!

And yes, I suck at not painting on my cuticles =P





Sminkan

Visst är det vackert!! Jag gillar det verkligen! Ett av de finaste lila!

2009-05-06 @ 18:22:41
creme-idiot

Vad jobbar du med, eftersom du inte får ha lacade naglar?

2009-05-06 @ 19:13:21
Eleni

Läcker färg men åh vad det suger när lacket vägrar torka! Du får skriva en liten recension på det där fast forward sen. Och så lider jag med dig, får inte heller ha nagellack på jobbet, snacka om att ha valt fel yrke ur den aspekten :/

2009-05-06 @ 19:20:06
Purity

Sminkan: Jaa, jag är så glad att jag fick tag på det till slut! =D



creme-idiot: Jag jobbar på McDonald's. Tyvärr.

2009-05-06 @ 19:21:37
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Eleni: Will do! Ska hårdtestas så fort jag får det =) Ska antagligen plugga till sjuksköterska i höst så jag kommer nog inte kunna ha lack på jobbet i mitt framtida yrke med... Doh =P Får njuta under pluggtiden med andra ord!

2009-05-06 @ 19:46:17
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma P

Det här lacket är bara så snyggt! En fullständigt fenomenal lila...

2009-05-06 @ 22:32:37
Asami

Wow, that purple GLOWS! :D

2009-05-06 @ 23:54:03
URL: http://asami.choseit.com/
Mayaline

Vilken fantastisk lila färg (och jag som inte ens gillar nagellack). Den skulle matchas bra ihop med MAC pigmentet Violet eller MAD Pizzazz.

2009-05-07 @ 09:15:29
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Carolina

Åh shit pomefrit! Det där lacket vill jag ha!!

2009-05-07 @ 16:26:21
Fåfänan

Cocunut Kiss är ljuvligt snygg! Borde använda min mer.

2009-05-09 @ 21:28:01
URL: http://fafangan.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy